דוחות מועקב seo

איך מודדים ביצועי SEO

מומחי SEO מקצועיים עוקבים אחרי כל דבר, החל מדירוגים והמרות ועד קישורים אבודים ועוד, כדי להוכיח את ערך ה-SEO. מדידת השפעת העבודה שלך ושיפור מתמשך הם קריטיים להצלחת ה-SEO שלך, שמירת הלקוחות, ותפיסת הערך שלך.

זה גם עוזר לך לשנות את סדר העדיפויות כאשר משהו לא עובד.

התחל עם הסוף בראש

נכון שהגיוני שיש מטרות רבות לפרויקט (גם גדולות וגם קטנות), קביעת מטרה סופית ראשונית אחת היא חיונית.

הדרך היחידה לדעת מה צריכה להיות המטרה הסופית הראשית של האתר היא להבין היטב את מטרות האתר ו/או הצרכים של הלקוח. שאלות טובות ללקוח לא רק עוזרות לכוון את המאמצים שלך בצורה אסטרטגית, אלא גם מראות שאתה אכפתי.

דוגמאות לשאלות ללקוח:

  1. האם תוכל לתת לנו היסטוריה קצרה של החברה שלך?
  2. מהו הערך הכספי של ליד חדש איכותי?
  3. מהם השירותים/מוצרים הרווחיים ביותר שלך (בסדר יורד)?

מטרות נוספות, ומדדים:

טיפים לקביעת מטרות

מדידות: אם אינך יכול לעקוב אחריהן, אינך יכול לשפר אותן.
היה ספציפי: אל תאפשר למילות מפתח מעורפלות של התעשייה לדלל את המטרות שלך.
שתף את המטרות שלך: מחקרים הראו שכתיבת ושיתוף המטרות עם אחרים מגבירים את הסיכוי להשגתן.
הכר את הלקוח שלך

מדידה

עכשיו שקבעת את המטרה הראשית שלך, הערך אילו מדדים נוספים יכולים לעזור לתמוך באתר שלך בהשגת המטרה הסופית שלו. מדידת מדדים נוספים (שניתן ליישם) יכולה לעזור לך לשמור על דופק טוב יותר על בריאות האתר הנוכחית וההתקדמות שלו.

מדדי מעורבות

איך אנשים מתנהגים כשהם מגיעים לאתר שלך? זו השאלה שמדדי מעורבות מנסים לענות עליה. חלק מהמדדים הפופולריים ביותר למדידת איך אנשים מעורבים עם התוכן שלך כוללים:

שיעור המרה

מספר ההמרות (עבור פעולה/מטרה מסוימת) מחולק במספר הביקורים הייחודיים. שיעור המרה יכול להיות מיושם על כל דבר, מרישום לדוא"ל ועד לרכישה או יצירת חשבון. ידיעת שיעור ההמרה שלך יכולה לעזור לך להעריך את החזר ההשקעה (ROI) שהתנועה לאתר שלך עשויה לספק.

זמן בדף

כמה זמן אנשים בילו בדף שלך? אם יש לך פוסט בבלוג של 2,000 מילים שמבקרים מבלים בו רק 10 שניות בממוצע, הסיכויים קטנים שהתוכן נצרך (אלא אם כן הם קוראים סופר מהירים). עם זאת, אם ל-URL יש זמן בדף נמוך, זה לא בהכרח רע. חשוב על כוונת הדף. לדוגמה, זה נורמלי שדפי "צור קשר" יכילו זמן ממוצע נמוך בדף.

דפים לכל ביקור

האם מטרת הדף שלך הייתה לשמור על מעורבות הקוראים ולקחת אותם לשלב הבא? אם כן, אז דפים לכל ביקור יכולים להיות מדד מעורבות יקר. אם מטרת הדף שלך עצמאית מדפים אחרים באתר שלך (לדוגמה: המבקר הגיע, קיבל את מה שהוא צריך, ואז עזב), אז דפים נמוכים לכל ביקור הם בסדר.

שיעור נטישה

פגישות "נטושות" מציינות שמחפש ביקר בדף ועזב מבלי לגלוש באתר שלך יותר. רבים מנסים להוריד מדד זה כי הם מאמינים שהוא קשור לאיכות האתר, אך הוא למעשה אומר לנו מעט מאוד על חוויית המשתמש. ראינו מקרים שבהם שיעור הנטישה עלה לאתרים מחודשים של מסעדות שמצליחים יותר מתמיד. חקירה נוספת גילתה שאנשים פשוט הגיעו למצוא שעות פעילות, תפריטים, או כתובת, ואז עזבו עם כוונה לבקר במסעדה באופן אישי. מדד טוב יותר להערכת איכות הדף/האתר הוא עומק גלילה.

עומק גלילה

מדד זה מודד כמה רחוק מבקרים גוללים בדפי אינטרנט בודדים. האם המבקרים מגיעים לתוכן החשוב שלך? אם לא, בדוק דרכים שונות להציג את התוכן החשוב ביותר גבוה יותר בדף שלך, כגון מולטימדיה, טפסי יצירת קשר וכדומה. גם חשוב על איכות התוכן שלך. האם אתה משמיט מילים מיותרות? האם הוא מפתה את המבקר להמשיך למטה בדף? ניתן להגדיר מעקב אחר עומק גלילה ב-Google Analytics.

ב-Google Analytics, תוכל להגדיר יעדים כדי למדוד כמה טוב האתר שלך משיג את מטרותיו. אם המטרה שלך לדף היא מילוי טופס, תוכל להגדיר זאת כיעד. כשהמבקרים באתר משיגים את המשימה, תוכל לראות זאת בדוחות שלך.

תנועה מחיפוש

דירוג הוא מדד SEO חשוב, אך מדידת הביצועים האורגניים של האתר שלך לא יכולה להיעצר שם. המטרה של להופיע בחיפוש היא להיבחר על ידי מחפשים כתשובה לשאילתה שלהם. אם אתה מדורג אבל לא מקבל שום תנועה, יש לך בעיה.

אבל איך אתה בכלל קובע כמה תנועה האתר שלך מקבל מחיפוש? אחת הדרכים המדויקות ביותר לעשות זאת היא באמצעות Google Analytics.

שימוש ב-Google Analytics לחשיפת תובנות תנועה

Google Analytics (GA) מתפוצץ במידע — כל כך הרבה שזה יכול להיות מהמם אם אינך יודע איפה לחפש. זו לא רשימה ממצה, אלא מדריך כללי לחלק ממידע התנועה שתוכל להפיק מכלי חינמי זה.

בידוד תנועה אורגנית

GA מאפשר לך לצפות בתנועה לאתר שלך לפי ערוץ. זה ימנע כל פחדים שנגרמו משינויים בערוץ אחר (לדוגמה: סך התנועה ירד כי קמפיין בתשלום הופסק, אך התנועה האורגנית נותרה יציבה).

תנועה לאתר שלך לאורך זמן

GA מאפשר לך לצפות בסך כל המפגשים/משתמשים/צפיות בדפים לאתר שלך בטווח תאריכים מוגדר, כמו גם להשוות שני טווחים נפרדים.

כמה ביקורים קיבל דף מסוים

דוחות תוכן האתר ב-GA מצוינים להערכת הביצועים של דף מסוים — לדוגמה, כמה מבקרים ייחודיים קיבל בטווח תאריכים נתון.

תנועה מקמפיין מסוים

תוכל להשתמש בקודי UTM (urchin tracking module) לקבלת ייחוס טוב יותר. ציין את המקור, המדיום, והקמפיין, ואז הוסף את הקודים לסוף ה-URLs שלך. כשאנשים מתחילים ללחוץ על הקישורים עם קודי ה-UTM שלך, הנתונים הללו יתחילו להופיע בדוח "קמפיינים" של GA.

שיעור קליקים (CTR)

שיעור הקליקים שלך מתוצאות חיפוש לדף מסוים (משמעותו אחוז האנשים שלחצו על הדף שלך מתוצאות החיפוש) יכול לספק תובנות על כמה היטבת לשפר את כותרת הדף ותיאור המטא. תוכל למצוא נתונים אלה ב-Google Search Console, כלי חינמי של גוגל.

בנוסף, Google Tag Manager הוא כלי חינמי שמאפשר לך לנהל ולפרוס פיקסלי מעקב לאתר שלך מבלי לשנות את הקוד. זה הופך את זה לקל הרבה יותר לעקוב אחרי טריגרים או פעילויות מסוימות באתר.

מדדי SEO נפוצים נוספים

סמכות דומיין וסמכות דף (DA/PA)

מדדי הסמכות הקנייניים של Moz מספקים תובנות עוצמתיות במבט אחד והם הטובים ביותר לשימוש כמדדים יחסית לסמכות הדומיין וסמכות הדף של המתחרים שלך.

דירוגי מילות מפתח

מיקום האתר בדירוג עבור מילות המפתח הרצויות. זה צריך לכלול גם נתוני תכונות SERP, כמו קטעים מומלצים ותיבות "אנשים גם שואלים" שאתה מדורג עבורם. נסה להימנע ממדדי יהירות, כמו דירוגים עבור מילות מפתח תחרותיות שרצויות אך לעיתים קרובות מעורפלות ולא ממירות כמו מילות מפתח ארוכות יותר. ראה מאמר על ביצוע מחקר מילות מפתח.

מספר הקישורים הנכנסים

מספר כולל של קישורים שמצביעים לאתר שלך או מספר הדומיינים המקשרים הייחודיים (משמעותו אחד עבור כל אתר ייחודי, מכיוון שאתרים לעיתים קרובות מקשרים לאתרים אחרים מספר פעמים). בעוד שמדדים אלה שניהם מדדי קישור נפוצים, אנו ממליצים לך להסתכל מקרוב יותר על איכות הקישורים והדומיינים המקשרים שהאתר שלך מכיל.

הערכת בריאות האתר עם ביקורת אתר SEO

על ידי הבנה של היבטים מסוימים של האתר שלך — מיקומו הנוכחי בחיפוש, איך מחפשים מתקשרים איתו, איך הוא מבצע, איכות התוכן שלו, המבנה הכללי שלו וכו' — תוכל לגלות טוב יותר הזדמנויות SEO. שימוש בכלי מנועי החיפוש עצמם יכול לעזור לחשוף את ההזדמנויות הללו, כמו גם בעיות פוטנציאליות:

Google Search Console – אם טרם עשית זאת, הירשם לחשבון Google Search Console (GSC) חינמי ואמת את האתר שלך. GSC מלא בדוחות שניתן להשתמש בהם לזיהוי שגיאות באתר, הזדמנויות, ומעורבות משתמשים.
Bing Webmaster Tools – כלי Bing Webmaster Tools מציעים פונקציונליות דומה ל-GSC. בין היתר, הם מציגים כיצד האתר שלך מבצע ב-Bing והזדמנויות לשיפור.
Lighthouse Audit – הכלי האוטומטי של גוגל למדידת ביצועי אתר, נגישות, אפליקציות רשת פרוגרסיביות ועוד. נתונים אלה משפרים את הבנתך לגבי ביצועי האתר. קבל תובנות מהירות ונגישות מסוימות לאתר כאן.
PageSpeed Insights – מספק תובנות ביצועי אתר באמצעות נתוני Lighthouse ודוח חוויית משתמש כרום מדידה אמיתית (RUM) כאשר זמין.
Structured Data Testing Tool – מאמת שהאתר משתמש בסכמה (נתונים מובנים) כהלכה.
Mobile-Friendly Test – מעריך כמה קל למשתמש לנווט באתר שלך במכשיר נייד.

איך לדרג בגוגל

אם אתה רוצה לדעת איך לדרג אתר מתחילתו ועד סופו, אל תחפש רחוק יותר מהמדריך שלנו – אופטימיזציה לאתרים שיתן אור ומידע כיצד עושים seo.

כשאתה עורך ביקורת לאתר שלך, זכור את הדברים הבאים:

יכולת סריקה

האם הדפים הראשיים שלך ניתנים לסריקה על ידי מנועי החיפוש, או האם אתה חוסם בטעות את Googlebot או Bingbot דרך קובץ robots.txt שלך? האם לאתר יש קובץ sitemap.xml מדויק שיעזור להנחות סורקים לדפים הראשיים שלך?

דפים מאונדקסים

האם הדפים הראשיים שלך ניתנים למציאה בגוגל? ביצוע בדיקה site בגוגל יכול לעזור לענות על שאלה זו. אם אתה מבחין שחלקם חסרים, בדוק לוודא שתווית meta robots=noindex לא מונעת מדפים שאמורים להיות מאונדקסים להימצא בתוצאות החיפוש.

כותרות דפים ותיאורי מטא

האם הכותרות ותיאורי המטא שלך עושים עבודה טובה בסיכום תוכן כל דף? איך שיעור הקליקים שלהם בתוצאות החיפוש, על פי Google Search Console? האם הם כתובים בצורה שמפתה מחפשים ללחוץ על התוצאה שלך על פני ה-URLs המדורגים האחרים? אילו דפים ניתן לשפר? סריקות אתרים כלליות חיוניות לגילוי הזדמנויות SEO טכניות ועל הדף.

מהירות דף

איך האתר שלך מבצע במכשירים ניידים ובלייטהאוס? אילו תמונות ניתן לדחוס כדי לשפר את זמן הטעינה?

איכות התוכן

כמה טוב התוכן הנוכחי של האתר עונה על צרכי שוק היעד? האם התוכן טוב פי 10 מהתוכן של אתרים מדורגים אחרים? אם לא, מה תוכל לעשות טוב יותר? חשוב על דברים כמו תוכן עשיר יותר, מולטימדיה, PDFים, מדריכים, תוכן שמע ועוד.