תכנון אתר ל seo | קידום אתרים - seo-up

כיצד לתכנן אתר אינטרנט להצלחה מקסימלית ב-SEO

אתרים רבים שעוברים עיצוב מחדש לא מצליחים לשפר את הביצועים ב-SEO, ולעיתים אף פוגעים בדירוגים הקיימים ויוצרים אתגרים לצוותי SEO המנסים לשחזר את התנועה האבודה.

זה מצב מעצבן מאוד ואף מסוכן אשר עלול לפגוע בצורה חמורה בנראות העסקית, ביצירת לידים ובמכירות.

הרבה פעמים קיבלתי את המשימה לטפל ב-SEO של אתרים חדשים, לאחר שנגרם להם נזק משמעותי והושקעו זמן ומאמץ רב רק כדי להחזיר את רמות התנועה שהיו לפני העיצוב מחדש.

ישנם מאמרים רבים שמסבירים כיצד לשמר SEO במהלך עיצוב מחדש של אתרים, וגם קיימים ספרים ומסגרות מועילות לתכנון אתרים. עם זאת, נדמה שאין משאב שמאגד גישה סבירה לתכנון אתר חדש תוך שמירה ושיפור של  הקידום .

תכנון אתר להצלחה ב -SEO

כדי להבטיח שהאתר החדש שלך ישמור וישפר את הביצועים ב-SEO, חשוב להגדיר אסטרטגיית SEO ברורה ולהעלות אותה לתוכנית SEO פשוטה ומובנת.

הגרוע מכל בפרויקט עיצוב אתרים הוא כאשר בעיות או שינויים בלתי צפויים מתעוררים במהלך הפיתוח.

תכנון טוב הכולל את דעת כל בעלי העניין עוזר להפחית זאת. יתרה מכך, אם הלקוח משנה את דעתו או תחום הפרויקט מתרחב (והוא תמיד מתרחב), יהיה לך מסמך שמציג את ההיקף המקורי ומצדיק עלייה בתשלומים הנדרשים.

הלוואי והייתי מקבל דולר על כל פעם שנשאלתי לבדוק אתר חדש שכמעט הסתיים – רק כדי לגלות ש-SEO כלל לא נלקח בחשבון, מה שמעמיד את הצלחתו בסיכון.

לאחרונה עבדנו על פרויקט ענק בהיקפי ההשקעה בו עבור עסק שהסתמך רבות על תנועה אורגנית. הפרויקט היה עלול להרוס את כל הSEO  שהושג בעמל רב.

תהליך השחזור ארך מספר חודשים ודרש עוד השקעות גדולות בפרסום ממומן (PPC) כדי להחליף את התנועה האורגנית החינמית, כמו גם זמן נוסף והשקעה ב-SEO ובעיצוב מחדש. רצוי להימנע מכך בכל מחיר.

ראינו גם אתרים שהפגיעה בהם הייתה כל כך משמעותית, שהגישה ההגיונית היחידה הייתה לחזור לאתר הקודם.

לכן, חשוב להבין שהבטחת שמירה על התנועה ב-SEO והכנת הבמה לשיפורים אינה דבר שניתן להשאיר ליד המקרה.

הגישה המוצעת כאן משלבת גישה סטנדרטית יחסית לתכנון אתרים, אשר אם מבוצעת כהלכה, תחסוך זמן, כסף וכאב, יחד עם המשימות הנדרשות לשימור תנועה אורגני קיימת תוך בניית פלטפורמה להתפתחות נוספת בהצלחת הקידום.

התוצר של תהליך זה צריך להיות מסמך המשמש כבסיס לבריף האתר או שמשולב בתוך בריף מסורתי.

הערה: כאשר הבריף של SEO והבריף של האתר הם ישויות נפרדות, אני תמיד ממליץ לבדוק את הבריף הסופי של האתר כדי לוודא שבריף ה-SEO שולב לפני תחילת הפרויקט.

חמשת הצעדים המרכזיים ליצירת תוכנית אתר ידידותית מותאמת ל seo.

  1. הגדרת יעדי SEO והבנת המטרות העסקיות.
  2. תכנון מבנה האתר תוך דגש על היררכיית תוכן נכונה.
  3. ביצוע מחקר מילות מפתח מעמיק והטמעתן בתוכן.
  4. הבטחת קידוד נקי ונגישות למנועי חיפוש.
  5. בדיקות מתמשכות ושיפורים לאחר השקת האתר.

דירוגים ותנועה קיימים
עליך להבין את התנועה שלך ומאיפה היא מגיעה. כדי לעשות זאת, יש להשקיע זמן ב-Google Analytics ו-Google Search Console כדי לזהות:

  1. מילות מפתח המדורגות גבוה.
  2. מילות מפתח עם תנועה גבוהה.
  3. תוכן עם תנועה גבוהה.
  4. דפים בעלי פוטנציאל גבוה.
  5. מילות מפתח עם פוטנציאל גבוה.
    המטרה שלך היא לתעד בצורה ברורה מה עובד כרגע. עליך לכלול את הדברים הללו באתר החדש. אם תוכן עם תנועה גבוהה מוסר, לא מותאם נכון או אובד בהיררכיית האתר החדש, אתה מזמין בעיות.

Google Search Console

Google Search Console הוא אוצר של מידע על SEO, והוא ייתן לך מידע ישיר על הדירוגים והתנועה שלך. כאן תראה מילות מפתח עם פוטנציאל גבוה ודפים עם הרבה חשיפות אך מעט לחיצות.

בקר ב-Search Console :
Performance > Search Results
המידע העיקרי שחשוב לך נמצא בלשוניות השאילתות והדפים. ניתן למיין לפי לחיצות (תנועה) וחשיפות .

עבור על המידע הזה ותעד את הממצאים בתבנית.

נתוני סריקה

סרוק את האתר שלך ושמור עותק של הסריקה Screaming Frog היא דרך חסכונית או חינמית לעשות זאת עבור אתרים עם פחות מ-500 דפים (או שתרכוש פרימיום)
זה יאפשר לך לבדוק קישורים לדף ולהשוות עם האתר החדש אם (וכאשר) תצוצנה בעיות.

כלי SEO

ניתן גם להשתמש בכלי SEO כדי לעקוב אחרי הדירוגים, אך אני מעדיף את Search Console ו-Google Analytics, מאחר והם מספקים נתונים אמיתיים ותובנות, ולא נתונים מחושבים שעשויים להיות לא מדויקים.

מטרות SEO ואתר

מטרות הן קריטיות לכל פרויקט. התחלה עם מטרות ברורות עוזרת להבין את היעד, מה שמקל למצוא את הדרך הנכונה להתקדם. מטרות מספקות כלי להערכת כל החלטה לאורך הפרויקט.

האם פעולה מסוימת תעזור לנו להשיג את המטרות שלנו? אם לא, אל תעשה זאת. אם כן, לך על זה! ייתכן ויש לך מטרות לפרויקט האתר בכללותו, ואידיאלית הן יהיו היררכיות.

לדוגמה, ייתכן ויש לך מטרה עיקרית שקובעת שהמטרה של האתר החדש היא לייצר יותר לידים. לאחר מכן תוכל להגדיר מטרות משנה כמו שיפור SEO ושיפור שיעורי ההמרה, התומכות במטרה המרכזית.

זכור להגדיר מטרות SEO ספציפיות ומדידות, ולכן מטרות SMART מועילות כאן. ייתכן ותצטרך היררכיית מטרות המכסה את הדברים הבאים:

  1. מטרה לאתר: לייצר יותר לידים/מכירות.
  2. מטרה ל-SEO 1: לדרג את דפי השירות שלנו גבוה יותר.
  3. מטרה ל-SEO 2: לדרג את תוכן השיווק העליון שלנו גבוה יותר במשפך המכירה.

בנוסף, חשוב לשקול גם מה עליך להימנע ממנו. הגדרת מה אתה שואף להשיג ומה אתה רוצה להימנע ממנו עשויה להיות יעילה לא פחות.

מטרת נגד: הימנע מיצירת אתר שאינו שונה מהותית מהמתחרים שלנו.
תעד את המטרות שלך בתבנית תכנון האתר והתקדם הלאה.

קהלי יעד ופלחי לקוחות

הגדר בצורה מדויקת את קהל היעד שלך תוך התחשבות במתחרים. זכור, בשיווק, לפנות לכולם זה כמו לא לפנות לאף אחד. זה לא אומר שאינך יכול לפנות למספר קהלים, אבל עליך לשקול כל קהל ולשלב זאת במבנה והסגמנטציה של האתר החדש שלך.

אנחנו רוצים לשקול בזהירות את המטרות, הבעיות והמשימות של קהל היעד שלנו, כדי להבטיח שהמטרות העסקיות שלנו, מטרות האתר ומטרות האנשים שאנו משרתים יהיו מסונכרנות.

שאלות על קהל היעד

נתחיל בזיהוי הקהלים השונים: גברים, נשים, סטודנטים, דור ה-X, מילניאלס, וכו'.

לכל קהל:

  • שם הקהל.
  • דמוגרפיה (גיל, מין, מיקום).
  • מה הבעיה או המטרה של קהל היעד?
  • היכן הם מוצאים מידע באינטרנט?

המידע שתאסוף כאן יסייע לך כשזה יגיע למבנה האתר כך שיתמוך בצרכים של כל קהל (מה שמקל על האופטימיזציה לכל קהל)

זכור שגוגל מעודד יצירת תוכן מועיל וממוקד אנשים. כדי לעשות זאת, עליך להבין את הקהל שלך ולכתוב עבורם.

תהליך זה משפר את ה-SEO שלך בצורה ייחודית, ולכן חשוב להשקיע זמן בהבנת פלחי הקהל שלך.

4. מבנה ו-Sitemap

Sitemap – מפת אתר מספקת סקירה פשוטה של האתר החדש וניתן להשוות אותו למטרות הקיימות. לדוגמה, ה-Sitemap החדש צריך לכלול דפים עם תנועה גבוהה באתר הנוכחי שתורמים לביצועי העסק. מפת האתר עוזרת לאסוף משוב מכל בעלי העניין ומקלה על שיחות קשות במהלך שלבי התכנון. טיפול בנושאים אלה מוקדם יכול למנוע בעיות מאוחר יותר עם זמני אספקה ותקציבים.

אני מאוד תומך ברעיון שעליך להתמודד עם האתגרים בשלב זה, כך שרעיונות טובים יתחזקו וישארו, ורעיונות רעים ייעלמו – במקום להיתקל בהם במהלך פיתוח יקר.

יצירת ה-Sitemap

בשלב הראשון, כדאי ליצור מפת אתר פשוטה בנקודות:

  • דף הבית
  • אודות
  • קטגוריה א'
    • תת קטגוריה א1
    • דף פירוט
  • קטגוריה ב'
    • תת קטגוריה ב1
    • דף פירוט
  • משאבים
    • מאמר א'
    • מאמר ב'
  • צור קשר

אני ממליץ לתעד את כל זה בגיליון אלקטרוני כדי לקבל בהירות ומספרים לכל דף, מה שיהיה מועיל בשלבים הבאים.

תוכל להשתמש בכלי ציור מועדף כדי ליצור את מפת האתר שלך. לדוגמה, Draw.io מציע סט תבניות שימושי, כולל מפות שונות, שניתן להשתמש בהן ליצירת מפות אתר – הכול נשמר בגוגל דוקס.

מפת אתר ויזואלית יכולה להיות שימושית עבור הקטגוריות והסקטורים העיקריים באתר, ותסייע בקבלת משוב מבעלי העניין.

המסקנה המרכזית כאן היא שעלינו ליצור מפת אתר שמפולחת לפי קהלי היעד שלנו ושמשרתת את המטרות השיווקיות הכלליות. אם מטרות ה-SEO שלנו הן לשמור על התנועה וליצור מבנה אופטימלי, נוכל להעריך זאת כאן.

תוכן מרכזי שאותר צריך לשחזר באתר החדש במסגרת מבנה אופטימלי שמכין את הבמה לצמיחה. זכור, ההיררכיה כאן תספק מידע על מבנה התיקיות של האתר, מה שיעזור להקשר לכל מסמך.

תהליך זה גם יעזור לך לבנות את מילות המפתח שלך ממילות מפתח כלליות לרמות גבוהות יותר של קטגוריות ספציפיות ומילות מפתח ממוקדות מוצר/שירות. המבנה הוא המפתח, ולכן יש להשקיע זמן עד שתהיה מרוצה ממנו.

5. תכולת דפים

השלב הבא בתהליך התכנון הוא לקבוע איזה תוכן יהיה בכל דף.

בהתאם לרמת הפירוט הרצויה, ניתן ליצור עמודות בגיליון האלקטרוני של מפת האתר שיצרת קודם לכן או להיכנס לפרטים נוספים.

לרוב, לכל דף נכלול את הדברים הבאים:

  1. מטרת הדף.
  2. פונקציות / מאפיינים (לדוגמה, טפסים)
  3. תוכן (תמונות, טקסט, וידאו וכו)
  4. SEO (הערות, כותרת הדף, תיאור מטא)
  5. הערות נוספות.

ההיבט של SEO כאן ברור יחסית, ואם יש דף שמבצע היטב כרגע, עלינו לוודא שהתוכן המרכזי משוחזר. אין טעם להוסיף דף ולשנות דברים בצורה קיצונית – יש לצמצם את השינויים ככל האפשר.

עלינו לבחון את מטרת הדף ולהבטיח שהתוכן והפונקציות תומכים בו.

כמה דוגמאות למטרות דפים:

  1. יצירת חשיפה מ-SEO (כדי להזין פרסום מחדש).
  2. יצירת לידים.
  3. הכוונת משתמשים לדפי מוצרים.
  4. עבור כל דף יש לפרט את המטרה ולאחר מכן לפרט את התוכן שתומך בה, ולעדכן את תבנית תכנון האתר.

תכנון אתר ל seo | קידום אתרים - seo-up

תכנון אתר ל seo | קידום אתרים – seo-up

6. פרטים ספציפיים ל-SEO

התכנון חשוב, אך יש לתעד מספר פרטים ספציפיים ל-SEO כדי להבטיח שהיבט זה יטופל כהלכה.

  1. השאר את האתר הישן פעיל על URL זמני אם אפשרי.
  2. צור רשימת הפניות מדפים ישנים לחדשים.
  3. העבר תוכן, כותרות דפים ותיאורי מטא עבור דפים עם ביצועים גבוהים.
  4. עדכן קישורים חיצוניים במידת האפשר.
  5. עקוב אחר ביצועים לאחר ההשקה (דירוגים, תנועה, חשיפות)
  6. הקפדה על חמשת התחומים האלה תבטיח שהנקודות המרכזיות ב-SEO יכוסו.

תוכנית האתר שלך

בשלב זה, עליך להכין תוכנית מקיפה אך תמציתית שמפרטת מה נדרש עבור האתר החדש שלך.

התוכנית צריכה לכלול:

  • דירוגים ותנועה קיימים.
  • מטרות הפרויקט.
  • פילוח קהל היעד.
  • מבנה האתר ומפת אתר (Sitemap).
  • תכולת דפים.
  • פרטים ספציפיים ל-SEO הפניות מחדש, וכו.

רוב האנשים לא עושים זאת. הם יוצרים בריף רזה מאוד ומשאירים את זה למפתחי האתרים. אבל המפתחים לא מכירים את העסק שלך, ולכן עליך להשקיע כדי להבטיח שהאתר החדש ישמור וישפר את ה-SEO שלך (במקביל לעמידה במטרות הנוספות שירדו מההנהלה לשיווק)

למרות שזה עשוי להיראות כשלב נוסף, התכנון יחסוך לך זמן, כסף וכאב וישפר את התוצאות הכלליות שלך – מצב של win win.

בקצרה, תגיע לתוצאות טובות יותר על ידי ביצוע המחקר ועבודת התכנון.

 

ההשקה ומה הלאה

היבטים אחרונים שיש לקחת בחשבון הם מעקב אחר ההשקה והגדרת מדדי ה-KPIsביצועי שיווק וקידום למדידת התוצאות.

  • אנחנו תמיד מצפים לתקלות, אך מעקב צמוד אחר ה-Search Console וה-KPIs שלך יעזור לך לאתר בעיות ולטפל בהן במהירות.
  • תכנון אתר ידידותי ל-SEO לשימור ושיפור התנועה
  • רוב האתרים יכולים להיות מתוכננים טוב יותר.
  • אם תעקוב אחר השלבים הפשוטים הללו, תעשה יותר תכנון מקדים מאשר 99% מפרויקטי האתרים האחרים, מה שיעזור לך להצטרף ל-1% מהחברות שמגיעות לכל התוצאות.
  • ודא שאתה מבין מה עובד כרגע ולאן אתה רוצה להגיע. שלב את זה בתכנון האתר החדש שלך והתכונן להצלחה.