5 דרכים לשלב PPC ו-SEO בצורה יעילה
לעיתים קרובות יש ניגודים בין SEO ל-PPC, אך התחומים בהם הם "מתווכחים" למעשה מצביעים על מקומות לשיפור תהליכי עבודה ואופטימיזציה של הערוצים.
הגורמים העיקריים לחיכוך בין SEO ו-PPC נובעים משימוש במקורות מידע שונים לכל ערוץ והקמת מחסומים בין הצוותים.
התחומים המרכזיים של חיכוך? בדרך כלל:
- דיווח
- דפי נחיתה
- תקציב
קבלו 5 טיפים שדרכם תוכלו לגרום למסעות הפרסום שלכם ב ppc ו seo לעבוד יחד.
טיפ 1: שתפו פעולה בהכנה למידע ממקור ראשון
כל קמפיין דיגיטלי צריך להתחשב במידע ממקור ראשון. הבנת תאימות המותג שלכם דורשת תשומות גם מצוותי ה-SEO וגם מה-PPC. אם אתם מסתמכים מאוד על קמפיינים לשיווק מחדש, ייתכן שתמצאו את עצמכם נשענים על קהלים מקומיים, אך לרוב הם נחותים בהשוואה לקהלים המבוססים על פעילות מותג. קטעי קהל אנליטיים יכולים להיות פתרון טוב לשיפור איכות תנודתית, אך הם עדיין דורשים הסכמה ותג גלובלי חדש. ודאו שהתג שלכם מעודכן ל-GA4. שמרו על נתוני המקור הראשוני מוגנים (באמצעות הצפנה או מחיקה לאחר העלאתם לחשבונות המודעות).
טיפ 2: קבלו החלטות לפי מבנה הדומיין
יש שלוש דרכים להקים URL של מותג:
- דומיין אחד לכל (כולל בינלאומי)
- תתי דומיינים למטרות שונות
- דומיינים ייחודיים ומדינתיים
לא משנה באיזו דרך תבחרו, עמודי PPC צריכים להיות מוגדרים כ-noindex/nofollow ולאפשר לאדבוט לגשת אליהם כדי לתרום לניקוד איכות.
במקרה שעמוד משותף ל-PPC ולתנועה אורגנית, הקפידו לעדכן את צוותי ה-PPC לפני שינויים כדי למנוע הפסדים.
טיפ 3: הכניסו כוונה לרכישה ואופטימיזציה להמרות לכל הדפים
לעיתים SEO נתפס באופן לא הוגן כערוץ שמיועד למחקר, בעוד ש-PPC נחשב לערוץ שממוקד ברכישות בלבד.
למרות שיש סיבות טובות להסתכל על התנועה בדרך זו, יש הרבה מה ללמוד אחד מהשני בבניית אמון וביצירת המרות.
לדוגמה, בעמודי PPC יש לרוב פחות תוכן, אך עדיין צריכים להיות בהם אפשרויות להבנת המוצר או השירות.
התוכן (בכתב או בווידאו) צריך להופיע אחרי החלק העליון של הדף, כך שהמסלול להמרה יישאר ברור.
מנגד, SEO דורש תוכן עשיר ובעל סמכות כדי לדרג טוב, אך אם המסלול להמרה מוסתר (או כלל לא קיים), כל התנועה היא בזבוז.
טיפ 4: השתמשו בדוחות חיפושים כדי לשפר קמפיינים
אחת הדרכים הטובות ביותר לגרום ל-PPC ו-SEO לעבוד יחד היא באמצעות שיתוף נתונים על מונחי חיפוש.
כבר שילמתם על הנתונים מדוח מונחי החיפוש, שיתוף המידע הזה, יחד עם מה שמממש המרות ומה שלא, יעזור לצוותי התוכן לדעת היכן להשקיע.
שיתוף מונחי החיפוש של חיפוש באתר ושל קונסולת החיפוש הוא הזדמנות נוספת שניתן לפספס בקלות.
טיפ 5: פנו זמן לשוחח אחד עם השני
זה אולי נשמע טריוויאלי, אך הכמות העצומה של התועלת שיכולה להגיע מקשר ישיר עם המקביל שלכם היא אדירה.
בין אם מדובר בחיבור קצר של 10-15 דקות בתחילת השבוע או בפגישת שיתוף פעולה חודשית, לקיחת הזמן לשוחח על החידושים והאתגרים בכל תחום תוודא שהצד השני יוכל להיערך בהתאם.
PPC ו-SEO לא חייבים להיות בניגוד
התגברו על החיכוכים באמצעות שיתוף פעולה, מציאת נקודות לשיפור והגדלת הרווחים.