באונס רייט - מה זה ? | seo-up מילון מונחים

שיעור נטישה (Bounce Rate)

מהו שיעור נטישה? 

בעולם של ניתוח המידע באתרים, שיעור הנטישה הוא האחוז של המבקרים שעוזבים את האתר לאחר צפייה בדף אחד בלבד, מבלי לנקוט בפעולות נוספות כמו לחיצה על קישורים או חקר תוכן נוסף. זה עוזר למדוד את מעורבות המשתמשים ואת האפקטיביות של עיצוב האתר.

שיעור הנטישה ניתן למדידה רק כאשר משתמשים בתוכנות דאטא כמו Google Analytics על האתר.

גוגל אנליטיקס מחשב את שיעור הנטישה על ידי חלוקת מספר הביקורים בדף אחד בלבד בסך כל הביקורים באתר.

למה שיעור נטישה חשוב?

שיעור הנטישה הוא מדד חשוב להערכת מעורבות המשתמשים בדף מסוים. הוא אומר לך אילו דפים מעניינים יותר את המבקרים ואילו דפים דורשים שיפור, כך שתוכל לבצע התאמות בהתאם.

עם זאת, חשוב לא להפריז בחשיבות שיעור הנטישה, כי שיעור נטישה נמוך לא מבטיח לידים או המרות. אם דף באתר שלך יש שיעור נטישה נמוך אך לא ממיר מבקרים ללקוחות (או מקדם אותם במורד המשפך השיווקי), זה לא מועיל לעסק שלך.

באונס רייט | מה זה ואיך זה משפיע עלי?

באונס רייט -Bounce Rate | seo-up

כיצד לשפר את שיעור הנטישה?

  • ספק את חוויית המשתמש הטובה ביותר כאשר משתמש מבקר באתר שלך, יש לו מטרה מסוימת.
  • אם אתה רוצה שהם יישארו, אתה צריך להקל עליהם למצוא בדיוק את מה שהם מחפשים.
  • בין אם מדובר במידע על מוצר, תשובה לשאלה שלהם, או כפתור להירשם לניוזלטר שלך – המשתמש צריך למצוא את מה שהוא צריך במהירות ובקלות.
  • אם משתמשים נכנסים לאתר שלך והוא מלא במודעות, פופ-אפים מעצבנים ותפריטים מוסתרים, סביר להניח שהם יעזבו.

ניתן ומומלץ גם לשפר את חוויית המשתמש (UX)

  • עשה את העיצוב שלך ידידותי למשתמש וקל לניווט
  • מקם את המידע החשוב ביותר בראש הדף
  • הפחת מודעות פולשניות או פופ-אפים
  • השתמש בתפריטים ברורים ובעיצובים אינטואיטיביים
  • ודא שהאתר שלך מותאם לנייד (ולכל סוגי המכשירים)
  • שפר את מהירות האתר שלך כדי שעמודים ייטענו במהירות

צור תוכן ברור ומרתק

כשמדובר בתוכן מקוון, למשתמשים יש טווח קשב קצר מאוד.

אז בתוך השורות הראשונות של הטקסט שלך, הקוראים צריכים לדעת:

  • שאתה מבין מי הם ומה הם רוצים
  • שיש לך מה שהם צריכים

קוראים מקוונים נוטים לסרוק במקום לקרוא שורה-שורה, אז אתה צריך לזכור את זה כשאתה כותב תוכן לאתר שלך.

כך תהפוך את התוכן שלך למרתק יותר –

  • דיבר ישירות אל הקורא (כתוב יותר ״אתה״  במקום ״אתם״) > הקול הפסיבי בכתיבת תוכן
  • כתוב פסקאות קצרות מאוד, והשאר הרבה מקום לבן
  • השתמש בשפה פשוטה ומשוחחת (הימנע מז'רגון או מילים ״גבוהות״ )
  • היה תמציתי – כלל רק מידע שחשוב לדעת
  • השתמש ברשימות מסודרות בנקודות או ממוספרות לפי הצורך

הגדל תנועה מוסמכת "תנועה מוסמכת" מורכבת ממבקרים באתר שלך שיש להם פוטנציאל גבוה להפוך ללקוחות.

מבקרים אלה תואמים לפרופיל הלקוח שלך ופחות סביר שיעזבו את האתר שלך.

התמקדות במאמצי השיווק שלך על משיכת יותר אנשים שבאמת מתעניינים במוצרים שלך תעזור לך להוריד את שיעור הנטישה.

כמה דרכים להגדיל תנועה מוסמכת:

  • ערוך מחקר מילות מפתח ושילוב מילות מפתח ארוכות זנב בתוכן שלך
  • צור קמפיינים ממוקדים במודעות
  • קדם את האתר שלך בערוצי מדיה חברתיות מתאימים
  • השג קישורים נכנסים מאתרים אחרים בנישה שלך

שפר את הקישורים הפנימיים זה נחשב ל"נטישה" כאשר מבקר עוזב את האתר שלך לאחר צפייה רק בעמוד אחד.

תוכל לעודד אותם לחקור את האתר שלך יותר על ידי הוספת קישורים פנימיים רלוונטיים.

קישור פנימי הוא היפר-קישור באתר שלך שמקשר לעמוד אחר באתר שלך. קישורים פנימיים מכוונים את המשתמשים לעמודים רלוונטיים נוספים ומשפרים את חוויית המשתמש הכוללת.

קישורים פנימיים גם משחקים תפקיד בקידום אתרים (SEO), שכן הם עוזרים למנועי החיפוש להבין את המבנה וההיררכיה של האתר שלך.

נתח והתאים כשתיישם את הטקטיקות המוזכרות למעלה, תרצה לבדוק את היעילות שלהן.

בדוק באופן קבוע את הנתונים (גוגל אנליטיקס / כלים אחרים) של האתר שלך כדי לזהות עמודים עם שיעור נטישה גבוה. חפש דפוסים וקבע סיבות אפשריות, כגון תוכן חלש או עיצוב לקוי.

בחן ויישם שינויים כדי לשפר את מעורבות המשתמשים ונטר את התוצאות, והתאם את הגישה שלך לפי הצורך.

ניתוח והתאמות מתמשכים עוזרים לשמור על שיעור נטישה נמוך ומשפרים את חוויית המשתמשים הכוללת שלך.

ניתן ללמוד עוד מידע מדליק על seo במילון המונחים