קידום אתרים לעסקים – זה חובה
אם הנכם בעלי עסק ואתם מציעים שירות, מוצר, או אפילו מידע, אתם וודאי יודעים שהאתר שלכם הוא כנראה הכלי החשוב ביותר שיש לכם כדי להציג זאת לקהלי היעד הפוטנציאליים שלכם. יחד עם זאת, גם האתר הכי מושקע אינו יכול להניב תוצאות או ליצור טראפיק מבלי שתקדמו אותו. לכן, החשיבות של קידום אתרים היא עצומה וחשוב להכיר את כלי הקידום העדכניים ביותר וכמובן ליישמם. אז מבלי לבזבז זמן נוסף בואו נצלול אל מדריך הקידום שהכנו עבורכם.
ובכן, שתי השיטות המובילות לקידום אתרים הן שיווק אורגני ושיווק ממומן, וכדי לעשות לכם סדר, נתחיל בתחום המרתק של קידום אורגני וכיצד ניתן להשתמש בו כדי לקדם את האתר שלכם ולמנף את העסק שלכם.
אז מה זה קידום אתר אורגני? (seo)
ובכן, קידום אורגני זו אסטרטגיה המורכבת מכמה וכמה פעולות שמשפיעות על תוצאות מנועי החיפוש, כאשר המטרה העיקרית היא לגרום לכך שהאתר שלכם יקבל מיקום גבוה ויוצג בראש הרשימה של תוצאות מנוע החיפוש, ובפרט שיוביל לחשיפה נרחבת בקרב קהלי היעד שלכם.
כמו כן, בעוד שלרשתות החברתיות יש את התפקיד והכוח שלהם בשיווק אורגני (ועל כך נפרט בהמשך), כפי שאתם וודאי יודעים, כאשר מדובר במנועי חיפוש, מנוע החיפוש של גוגל הוא המוביל והמוכר בעולם, ולכן זה הכרחי להתאים את אסטרטגיית הקידום האורגני ל"כללי המשחק" של גוגל. לשם כך כדאי שתכירו, תשננו ותתמקצעו במודל ה-SEO.
אך ראשית מהו SEO (Search Engine Optimization )?
מודל ה-SEO שכבש את עולם השיווק וקידום אתרים מורכב משני אלמנטים:
הפן הטכני של SEO-קודם כל, חשוב שלאתר שלכם תהיה תשתית טכנית טובה הכוללת מהירות גלישה באתר, גלישה מאובטחת, ומערכת ניהול אתרים שכוללת תגיות מטא, ביצוע הפניות (301), ובמידת הצורך תשלום מאובטח. כמו כן, זהו קריטי לעשות התאמת גלישת אתר לסלולר וזאת כיוון שבימינו לא מעט אנשים משתמשים בסלולר לגלישה באתרים ולא במחשב, ולכן זה חשוב שתהיה נגישות קלה ומהירה לאתר שלכם בסלולר. כמו כן, חשוב לדעת כי כשלים טכניים עלולים למנוע ממנוע החיפש לקבל דירוג גבוה, זאת כיוון שמנועי החיפוש ובפרט גוגל לא מעוניינים להפנות גולשים לאתרים לא תקינים ולסכן את המוניטין שלהם, דבר שיוביל לירידה בשימוש של מנוע החיפוש שלהם. בנוסף, אחד החלקים הטכניים והחשובים ביותר שיש לבצע זה אופטימיזציה של התוכן. מה שמוביל אותנו לפן ה"יצירתי" וזהו התוכן עצמו.
תוכן איכותי – אם כבר התחלתם בדמיונכם לחשוב על קופי רייטינג גאוני כדאי שתעצרו לרגע ותבינו מהי המשמעות האמיתית של תוכן איכותי במודל ה-SEO. נכון, התוכן עצמו כמובן חייב להיות שנון, חכם ומסקרן, אך הרבה לפני כך, התוכן חייב לענות על כמה קריטריונים "טכניים". כלומר, אחת הדרכים שמנוע החיפוש נשען עליהם כדי להציג אתכם בתוצאות מנוע החיפוש מבוססות על מילות מפתח, מענה מפוקס לשאילתות המופיעות במנוע החיפוש ועוד. לכן, זה חשוב להבין ולאתר את מילות המפתח הנכונות שצריכות להופיע בתוכן שלכם כדי שהאתר שלכם יוצג בתוצאות מנוע החיפוש, מהם הביטויים המתאימים, ולא פחות חשוב, התאמת המלל לוויזואליים נכונים. ובכן, כדי לאתר את מילות המפתח הכה קריטיות, צריך לבצע מחקר יסודי ומדויק, ואף לבחון אילו מילות מפתח וביטויים מובילים את המשתמשים לאתר של המתחרים שלכם.
ועכשיו לאופטימיזציה…
יצרתם תוכן איכותי על פי מחקר מעמיק של נושאי כתיבה ואיתור ביטויים ומילות מפתח, עכשיו הגיע הזמן לבצע אופטימיזציה. כדי להבין את החשיבות של אופטימיזציה, דמיינו שעבודת ההכנה שעשיתם עד כה זה היה כמו בניית רכב, ואופטימיזציה היא הדלק שהולך להניע אותו.
אז מהי אופטימיזציה?
אופטימיזציה של אתר אינטרנט היא "בדיקה" שמבצעים כדי לבחון את ביצועי האתר ולהבין האם הוא מותאם לצרכי הגולשים, ואף חשוב מכך, האם קיימים כשלים ובעיות שעלולים לפגום בביצוע פעולות באתר עצמו. כלומר, בעזרת תהליך האופטימיזציה ניתן לבחון אלו קטגוריות אינן עובדות כמו שצריך ועלולות לגרום לירידה בטראפיק וכמובן להשפיע על ההמרה.
כיצד מבצעים אופטימיזציה?
ובכן, תהליך האופטימיזציה נעשה על ידי השוואת הגרסאות של האתר. כלומר, לוקחים שני גרסאות של האתר, בוחנים את האינטראקציה של המשתמשים מולם, ועל ידי כך קובעים איזו גרסה עבדה טוב יותר והניבה יותר תוצאות. הפרמטרים שבהם מתמקדים הם תהליך הרכישה או מילוי הטופס להשארת פרטים, ועל פיהם ניתן לראות היכן התגלו קשיים ואילו התאמות יש לבצע כדי להימנע מכך בהווה ובעתיד.
מתי מומלץ לבצע אופטימיזציה?
את האופטימיזציה חשוב לבצע לפני שמפרסמים את האתר (ובפרט כאשר משתמשים בקידום ממומן). זכרו, ביצועי האתר הם קריטיים לקידום האתר שלכם ולא תמיד הגולשים נותנים הזדמנות שנייה. מעבר לכך שהאופטימיזציה משפיעה משמעותית על תוצאות מנוע החיפוש, היא גם מה מה שמבדילה בין אתר רווחי לאתר מפסיד. לכן, מומלץ לתת למומחה לבצע עבורכם אופטימיזציה כדי להיות בטוחים שהאתר שלכם אכן מוכן לעלות לאוויר.
אופטימיזציה עבור קידום אורגני מוצלח!
בעוד שחשוב לבצע אופטימיזציה לאתר, חשוב גם לבצע אופטימיזציה לקידום אתרים. התהליך הזה יבחן את הפרמטרים הטכניים של האתר כגון התאמתו למובייל, הרלוונטיות של התוכן, שימוש נכון בתגיות, מהירות הטעינה של האתר, שימוש נכון בקישורים פנימיים, ועוד.
החשיבות של קישורים לקידום אורגני
אמרתם קידום אתרים, אמרתם קישורים. קישורים הם לינקים חיצוניים לאתר שלכם שמתפרסמים באתרים שונים ברשת ומהווים "המלצה" על האתר שלכם. יחד עם זאת, כמות הקישורים הנדרשת תלויה בתחום שבו אתם עוסקים. כלומר, במידה ואתם מציעים שירות של מוצר מבוקש בשוק שקיימים לו מתחרים רבים, חשוב שיהיו לכם קישורים רבים ובדגש על תוכן איכותי ורלוונטי. לעומת זאת, במידה והתחום שלכם הוא יחסית מצומצם ולא קיימת לו תחרות רבה בשוק, לא רק שאין צורך בקישורים רבים, לעיתים תוכן איכותי יספיק כדי להציב אתכם בראש הרשימה של תוצאות החיפוש.
התפקיד של רשתות חברתיות בקידום ושיווק אתרים
אז כפי שציינו בתחילת האמר, גם לרשתות חברתיות יש את התפקיד שלהן בקידום אתרים. בעוד שאין ספק שמנועי החיפוש הם האסטרטגיה המובילה והחשובה ביותר בקידום אתרים, חשוב שלינק לאתר שלכם יופיע גם ברשתות החברתיות כגון פייסבוק, טוויטר,אינסטגרם, לינקדין, וכמובן טיקטוק. הרשתות החברתיות מהוות פלטפורמת חשיפה גלובלית ורובן מציעות לכם את השימוש של קידום ממומן כדי להגיע לכמה שיותר קהלי יעד.
אך מהו ההבדל בין קידום ממומן לקידום אורגני?
ובכן, גם כאשר מדובר בקידום ממומן גוגל הם המובילים בתחום. בניגוד לקידום אורגני, שהוא הינו תהליך אפקטיבי מאוד שפשוט לוקח קצת יותר זמן ודורש קצת יותר סבלנות, הקידום הממומן הוא כלי קידום שמבוסס על שיווק בתשלום. בעוד שבכלי זה ניתן להגדיר מי הם קהלי היעד הנחשקים שלכם שהנכם מעוניינים שייחשפו לאתר שלכם או לחילופין לדף הנחיתה שלכם, גם כאן חשוב לשים דגש על תוכן איכותי, וביטויי מפתח מדויקים. הסיבה לכך היא שמנוע החיפוש ידאג להציגכם בראש רשימת תוצאות החיפוש, אך על כל הקלקה על המודעה שלכם אתם תידרשו לשלם סכום של 50-100 ש"ח לגוגל, ולכן חשוב שהמשתמשים שיקליקו אכן יהיו קהלי יעד שלכם ושלא תשקיעו הוצאות כספיות לשווא.
אז איך משתמשים בקידום ממומן PPC לקידום העסק?
קודם כל, חשוב שתגדירו את יעדי הקמפיין, למרות במקרה שלנו זהו קידום האתר שלכם. יחד עם זאת חשוב שתבינו שככל שהיעדים שלכם יהיו ברורים כך הקידום הממומן יניב לכם יותר תוצאות ויגרום לטראפיק גדול יותר באתר שלכם על ידי קהלי היעד הרצויים.
במודל זה חשוב שתתמקדו בשלושה פרמטרים:
מילות וביטויי מפתח- כאשר אתם מכינים את מודעת הקידום לאתר שלכם חשוב שתתמקדו בתוכן שלו. כלומר, כדי שהמודעה תופיעה אצל קהלי היעד שלכם, זה הכרחי שהתוכן של המודעה יהיה רלוונטי לצרכים ולשאילתות של אותם גולשים במנוע החיפוש.
תוכן איכותי ונוסח- אז נכון שמילות המפתח הן כנראה הדבר החשוב ביותר, אך זהו קריטי התוכן של המודעה עצמה יכלול תוכן איכותי הן בפן העיצובי והן בפן הנוסח שלו. כמו כן, גוגל מאוד אוהבת תכנים איכותיים ומתגמלת את הקמפיינים שמשקיעים בתכנים איכותיים. כיצד? הם מנמיכים את העלות של פר ההקלקה ודואגים להעניק לכם דירוג גבוה.
לינק לאתר- אז הצלחתם לגרום לכך שהמודעה שלכם מופיעה באופן אופטימילי? נהדר, לא פחות חשוב זה שהלינק לאתר שלכם והאתר עצמו יפעל באופן מושלם ברמה הטכנית. לתשומת לבכם, אל תתחילו קמפיין ממומן לקידום האתר לפני שעשיתם אופטימיזציה והנכם בטוחים שהאתר חסר כשלים טכניים, כגון מהירות האתר, קצב הגלישה ועוד. אם תגרמו לחשיפה עצומה לאתר בעל כשלים, לא רק שתפסידו חלק גדול מקהלי היעד שלכם ותובילו אותם הישר למתחרים, אלא גם גוגל "תעניש" אתכם, ותעניק לכם דירוג נמוך.
אלמנטים חשובים באתר שלכם שחשובים בקידום ממומן
אז גם בקידום ממומן חשוב שהאתר שלכם יותאם לגלישה בנייד מאותה סיבה שזהו גם חשוב בקידום אורגני. יש מספר עצום של גולשים שמבצעים את רוב הפעילויות שלהם דרך הסלולר ומעטים מהם יעברו לכבוד האתר שלכם למחשב. חבל להפסיד לקוח, ועוד יותר חבל לשלם על ההקלקה שלו דרך הסלולר אם האתר שלכם אינו מותאם לגלישה סלולרית.
בנוסף לכך, העיצוב של האתר הוא חשוב מאוד. הנראות של האתר שלכם מעידה על המקצועיות של השירות שלכם. אתר לא שאינו מעוצב בצורה מקצועית, הוא אתר שיגרום לגולשים מהר מאוד לצאת ממנו.
ושוב נציין את החשיבות של תקינות ומהירות האתר, מדוע? כי זה יהיה חבל להשקיע כל כך הרבה בקידום האתר וליפול דווקא על הדברים הכי בסיסיים. תדאגו שהאתר עובד באופן תקין ונטול כשלים טכניים. כמו כן, במידה וקיים כשל טכני בלתי צפוי, תדאגו לטפל בתקלה באופן מיידי. בכל רגע שהקמפיין הממומן ממשיך, ואתם מתעכבים בטיפול בבעיה, אתם מפסידים לקוחות וכסף.
הכלים שגוגל מציעים לכם כדי לעקוב אחר פעילות האתר
למרות שקמפיין ממומן יכול לפעול לתקופה קצרה או ממושכת, קידום האתר שלכם זו משימה יומית שדורשת מעקב קבוע כדי להבין היכן צריך לבצע שינויים וכיצד לשפר את האתר. לשם כך גוגל מציעה לכם כלים יעילים וחינמיים שיעזרו לכם במשימה הזאת, והם:
זיהוי מגמות- Google Trens– בעזרת כלי זה תוכלו לעקוב אחר המגמות השונות של הגולשים באתר ולהבין טוב יותר את הצרכים שלהם. על ידי כך תוכלו לכוונן את האתר להרגלי המשתמשים ולשמר את הטראפיק, וכמובן לעדכן את מילות המפתח והביטויים שיתאימו למנוע החיפוש בהתאם לזיהוי המגמות.
Google Search Console- כלי מנהלי אתרים, בעזרתו תוכלו לעקוב אחר התנועה באתר, ביצועי החיפוש, זיהוי מילות המפתח והביטויים הנפוצים ביותר שמובילים לאתר שלכם, ואפילו לגלות מהן הכשלים הטכניים שגוגל מזהה באתר שלכם המשפיעות על הדירוג שלכם ועל מיקומכם בתוצאות של מנוע החיפוש.
Google Analytics – אכן כן, קידום האתר שלכם בסופו של יום מסתכם לנתונים סטטיסטיים וכדאי שתכירו אותם, תבינו אותם, ותפעלו על פיהם. הכלי זה יסייע לכם לעקוב באופן פרטני על התנודות המכירתיות, על הטארפיק באתר, ואף יעניק לכם את האפשרות לבחון את הנתונים על פי קטגוריות כגון כמות ושיעור אינטראקציות, העלות שלהן, כמות הלידים, ושיעור ההמרות.
אז אתם חושבים שאתם מוכנים להתחיל בקידום האתר שלכם? אם תפעלו בהקפדה על פי המדריך שלנו, אנו בטוחים שתצליחו למנף את האתר שלכם וכמובן את השירות/מוצר/עסק שלכם באופן משמעותי, ותגיעו ליעדים הנחשקים שהצבתם לעצמכם. בהצלחה.