טיפים לניהול קמפיין ppc – גם עם תקציב קטן
אחת השאלות הראשונות שצצות היא, "כמה עלינו להוציא?" זו שאלה מכרעת, שמכתיבה את כל אסטרטגיית ה-PPC.
הנה מספר טיפים להתחיל או לשפר את התקציבים לתוכנית ה-PPC שלכם כדי למקסם כל דולר שמושקע.
הגדרת ציפיות לחשבון
עם תקציב קטן יותר, ניהול הציפיות לגבי גודל והיקף החשבון יאפשר לכם לשמור על מיקוד.
שאלה נפוצה היא: כמה צריכה החברה שלנו להוציא על PPC?
כדי להתחיל, עליכם לאזן בין תקציב ה-PPC של החברה לבין עלות, נפח ותחרות במילות החיפוש בתעשייה שלכם.
תצטרכו גם ליישם אסטרטגיית PPC מאוזנת היטב עם פורמטים של תצוגה ווידאו כדי למשוך צרכנים.
קודם כל, קבעו את התקציב היומי שלכם. לדוגמה, אם התקציב החודשי הוא 2,000 שקלים , התקציב היומי יהיה 66 שקלים ליום עבור כל החשבון.
התקציב היומי יקבע גם כמה קמפיינים תוכלו להפעיל בו זמנית בחשבון כי ה- 66 שקלים יתחלק בין כל הקמפיינים.
שימו לב ש-Google Ads עשויים מדי פעם לחרוג מהתקציב היומי כדי למקסם תוצאות. עם זאת, התקציב החודשי הכולל לא יעלה על היומי כפול מספר הימים בחודש (עד 20% חריגה ממסגרת התקציב בדרך כלל).
עכשיו כשאנחנו יודעים את התקציב היומי, נוכל להתמקד בהגדרת סדרי העדיפויות.
הגדרת סדרי עדיפויות
לעתים קרובות יש מטרות מרובות לחשבון. תקציב מוגבל יגביל גם את מספר הקמפיינים והמטרות שעליהם תתמקדו.
כמה מטרות נפוצות כוללות:
- מודעות למותג
- לידים
- מכירות
- מכירות חוזרות
תכונות נוספות יעזרו לכם להתמקד בקמפיינים כדי להקצות את התקציב היכן שהוא נדרש ביותר.
ההגדרות הבאות יגבילו את התנועה לקמפיין. אם אינכם מקבלים מספיק תנועה, הרחיבו את ההגדרות.
מיקוד לפי מיקום
מיקוד לפי מיקום הוא שיקול מרכזי בהגעה לקהל היעד ועוזר בניהול תקציב קטן.
כדי למקסם תקציב מוגבל, התמקדו רק במיקומים החיוניים שבהם לקוחותיכם נמצאים.
למרות שזה נראה מובן מאליו, כדאי לשקול גם כיצד לחדד זאת כדי להפנות את התקציב למיקומים מרכזיים.
לדוגמה:
- אפשר לחדד את המיקוד לפי מדינות, ערים, קודי מיקוד או אפילו רדיוס סביב העסק שלכם.
- בחירת המיקומים למיקוד צריכה להתמקד בתוצאות.
- ככל שהאזור הגיאוגרפי קטן יותר, כך תקבלו פחות תנועה, לכן איזנו רלוונטיות עם התקציב.
- שקלו להוסיף מיקומים שליליים בהם אתם לא פועלים כדי למנוע קליקים לא רלוונטיים שינצלו תקציב יקר.
- אם הדיווח חושף מיקומים ממוקדים שבהם הקמפיינים אינם יעילים, שקלו להסיר מיקוד באזורים אלה. אפשר גם לנסות שינוי הצעות מחיר במיקום כדי להפחית הצגת מודעות באזורים אלו.
תזמון מודעות
- תזמון מודעות עוזר לשלוט בתקציב על ידי הפעלת מודעות רק בימים ושעות מסוימות.
- עם תקציב קטן יותר, כדאי להגביל את המודעות לפעול רק בשעות הפעילות העסקיות. אפשר להרחיב זאת מעט כדי להתאים לאזורי זמן ולמחפשים המבצעים מחקר מחוץ לשעות הפעילות.
- אם אתם מוכרים באינטרנט, אתם תמיד פתוחים, אך בדקו דיווחים לתוצאות לפי שעה לאורך הזמן כדי לקבוע אם יש שעות ביום עם החזר על השקעה (ROI) שלילי.
- הגבלת הפעלת מודעות PPC אם הדיווח חושף שעות ביום שבהן הקמפיינים אינם יעילים.
הגדרת מילות מפתח שליליות
- רשימת מילות מפתח שליליות מתוכננת היטב היא טקטיקה זהב לשליטה בתקציבים, המטרה היא למנוע מהמודעה שלכם להופיע בחיפושי מילות מפתח ואתרים שאינם מתאימים לעסק שלכם.
- צרו מילות מפתח שליליות באופן יזום על ידי סיעור מוחות עם מושגי מילות מפתח שעלולים להפעיל מודעות בטעות.
- בדקו דוחות חיפוש למציאת חיפושים לא רלוונטיים שכבר הובילו לקליקים.
- צרו רשימות ויישמו בקמפיין.
- חזרו על כך באופן קבוע כי מגמות מודעות תמיד מתפתחות.
הצעות חכמות
הצעות חכמות הן מהפכה בקמפיינים יעילים. בהנעת AI של גוגל, הן מתאימות אוטומטית הצעות כדי להציג מודעות לקהל הנכון בתוך התקציב.
ה-AI ממטב את ההצעה לכל מכרז, במטרה למקסם המרות תוך שמירה על מגבלות התקציב.
אסטרטגיות הצעות חכמות זמינות כוללות:
- מקסום המרות: התאמת הצעות אוטומטית ליצירת המרות רבות ככל האפשר עבור התקציב.
- יעד החזר על הוצאות פרסום (ROAS): שיטה זו חוזה את ערך ההמרות הפוטנציאליות ומכווננת הצעות בזמן אמת כדי למקסם את ההחזר.
- יעד עלות לפעולה (CPA): מפרסמים קובעים יעד עלות לפעולה (CPA), וגוגל ממטבת הצעות להשגת המרות רבות ככל האפשר בתקציב ובעלות לפעולה הרצויה.
נסו קמפיינים לתצוגה בלבד
- לקידום המותג ומודעות, קמפיין תצוגה יכול להרחיב את טווח ההגעה שלכם לקהל רחב יותר באופן משתלם, מיקוד קהל הוא אמנות בפני עצמה, לכן בחנו את האפשרויות הטובות ביותר עבור התקציב שלכם, כולל נושאים, מיקומים, דמוגרפיה ועוד.
- שיווק מחדש (רימרקטינג) למבקרי האתר שלכם הוא אסטרטגיית מיקוד חכמה לכלול בקמפיינים לתצוגה כדי להחזיר את הקהל בהתבסס על התנהגותם באתר שלכם.
- אפשרו לדיווחי ביצועי המודעות לפי מיקומים, קהלים ועוד להנחות את ההתאמות שלכם לכיוון ההתאמה הטובה ביותר לעסק שלכם.
קמפיינים Performance Max
בקיצור, האוטומציה מנוצלת למקסם תוצאות המרות על ידי הצגת מודעות בערוצים ובפורמטים אוטומטיים, זה יכול להיות שימושי לתקציבים מוגבלים בכך שהוא משתמש ב-AI ליצירת נכסים, בחירת ערוצים וקהל בקמפיין אחד במקום לחלק את התקציב בין סוגי קמפיינים מרובים.
הצלחת קמפיין PMax תלויה בשימוש בנתוני המרות, ולכן יש צורך בנתונים זמינים ואמינים.
מיקוד למילות מפתח פחות תחרותיות
חלק ממילות המפתח יכולות להיות בעלות עלות לקליק (CPC) גבוהה בשוק תחרותי. חקרו מילות מפתח כדי להתחרות ביעילות עם תקציב קטן יותר.
השתמשו בחשבון האנליטיקס או הקונסול שלכם כדי לגלות חיפושים אורגניים שמובילים לאתר שלכם, השלמה אוטומטית של גוגל וכלים כמו מתכנן מילות מפתח של גוגל בגוגל אדס כדי להשוות ולקבל הערכות.
בדוגמה זו, מילת מפתח כמו "תוכנת ניהול חשבונות עסקית" עשויה להיות בעלת CPC נמוך יותר אך גם נפח נמוך יותר > אידיאלית, תבדקו את שתי מילות המפתח כדי לראות כיצד הן מתפקדות בתרחיש קמפיין חי.
ניהול מילות מפתח יקרות
- מילות מפתח בעלות נפח גבוה ותחרות יכולות להיות יקרות ולפגוע בתקציב.
- בנוסף לטיפ הקודם, אם המילה היא בעלת נפח גבוה/עלות גבוהה, שקלו ארגון מחדש של מילות מפתח אלו בקמפיין נפרד כדי לפקח ואולי להגדיר מיקוד ותקציב יותר מגביל.
כל קליק חשוב
כאשר אתם מנווטים אסטרטגיות אלו, תגלו שניהול חשבון PPC עם תקציב מוגבל אינו רק עניין של מגבלות כספיות, ניהול נכון של תקציבים קטנים בקמפיין ממומן ppc דורש ניהול קמפיינים אסטרטגי, החלטות מבוססות נתונים והתאמות מתמשכות.
בנוף הדינמי של פרסום חיפוש ממומן, כל קליק חשוב, ועם הגישה הנכונה, כל קליק יכול להפוך לתוצאה משמעותית.