קידום אתרים והמדיה החברתית
מדיה חברתית + קידום
שילוב בין הרשתות החברתיות לקידום אתרים
במהלך ה15 שנה אחרונות מערכת היחסים של גוגל עם קישורים ידעה עליות ומורדות, זה התחיל כסיפור אהבה אך עם הזמן החלו בעיות אמון בין השניים וכרגע פייסבוק היה מגדיר את היחסים כ"It's Complicated".
קהילת ה SEO ביצעו מניפולציות על מנת לקבל לינקים, וגוגל מצידה מבצעת עדכונים ומנסה להילחם בתופעה.
בעבר, בראשית הימים של גוגל, רמת הסמכותיות של כל הלינקים הייתה שווה. כלומר, לינק מהפוטר היה שווה ללינק מהתוכן, לינק מתוכן איכותי ומקורי היה שווה ללינק מתוכן גרוע וכך הלאה.
כאשר מקדמי האתרים הבינו את זה הם החלו לבצע אופטימיזציה באמצעות לינקים. (Black hat seo) ניצלו את ה "פירצה" הזאת לביצוע ספאם. דבר הגרר מניפולציות רבות על מנוע החיפוש של גוגל. ברגע שגוגל הבין זאת והשתדרג, הוא החל לתת ציון לאיכות הלינקים.
כל לינק נבחן על פי כמה פרמטרים, מעתה לכל לינק ערך שונה, ללינק מהפוטר כבר אין כוח כמו ללינק חזק שגוגל סומך על המהימנות שלו. לאורך השנים גוגל שיכללה את יכולות הבחינה שלה על הלינקים והיא נוטה לבחון אותם כשהיא שואלת את עצמה "עד כמה אנחנו סומכים על הלינק הזה?"
ניתן לראות שהכוח של הלינקים פחת עם השנים, (ניתן להעריך את זה מ55% ב2009 ל40% ב2011). אולם מה החליף את הכוח של הלינקים בחישוב הדירוג של גוגל? גוגל היה צריך למצוא לעצמו פרמטרים חדשים שישקפו נתונים אמיתיים של האתר.
רשתות חברתיות כתחליף ללינקים?
אחד הפתרונות של גוגל היה לפנות לאתרים חברתיים, אתרים אלו מאוד סמכותיים אולם הם בעייתיים ברמה של אמינות, דבר נוסף הרשתות החברתיות מאפשרות לעשות share או like לאתר אך הן לא אומרות האם הלינק סיפק את הגולש ונתן לו מענה למה שהוא היה צריך. כלל הסיבות הללו משאירות את הקישורים חזק בתמונה ועל כן גוגל עדיין מייחס להם חשיבות עליונה.
על מנת לפתור את בעיית האמינות של הקישורים גוגל מצאו פיתרון נוסף. בחודש יוני בשנה שעברה גוגל החלו להשתמש בגוגל + המאפשר להם לבחון את אמינות פרופיל הגולש וזה נותן להם שני יתרונות:
1. ברגע שאדם המליץ על אתר וגם קישר אותו ידנית זה מעניק לקישור רמת איכות גבוהה, זאת מכיוון שאדם פרטי ובעל נתונים אמינים המליץ על הקישור.
2. כמו כן, גוגל מסוגלים לשנות את המשקל של הלינק שהאדם צירף ע"פ הסמכותיות שהם מעניקים לאותו אדם(AuthorRank).
שילוב של סמכות האדם וסמכות האתר מעניקים לגוגל פרמטרים חזקים מאוד לבחון את איכות הקישור. אז אם אתם מעוניינים להשתמש בשיטה הזאת בקידום אתר שלכם עליכם להיחשב כאנשים אמינים בעיני גוגל. דבר נוסף שחשוב לשים אליו לב הוא שאנחנו צריכים לשנות את התפיסה שלנו מ"מאיזה אתר אנחנו מקבלים לינק" ל"מאיזה אדם אנחנו מקבלים לינק" כמו כן חשוב שכל התהליך הזה יעשה בצורה הדרגתית.
על מנת לבדוק מהיכן אתם מקבלים לינקים אני ממליץ לכם להשתמש ב open site explorer חשוב לעקוב אחר לינקים אלו ברמה תקופתית על מנת לראות שהלינקים שאתם מקבלים הם מאתרים טובים. אם לינק שהיה פעם איכותי והפך לספאם מגיע לאתר שלכם אל תלחצו במידה וזה רק לינק אחד גוגל לא יעניש אתכם.
האתר שלכם נפגע? ירד במיקומים? אנחנו יכולים לעזור ונשמח לעשות זאת!
צרו איתנו קשר דרך דף הבית בנושא קידום אתרים ונחזור אליכם בהקדם!