עדכון גוגל – עדכון ליבה נובמבר 2021 – מה צריך לדעת
בכל יום Google נוטה לפרסם שינויי אחד או יותר שנועדו לשפר את תוצאות החיפוש שלנו. למרות שרובם אינם מורגשים הם עוזרים לנו להמשיך ולהשתפר בהדרגה.
לעיתים, עדכון עשוי להיות מורגש יותר ואנו נוטים לאשר עדכונים כאלה כאשר אנו מרגישים שיש בהם מידע מועיל עבור בעלי אתרים, מפיקי תוכן ועוד. לדוגמה, כאשר פורסם "עדכון המהירות", נתנו התראה וייעוץ חודשים מראש.
אנו מבצעים שינויים משמעותיים ורחבים באלגוריתמים ובמערכות החיפוש שלנו מספר פעמים בשנה, ואנו מתייחסים אליהם כאל "עדכוני ליבה" (Google Core Update). שינויים אלו נועדו להבטיח שאנו ממלאים את המשימה שלנו בהצגת תוכן רלוונטי ואינפורמטיבי למחפשים. כמו כן, עדכוני הליבה הללו עשויים להשפיע גם על Google Discover.
אנו מאשרים עדכוני ליבה רחבים מכיוון שהם בדרך כלל מספקים כמה פיצ'רים ראויים. חלק מהאתרים עלולים לציין שבמהלך העדכונים הם חוו עלייה בדירוג בעוד חלקם יציינו שהם נתקלו בירידה. אנו יודעים שאתרים שחוו ירידה יחפשו במהרה דרך לתקן את הבעיה ואנו רוצים להבטיח שהם לא ינסו לתקן את הדברים הלא נכונים ובפרט שלא בטוח שיש בכך צורך.
עדכוני ליבה והערכה מחדש של התוכן
לא באמת קיימת בעיה בדפים שסובלים מירידה בדירוג בזמן עדכון ליבה. מדוע? מכיוון שהעדכונים לא הפרו את ההנחיות שהוגדרו למנהלי אתרים ולא היו נתונים לפעולה ידנית או אלגוריתמית, כפי שעלול לקרות לדפים שאכן מפרים את ההנחיות הללו. למעשה, בשום מקרה עדכון הליבה אינו מכוון גולשים לדפים או לאתרים ספציפיים. להפך, השינויים של העדכון נועדו לשפר את האופן שבו המערכות שלנו מעריכות תוכן באופן כללי, והשינויים הללו עלולים לשפר דפים שקודם לכן סבלו מדירוג נמוך.
הדרך טובה ביותר להבין כיצד פועל עדכון ליבה היא לדמיין שהכנתם רשימה של 100 הסרטים המובילים לשנת 2015, ואז כמה שנים לאחר מכן בשנת 2019 החלטתם לרענן ולעדכן את רשימה זו. באופן טבעי, דירוג הרשימה השתנה כיוון שבמהלך השנים שעברו יצאו סרטים נפלאים חדשים שלא היו קיימים בשנת 2015 והתווספותם לרשימה דרשה שינויים בדירוג של הרשימה הראשונית מהסיבה הפשוטה שגיליתם סרטים ראויים יותר לדירוגים הגבוהים.
התמקדו בתוכן
כפי שהוסבר, דפים שסובלים מירידה בדירוג לאחר עדכון הליבה לא בהכרח זקוקים לתיקון. יחד עם זאת, אנו מבינים את הרצון והצורך שלהם בלבצע שינויים או לעשות משהו כדי לשנות זאת. לכן, אנו מציעים להתמקד בלהבטיח שהנכם אכן מציעים את התוכן הטוב ביותר, כיוון שזה מה שהאלגוריתמים שלנו מבקש וצריך כדי להעניק דירוג גבוה.
ראשית, אנו מציעים לעיין מחדש בעצות שהצענו בעבר לגבי כיצד לבצע בחינה עצמית מחודשת של התוכן שלכם ובמיוחד אם הנכם מאמינים שאתם מציעים תוכן איכותי. לשם כך עדכנו את העצה הזו עם סדרה חדשה של שאלות שכדאי וצריך לשאול את עצמנו לגבי התוכן:
שאלות חשובות העוסקות באיכות התוכן
האם התוכן מספק מידע מקורי, דיווח, מחקר או ניתוח?
האם התוכן מספק תיאור מהותי, מלא או מקיף של הנושא?
האם התוכן מספק ניתוח תובנות או מידע מעניין שהוא מעבר למובן מאליו?
אם התוכן נשען על מקורות אחרים והאם הוא נמנע מהעתקה או שכתוב של מקורות אלה, ובמקום זאת מספק ערך נוסף ומקוריות משמעותיים?
האם הכותרת הראשית ו/או כותרת העמוד מספקות סיכום תיאורי ומועיל של התוכן?
האם הכותרת הראשית ו/או כותרת העמוד נמנעות מהגזמה או מפרובוקציה באופיין?
האם זה מסוג העמודים שהיית רוצה לסמן, לשתף עם חבר או להמליץ עליו?
האם הייתם מצפים לראות את התוכן הזה מוזכר או קיים במגזין מודפס, אנציקלופדיה, או ספר?
שאלות העוסקות במומחיות ובמקצועיות התוכן
האם התוכן מציג מידע בצורה שגורמת לך לסמוך עליו, כגון מקורות ברורים, עדויות למומחיות המעורבת, ורקע על המחבר או האתר שמפרסם אותו, כגון שימוש בקישורים לדף המחבר/סופר או מידע אודות עמוד האתר?
אם תחקור את האתר שמייצר את התוכן, האם תקבל את הרושם שמדובר במידע מהימן היטב או מוכר כסמכות בנושא שלו?
האם נראה לך שהתוכן נכתב על ידי מומחה או חובב התחום שמכיר היטב את הנושא בצורה מוכחת?
האם יש בתוכן שגיאות עובדתיות הניתנות לאימות בקלות?
האם תרגיש בנוח להסתמך על התוכן הזה לנושאים הקשורים לכסף שלך או לחיים שלך?
שאלות לגבי תצוגת התוכן והנוסח שלו
האם לתוכן יש בעיות איות או נוסח כלשהן?
האם התוכן נוסח היטב, או שהוא נראה מרושל או ונכתב בחופזה?
האם התוכן מיוצר במקורות חוץ על ידי מספר רב של יוצרים, או מפוזר על פני רשת גדולה של אתרים, כך שדפים או אתרים בודדים לא זוכים לתשומת לב מספיקה?
האם מופיעות בתוכן כמות מוגזמת של מודעות שמסיחות את הדעת או מפריעות לתוכן הראשי?
האם התצוגה של התוכן מותאמת עבור מכשירים ניידים?
שאלות השוואה
האם התוכן מספק ערך משמעותי בהשוואה לדפים אחרים בתוצאות החיפוש?
האם נראה שהתוכן משרת את האינטרסים האמיתיים של המבקרים באתר או שנראה שהוא קיים אך ורק על ידי כדי למשוך משתמשים דרך מנועי החיפוש לדירוג גבוה?
מעבר לשאילת השאלות הללו את עצמך, כדאי שתשקול לבקש הערכה כנה מאנשים שאתה סומך על דעתם, או לחילופין כאלה שאינם קשורים לאתר שלך ויכולים לספק לך הערכה כנה.
בנוסף, רצוי שתבחן גם את המקרים בהם חווית ירידות בדירוג. אילו דפים הושפעו ביותר ועבור אילו סוגי חיפושים? התבונן היטב באלו כדי להבין כיצד הם מוערכים ביחס לסוגיות הנ"ל.
הכר את הנחיות מדרגי האיכות ואת E-A-T
משאב נוסף לעצות להפקת תוכן מוצלח הוא לעיין בהנחיות שלנו למדרגי האיכות והחיפוש. מדרגי האיכות הם אנשים שנותנים לנו תובנות לגבי האם האלגוריתמים שלנו מספקים להם תוצאות טובות, ומספקים לנו ולידציה שהשינויים שלנו פועלים היטב.
חשוב להבין שלמדרגי החיפוש אין שליטה על אופן דירוג הדפים. אנו לא עושים שימוש בנתוני המדרגים באלגוריתמי הדירוג שלנו. אלא אנו משתמשים בהם כ"סועדים" במסעדה שממלאים לנו כרטיסי משוב בסוף הארוחה. משוב זה עוזר לנו לדעת אם נראה שהמערכות שלנו עובדות.
אם תבין את ההנחיות של המדרגים לדירוג והערכת תוכן טוב, זה עשוי לסייע לך להבין כיצד לשפר את התוכן שלך וכתוצאה מכך תזכה להצלחה גדולה יותר בחיפוש.
המדרגים מאומנים להבין במיוחד אם לתוכן יש את מה שאנו מכנים E-A-T חזק (Expertise Authoritativeness and Trustworthiness) כלומר, מומחיות, סמכותיות ואמינות.
קריאת ההנחיות עשויה לעזור לך להעריך את ביצועי התוכן שלך מנקודת מבט של E-A-T והבנה של אלו שיפורים עלייך לשקול.
להלן כמה מאמרים שנכתבו על ידי צדדים שלישיים שפעלו על פי ההנחיות של מדרגי האיכות ומדוע כדאי לפעול לפיהם:
(נעבוד על תרגום והסבר של כל אחד מהמאמרים האלו בהמשך )
Google Updates Quality Rater Guidelines Targeting E-A-T, Page Quality and Interstitials
Leveraging E-A-T for SEO Success,
Why E-A-T & Core Updates Will Change Your Content Approach – iPullRank
הקישורים למאמרים לעיל אינם אישורים של חברות או שירותים ספציפיים לקידום אתרים, והם אינם מהווים אוטוריטה לכל עצה כללית בנושא קידום אתרים. אנו פשוט מצאנו שהמאמרים עצמם הם נקודות פתיחה מועילות למי שרוצה ללמוד כיצד להעריך את התוכן שלו במונחים של קריטריונים E-A-T.
התאוששות האתר ועצות נוספות
אחת השאלות הנפוצות לאחר עדכון ליבה היא כמה זמן לוקח לאתר להתאושש מהנפילה אם הוא משפר את התוכן?
ובכן, עדכוני ליבה רחבים נוטים להתרחש כל כמה חודשים. בהנחה שבוצעו שיפורים בתוכן, ייתכן שהתוכן שהושפע מאחד העדכונים לא יתאושש עד שעדכון הליבה הרחב הבא ישוחרר.
יחד עם זאת, אנו מבצעים כל הזמן עדכונים באלגוריתמי החיפוש שלנו, כולל עדכוני ליבה קטנים יותר. למרות שאנו לא מכריזים על כל העדכונים הללו מכיוון שהם בדרך כלל לא מורגשים, כאשר הם משוחררים, הם יכולים לגרום לתוכן להשתקם אם השיפורים מצדיקים זאת.
אנא קחו בחשבון ששיפורים שנעשו על ידי בעלי אתרים אינם ערובה להתאוששות, ובשום מקרה אין לדפים מיקום סטטי או מובטח בתוצאות החיפוש שלנו. אם ימשיך להיות תוכן ראוי, המערכות שלנו ימשיכו להעניק דירוג טוב.
כמו כן, חשוב להבין שמנועי חיפוש כמו גוגל אינם "מבינים" תוכן באותה צורה כמו בני אדם. תהליך ההבנה של מנועי החיפוש מבוסס על חיפוש ואיסוף אותות סביב התוכן שעל פיו גוגל מעריך את הרלוונטיות על פי ההבנה של בני האדם. למשל, אחד האותות הידועים שבו אנו משתמשים זה האופן שבו דפים מקשרים זה לזה. יחד עם זאת אנו משתמשים באותו נוספים שאותם אנו לא חושפים כדי לעזור להגן על יושר התוצאות שלנו.
אנו בודקים כל עדכון ליבה רחב לפני שהוא עולה לאוויר, כולל איסוף משוב ממדרגי איכות החיפוש שהוזכרו לעיל, כדי לראות אם האופן שבו אנו שוקלים אותות אכן מועיל.
כמובן ששום שיפור שאנו מבצעים בחיפוש אינו מושלם וזו הסיבה שאנחנו ממשיכים לעדכן. אנחנו כל הזמן מבצעים משובים נוספים, עורכים בדיקות וממשיכים לעבוד כדי לשפר את מערכות הדירוג שלנו. העבודה הבלתי פוסקת מצדנו יכולה לגרום לכך שהתוכן יוכל להשתקם בעתיד גם אם בעל התוכן לא יבצע שינויים. עבור המצבים הללו, השיפורים שלנו עשויים להעריך תוכן כזה בצורה חיובית יותר ומועילה יותר.
אנו מקווים שההנחיות המוצעות כאן יועילו לכם. כמו כן תוכלו למצוא עצות רבות נוספות לגבי תוכן טוב בעזרת המשאבים שאנו מציעים ממנהלי אתרים של גוגל, כולל כלים, דפי עזרה והפורומים שלנו. למידע נוסף כאן.