מחקר מילים
מחקר מילות המפתח הוא הצעד הראשון שאנו חייבים לעשות כדי להבין את מדד התחרותיות, החיפושים, והקושי של הפרויקט.
על בסיסו של מחקר המילים, אנו נבנה את האסטרטגיה שתלווה אותנו לאורך כל הפרויקט.
מחקר מילות המפתח הוא הצעד הראשון שאנו חייבים לעשות כדי להבין את מדד התחרותיות, החיפושים, והקושי של הפרויקט.
על בסיסו של מחקר המילים, אנו נבנה את האסטרטגיה שתלווה אותנו לאורך כל הפרויקט.
בתחרות על המקומות הראשונים במנועי החיפוש, כמו בכל תחרות אחרת – זה לא משנה כמה רצים מהר, כל עוד רצים בכיוון ההפוך.
משמעות הדבר היא, שאתה יכול להשקיע כמות בלתי נלאית של זמן יקר ומשאבים בניסיון להביא יותר תנועה לאתר שלך, והם כולם יהיו שווים כקליפת השום, אם אינך משתמש במילות המפתח הנכונות. גם אם תצליח לטפס למקומות גבוהים במנועי החיפוש, עם אותן מילים, והן יביאו לך תנועה, היא לא תהיה רלוונטית- הגולשים לא יקבלו מענה על צרכיהם ואתה לא תשיג את מבוקשך, כדי "לנצח" בתחרות הזאת, רגע לפני, צריך לקחת צעד אחד אחורה, על מנת לראות את הדרך מזווית רחבה ולתכננה כראוי.
זהו הרעיון בבסיסו של מחקר המילים, ועל כן הוא השלב הראשון והחיוני ביותר להצלחת קידום האתר.
המטרה שלנו היא לגלות באמצעות המחקר, באילו מילים וביטויי חיפוש משתמשים המבקרים הפוטנציאלים של האתר.
כדי לעשות זאת, בראש ובראשונה אנו צריכים להתבונן בדברים מנקודת מבטו של קהל היעד. מניסיון עבר בעבודה עם בעלי אתרים מתחומים שונים, אחת השגיאות הנפוצות של בעל האתר היא שהוא שבטוח שהוא יודע באילו מילות חיפוש משתמשים לקוחותיו הפוטנציאלים. אמנם, ללא ספק, הוא בהחלט יודע הכי טוב במה עוסק האתר שלו וכיצד הוא היה מחפש אותו, אך ללא מחקר מטרים, ושימוש בכלים סטטיסטים מדויקים, קשה מאוד לחזות כיצד הלקוח המשלם יחפש אותו.
לצורך העניין, ניקח לדוגמא אתר של חברה המספקת שירותי תרגום מקצועיים. נאמר שבעל האתר בוחר לקדם את הביטוי: "תרגום מעברית לאנגלית", מתוך ידיעה שזהו השירות הפופולארי ביותר שהחברה שלו מספקת. אולם, הביטוי הוא אכן מאוד פופולארי, עם חיפושים של אלפי גולשים בחודש, במנועי החיפוש.
למעשה, רובם הגדול מחפש תרגום טקסטים מיידי וחינמי אונליין, ולכן לא ימצא מענה באתרו של הלקוח. במקרה כזה, עדיף לקדם ביטוי כמו "תרגום מסמכים לאנגלית", שהוא אמנם בעל נפח חיפוש נמוך יותר, אך מתמקד בקהל הלקוחות הפוטנציאלים, ולכן הוא רווחי יותר.
מחקר מילות מפתח הוא מחקר דינאמי והמעקב אחר המילים והביטויים שבחרנו לקדם נעשה באופן שוטף בדוחות הסטטיסטיים של האתר. יש צורך לבחון בכל פעם מחדש את האיכות של המילים, ולהתאים את עצמנו כל הזמן לשינויים תמידיים באתר מצד אחד, ובשוק מצד שני. בזכות העובדה שאנחנו דואגים להישאר תמיד עם יד אחת על הדופק, אנחנו מצליחים, לא רק להגיע למקום הראשון בתחרות, אלא גם לשמור עליו, ולהיות תמיד צעד אחד קדימה לפחות, לפני המתחרים.
שלב אינטואיטיבי בעיקרו, שנעשה בהתבסס על האינפורמציה שאנו מקבלים מהלקוח, מהאתר עצמו ומאתרים אחרים הקיימים ברשת. המטרה בשלב זה, היא להעמיק את הידע וההבנה בתחום עיסוקו של האתר, ולעשות היכרות ראשונית עם עולם המושגים שלו ועם המתחרים השונים ברשת. כל זאת על מנת להציף כמה שיותר רעיונות לחיפושים פוטנציאלים, בהם נוכל להשתמש בשלבים הבאים. לאחר סיעור מוחין והצפת רעיונות, נעשית חלוקה לקטגוריות ותתי קטגוריות, והצלבה בין קבוצות המילים השונות, על מנת להפיק את מירב צירופי המילים האפשריים.
המטרה בשלב זה היא לגלות עד כמה באמת משתמש הלקוח הפוטנציאלי באותן מילים וביטויים שיש בידינו, ועד כמה הם באמת רווחיים. היום קיימים ברשת כלים המאפשרים למדוד את הפופולאריות של מילים בצורה מאוד מדוייקת ולספק אינפורמציה כמו – כמות האנשים המחפשים אותן בכל יום, אחוז ההמרה מתוך אותם חיפושים, ועד כמה המילים הללו תחרותיות. בנוסף ניתן לקבל מהם הצעות נוספות למילים רלוונטיות שלא חשבנו עליהן קודם לכן. אחד מהכלים האיכותיים והאינפורמטיביים יותר, שאנו משתמשים בהם, הוא – כלי מילות החיפוש של גוגל.
בשלב זה נעשה שקלול של כל הפרמטרים השונים שהזכרנו – נפח החיפוש הממוצע, מידת התחרותיות, מידת הרלוונטיות ואחוז ההמרה של כל אותם מילים וביטויי מפתח. המטרה היא להגיע למינון האופטימלי של כל פרמטר ופרמטר כאשר ישנם כמה שיקולים מנחים:
מידת הרלוונטיות לאתר נמצאת בראש סדר העדיפויות, ולא נכלול ברשימה הסופית מילים עם כמות חיפושים זניחה. ביטויים תחרותיים הם באופן טבעי קשים יותר לקידום, לכן, אם אין מספיק תוכן באתר שיכול לתמוך בהם, נעדיף ברוב המקרים לא להתמקד בהם בשלב הראשוני, ונשאיר אותם לשלב מאוחר יותר. בסופו של דבר הרשימה תכלול מילות חיפוש רחבות לצד ממוקדות יותר. כאשר הראשונות, באופן טבעי, מגדירות למנוע החיפוש במה עוסק האתר שלך, והן בעלות פוטנציאל חשיפה גבוה, בעוד שאת השניות קל יותר לקדם, והן מביאות תנועה איכותית יותר ואחוז המרה גבוה.
גם אחרי שמסתיים מחקר המילים, המחקר אף פעם לא נגמר…
כדי ליצור מחקר מילות מפתח מנצח, נתחיל בלהבין את הקהל אליו אנו מכוונים. ברגע שאנחנו יודעים מי קהל היעד שחנו נתחיל לחפש את מילות המפתח הרלוונטיות, באילו מילות מפתח הגולשים עשויים להשתמש כדי לחפש את המוצרים או השירותים שלנו. כדי לעשות זאת בצורה אפקטיבית, תנסו לחשוב על אילו בעיות עשויות להיות לקהל היעד שלכם שהמוצר או השירות שלכם יכול לפתור. ברגע שנחשוב כמו שהלקוח הפוטנציאלי חושב, נוכל לייצר מחקר מילות מפתח איכותי ומקיף, שיעזור לנו בייצור אסטרטגיה איכותית לקידום אורגני מעולה וגם לקמפיינים כמובן.
Google Keyword Planner, Ahrefs, SEMrush ו-Moz Keyword Explorer יכולים לעזור לנו לזהות מילות מפתח בנפח גבוה ובעל תחרות נמוכה. כלים אלו יתנו לנו תובנות חשובות לגבי נפח החיפוש, התחרות והעלות לקליק (CPC) של מילות המפתח שאנו רוצים לקדם.
מילות מפתח זנב ארוך הן ביטויי מפתח ארוכים וספציפיים יותר – לדוגמא – קידום אתרים לרופאים / קידום אתרים לעורכי דין או ספר ילדים לגיל שלוש. ביטויי המפתח הללו הן ביטוים שסביר יותר שהגולשים ישתמשו בהם כשהם קרובים יותר לביצוע רכישה, הם מחפשים משהו מאוד ממוקד. כחלק מאסטרטגיית הקידום לטווח הארוך, מומלץ לעבוד בין היתר גם על מילות מפתח זנב ארוך, אמנם לרוב יש להם נפחי חיפוש מעטים, או נמוכים בהשוואה לביטויים משמעותיים יותר, אך שיעורי המרות גבוהים יותר. בנוסף, ברוב המקרים קל יותר לקדם מילות מפתח זנב ארוך שיכולות להשיג תוצאות אפקטיביות מהר, ולהשיג לקוחות מאוד ממוקדים
לאחר שתייצרו רשימה של מילות מפתח פוטנציאליות, קבצו אותן יחד על לפי הרלוונטיות והכוונה. זה יעזור לכם לארגן את מילות המפתח וליצור אסטרטגיית תוכן ממוקדת. לדוגמה, מחקר מילות מפתח עבור אתר שמוכר נעליים, נקבץ את מילות המפתח לקטגוריות כמו "נעלי ריצה", "נעלי לבוש" ו"נעלי נוחות".
חשוב לוודא שמילות המפתח תואמות את כוונת המשתמש. אם הגולש מחפש "נעלי הריצה הטובות ביותר", סביר להניח שהוא מחפש ביקורות או המלצות לנעלי הריצה הטובות ביותר. אז מומלץ לוודא שהתוכן באתר תואם את כוונת המשתמש ומספק מידע בעל ערך שעונה על השאילתה שלו.
מחקר מילות מפתח הוא תהליך מתמשך, לאורך כל הפרויקט אתם אמורים למצוא עוד מילות מפתח חדשות ורלוונטיות, כמות החיפושים היא בלתי נגמרת. עקבו אחר נתוני וביצועי האתר באמצעות כלים כמו Google Analytics ובצעו התאמות אסרטגיות לקידום בהתאם.
מחקר מילות מפתח נכון חשוב כי הוא מבהיר אילו מונחי חיפוש הקהל שלך משתמש בהם. אנו לעתים קרובות נתקלים בבעלי עסקים שמשתמשים במערכת מילים אחת כדי לתאר את המוצרים שלהם, בעוד שהקהל היעד שלהם משתמש במערכת מילים שונה לחלוטין! כתוצאה מכך, לקוחות פוטנציאליים לא מצליחים למצוא את האתרים הללו. במילים אחרות: יש אי התאמה.
כדי להימנע מאי התאמה ולהצליח בתהליך הקידום של האתר זו, עליך לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק. מחקר זה יבטיח שתשתמש באותן מילים כמו הקהל היעד שלך. בנוסף, עליך גם לשקול את כוונת החיפוש של הקהל שלך. זה יעזור לך להבין מה בדיוק הקהל שלך מחפש. כל מה שנותר לך הוא לכתוב תוכן איכותי שעונה על השאלות של הקהל שלך!
מה לגבי מקוריות? האם לא עדיף להתבלט מהקהל ולהשתמש במילות מפתח שונות מהמתחרים שלך? נניח שאתה מחליט לתת למוצר שם לא שגרתי. זו יכולה להיות החלטה שיווקית חכמה, כי אנשים עשויים לזכור את המוצר שלך בקלות רבה יותר. אם אתה משכיר קוטג'ים לחופשה במקום בתים לחופשה, לדוגמה, ייתכן שתבלוט יותר.
אבל היזהר: מעט מאוד אנשים מחפשים [קוטג'ים לחופשה]. לכן, אם תבצע אופטימיזציה לטקסט שלך עבור קוטג'ים, סביר להניח שתדורג טוב במונח המסוים הזה. עם זאת, מכיוון שהקהל שלך משתמש במילה שונה, לא תיצור הרבה תנועה, ולא תגיע לחלק גדול מהלקוחות הפוטנציאליים שלך.
לפני שנקפוץ לביצוע מחקר מילות מפתח, נסביר בקצרה כמה מהמושגים החיוניים.
מילת מפתח מרכזית או ביטוי מפתח היא המילה או הביטוי שאתה רוצה שעמוד מסוים באתר שלך יימצא עבורם בגוגל. אתה קובע את קבוצת מילות המפתח המרכזיות שלך על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח.
מילות מפתח זנב ארוך הן יותר ספציפיות ומחופשות פחות ממילות מפתח ראשיות. הן מתמקדות בנישה. ככל שמונחי החיפוש ארוכים ומדויקים יותר, כך קל יותר לדרג עבורם. למה? כי תהיה פחות תחרות.
עם זאת, מילות מפתח זנב ארוך עדיין שוות דירוג! כי למרות שפחות אנשים מחפשים אותן, ייתכן שהם יותר מוכנים לקנות, להירשם, להצטרף, וכו'.
אסטרטגיית מילות המפתח שלך מתייחסת להחלטות שאתה מקבל על בסיס מחקר מילות המפתח שלך. לדוגמה, איזה תוכן תיצור ראשון? האם תתמקד במילות מפתח ראשיות או זנב ארוך? איך ואיפה תפרסם אותו? האם תיצור פוסט כתוב, פוסט בבלוג, דף מוצר, מדריך וידאו או אינפוגרפיקה?
חפירה בכוונת החיפוש היא המפתח כאן: עליך לגלות מה מחפש המחפש (הגולש/ הלקוח שלך) בפועל. אתה לא רק מסתכל על מילות מפתח. אתה גם בודק את המטרות הבסיסיות של מה שהמחפש רוצה לדעת, לעשות או לקנות. התוכן שלך צריך לספק פתרון ל"בעיה" של המחפש. זה נקרא גם עיצוב תוכן.
השאירו לנו פרטים ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!
לשיחה עם נציג – מומחה קידום
info@seo-up.co.il | 079-5805620
מוזמנים להגיע לקפה
א.ד ברגמן 2, פארק המדע רחובות, קומה 1
השאירו לנו פרטים ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!