מבנה אתר נכון - היררכיית אתר נכונה | seo-up קידום אתרים
אוגוסט 15, 2024

מבנה אתר – מדריך שלם למבנה אתר בריא

האתר שלך צריך מבנה מוגדר כי בלעדיו, הוא יהיה אוסף אקראי של דפים ופוסטים בבלוג. המשתמשים שלך צריכים את המבנה הזה כדי לנווט באתר שלך, ללחוץ מדף לדף. גוגל גם משתמשת במבנה האתר שלך כדי לקבוע איזה תוכן חשוב יותר ואיזה פחות רלוונטי. מדריך זה יספר לך כל מה שאתה צריך לדעת על מבנה האתר.

מהו מבנה האתר, ולמה הוא חשוב?

מבנה האתר מתייחס לארגון וסידור הדפים והתוכן של האתר. הוא מגדיר את ההיררכיה של המידע בתוך האתר ומשמש כ"מפת דרכים" עבור סורקי מנועי החיפוש. אתר שמבנהו טוב מקל על הניווט, משפר את חוויית המשתמש ועוזר למנועי חיפוש כמו גוגל להבין ולסווג בצורה יעילה את תוכן האתר. כתוצאה מכך, מבנה אתר מותאם יכול לשפר את ביצועי האתר על ידי הקלה על המשתמשים למצוא ולהתמודד עם התוכן. בסופו של דבר, מבנה אתר אופטימלי עוזר להשיג דירוגים גבוהים יותר, תנועה רבה יותר, ושיעורי המרה טובים יותר.

חשיבות השימושיות

המבנה של האתר שלך משפיע באופן משמעותי על חוויית המבקרים בו (UX). אם המבקרים לא יכולים למצוא את המוצרים והמידע שהם מחפשים, הם לא יהפכו למבקרים קבועים או ללקוחות. במילים אחרות, עליך לעזור להם לנווט באתר שלך. מבנה אתר טוב יסייע בכך.

הניווט צריך להיות פשוט. עליך לסווג ולקשר בין הפוסטים והמוצרים שלך כך שיהיה קל למצוא אותם. מבקרים חדשים צריכים להיות מסוגלים להבין מייד על מה אתה כותב או מה אתה מוכר.

חשיבות מבנה האתר עבור SEO

מבנה אתר חזק משפר באופן משמעותי את הסיכויים שלך לדרג במנועי חיפוש. יש שלוש סיבות עיקריות לכך:

  1. זה עוזר לגוגל 'להבין' את האתר שלך
    האופן שבו אתה בונה את האתר שלך יעניק לגוגל רמזים חיוניים על היכן למצוא את התוכן הכי חשוב באתר שלך. זה עוזר למנועי החיפוש להבין על מה האתר שלך בעיקר עוסק או מה אתה מוכר. מבנה אתר טוב גם מאפשר למנועי החיפוש למצוא ולסווג תוכן במהירות. מבנה טוב צריך, אם כן, להוביל לדירוג גבוה יותר בגוגל.
  2. זה מונע ממך להתחרות בעצמך
    באתר שלך ייתכן שיש לך פוסטים בבלוג שהם די דומים. אם, למשל, אתה כותב הרבה על SEO, ייתכן שיש לך פוסטים מרובים על מבנה האתר, שכל אחד מהם מכסה היבט אחר. כתוצאה מכך, גוגל לא תוכל לדעת איזו מבין הדפים הללו היא החשובה ביותר, ולכן תתחרה בעצמך על דירוגים גבוהים. עליך להודיע לגוגל איזה דף לדעתך הוא החשוב ביותר. אתה צריך מבנה קישורים פנימי וטקסונומיה טובים כדי לעשות זאת, כך שכל אותם דפים יפעלו בשבילך ולא נגדך.
  3. זה מטפל בשינויים באתר שלך
    המוצרים שאתה מוכר בחנות שלך ישתנו ככל הנראה. כך גם התוכן שאתה כותב. אתה כנראה תוסיף קווי מוצרים חדשים ככל שהמלאי הישן יימכר. או שתכתוב מאמרים חדשים שהופכים את הקודמים ללא רלוונטיים. אתה לא רוצה שגוגל תציג מוצרים ישנים או פוסטים שנמחקו, לכן עליך להתמודד עם סוגי שינויים כאלה במבנה האתר שלך.
מבנה אתר נכון - היררכיית אתר נכונה | seo-up קידום אתרים

מבנה אתר נכון – היררכיית אתר נכונה | seo-up קידום אתרים

איך להקים את מבנה האתר שלך

אז, איך בונים מבנה אתר מוצק? תחילה נבחן מבנה אתר אידיאלי ולאחר מכן נסביר כיצד להשיג זאת עבור האתר שלך.

מהו מבנה אתר אידיאלי?

נתחיל במצב אידיאלי: איך כדאי לארגן את האתר שלך אם אתה מתחיל מאפס? לדעתנו, אתר מאורגן היטב נראה כמו פירמידה עם מספר רמות:

> דף הבית
>> קטגוריות (או מדורים)
>>> תת-קטגוריות (רק עבור אתרים גדולים יותר)
>>>> דפים ופוסטים בודדים
דף הבית צריך להיות בראש הפירמידה. לאחר מכן, יש לך כמה מדורים או דפי קטגוריות מתחתיו. עליך להיות מסוגל לשייך את התוכן שלך לאחת מהקטגוריות הללו. תוכל לחלק את המדורים או הקטגוריות הללו לתת-קטגוריות אם האתר שלך גדול יותר. מתחת לקטגוריות או תת-הקטגוריות שלך נמצאים הדפים והפוסטים שלך.

ניווט

בנוסף לכך שיהיה לך דף בית בנוי היטב, חשוב גם ליצור נתיב ניווט ברור באתר שלך. הניווט באתר כולו מורכב משני מרכיבים עיקריים: התפריט והפירורי לחם (breadcrumbs).

התפריט

תחילה, בוא נבחן את התפריט. תפריט האתר הוא הכלי הנפוץ ביותר לניווט באתר שלך, ואתה רוצה להשתמש בו בצורה הטובה ביותר. מבקרים משתמשים בתפריט שלך כדי למצוא דברים באתר שלך. הוא עוזר להם להבין את מבנה האתר שלך. לכן, על הקטגוריות העיקריות באתר שלך להיות בתפריט בדף הבית.

יתרה מכך, לא תמיד יש צורך לשים הכל בתפריט אחד בלבד. אם יש לך אתר גדול עם הרבה קטגוריות, זה עלול ליצור עומס באתר שלך ולגרום לכך שהתפריט הראשי לא ישקף נאמנה את שאר האתר. במקרים בהם זה הגיוני, יצירת תפריט נוסף היא לגמרי בסדר.

לדוגמה, באיביי יש תפריט אחד בראש העמוד – שנקרא גם תפריט הבר העליון – ובנוסף לכך, תפריט ראשי. תפריט הבר העליון מקשר לדפים חשובים שאינם קטגוריות בחנות, כמו דפים שקשורים לחשבון המשתמש באתר. התפריט הראשי משקף את קטגוריות המוצרים החשובות ביותר להבנת איביי ומה שתואם הכי נכון את הצרכים שלהם.

לבסוף, כמו בדף הבית שלך, לא כדאי להוסיף יותר מדי קישורים לתפריט שלך. הם יהפכו לפחות בעלי ערך עבור המשתמשים שלך ועבור מנועי החיפוש אם תעשה זאת.

רוצים לקבל הדרכה לבנייה נכונה של התפריט העליון? תעבור למאמר שלנו שמסביר בדיוק איך להתאים תפריט גם לגולש וגם לגוגל.

נתיב פירורי לחם

הוספת פירורי לחם לדפים שלך יכולה להבהיר את מבנה האתר שלך בצורה טובה יותר. פירורי לחם הם קישורים לחיצים, שבדרך כלל ממוקמים בראש דף או פוסט. פירורי לחם משקפים את מבנה האתר שלך. הם עוזרים למבקרים להבין היכן הם נמצאים באתר. הם משפרים את חוויית המשתמש ואת הקידום האורגני של האתר שלך, כפי שניתן לקרוא במדריך שלנו על פירורי לחם.

טקסונומיות

וורפדרס משתמש במושג "טקסונומיות" כדי לקבץ תכנים; מערכות ניהול תוכן (CMS) אחרות משתמשות במערכות דומות. המילה 'טקסונומיה' היא מונח מפואר לקבוצה של דברים – במקרה זה, דפי אינטרנט – שיש להם משהו משותף. זה נוח מכיוון שאנשים המחפשים מידע נוסף על אותו נושא יכולים למצוא בקלות מאמרים דומים. ניתן לקבץ תוכן בדרכים שונות. הטקסונומיות המובנות ב-WordPress הן קטגוריות ותגיות.

קטגוריות

יש לחלק את פוסטים בבלוג או המוצרים באתר שלך לכמה קטגוריות. אם קטגוריות אלו גדלות מדי, יש לחלק אותן לתת-קטגוריות כדי להבהיר את הדברים מחדש. לדוגמה, אם יש לך חנות בגדים שמוכרת נעליים, ניתן לחלק את הקטגוריה הזו לתת-קטגוריות: 'מגפיים', 'עקבים', ו'נעליים שטוחות'. תת-קטגוריות אלו מכילות מוצרים, במקרה זה נעליים, מהסוג הספציפי הזה.

הוספת היררכיה זו וקיטלוג הדפים שלך עוזרים למשתמשים ולגוגל להבין את כל דף שאתה כותב. הוסף את הקטגוריות הראשיות שלך לתפריט האתר בעת יישום מבנה הקטגוריות שלך.

תגיות

מבנה האתר שלך ייהנה גם מהוספת תגיות. ההבדל בין קטגוריה לתגית נוגע בעיקר למבנה. קטגוריות הן היררכיות: ניתן לכלול תת-קטגוריות ואפילו תת-תת-קטגוריות. לעומת זאת, לתגיות אין היררכיה כזו. תגיות אומרות: "המאמר או המוצר הזה מכיל תכונה מסוימת שיכולה לעניין את המבקר." חשבו על כך כך: קטגוריות הן תוכן העניינים של האתר שלך, ותגיות הן האינדקס. תגית לחנות הבגדים המקוונת שהוזכרה קודם לכן יכולה להיות מותג, למשל, Timberlands.

חשוב >> נסו לא ליצור יותר מדי תגיות <<. אם תוסיף תגית חדשה וייחודית לכל פוסט או מאמר, לא תבנה שום מבנה. ודא שכל תגית משמשת לפחות פעמיים, ושהתגיות מקבצות מאמרים שבאמת שייכים זה לזה.

חלק מהנושאים של וורדפרס מציגים תגיות עם כל פוסט, אבל חלקם לא. ודא שהתגיות שלך זמינות למבקרים איפשהו, עדיף בתחתית המאמר שלך או בסרגל הצד. לא רק גוגל אוהב תגיות, הן מועילות גם למבקרים שרוצים לקרוא עוד על אותו נושא.

קישורים פנימיים בהקשר התוכן

מבנה האתר עוסק כולו בקיבוץ וקישור התוכן באתר שלך. עד כה, דנו בעיקר בקישורים מסווגים: קישורים בדף הבית שלך, בניווט ובטקסונומיות. לעומת זאת, קישורים הקשריים הם קישורים פנימיים בתוך הטקסט של הדפים שלך שמפנים לדפים אחרים באתר שלך. כדי שקישור יהיה הקשרי, הדף אליו אתה מקשר צריך להיות רלוונטי למי שקורא את הדף הנוכחי.

הדפים החשובים ביותר שלך הם לעיתים קרובות רלוונטיים להיזכר במספר דפים באתר שלך, ולכן תזכיר אותם לעיתים קרובות. חשוב לזכור שלא רק הדף אליו אתה מקשר הוא רלוונטי, גם ההקשר של הקישור חשוב.

גוגל משתמשת בהקשר של הקישורים שלך כדי לאסוף מידע על הדף אליו אתה מקשר. היא תמיד משתמשת בטקסט העוגן (או טקסט הקישור) כדי להבין על מה הדף אליו אתה מקשר. אבל טקסט העוגן אינו הדבר היחיד שגוגל מתבוננת בו. כיום, היא גם מתחשבת בתוכן שסביב הקישור כדי לאסוף מידע נוסף. גוגל משתפרת בזיהוי מילים ומושגים קשורים. הוספת קישורים מתוך הקשר משמעותי מאפשרת לגוגל להעריך ולדרג את הדפים שלך בצורה נכונה.

קישורים הקשריים לבלוגים

עבור בלוגים, עליך לכתוב בצורה מעמיקה על הנושאים שאתה רוצה לדרג עבורם. עליך לכתוב מאמרים עיקריים — מאמרי היסוד שלך — ולכתוב פוסטים שונים על תתי-נושאים של אותו נושא. לאחר מכן, קישור מהפוסטים הקשורים למאמרי היסוד שלך ומהמאמרים הללו בחזרה לפוסטים הקשורים. כך תוודא שהדפים החשובים ביותר שלך יקבלו את המספר הרב ביותר של קישורים רלוונטיים.

הדימוי הבא עשוי לעזור לך להבין עיקרון זה: דמיין שאתה מסתכל על מפה של מדינה. סביר להניח שתראה ערים קטנות רבות וכמה ערים גדולות. כל הערים והעיירות יהיו מחוברות ביניהן איכשהו. תבחין שעיירות קטנות לעיתים קרובות יש להן כבישים המובילים לערים הגדולות. הערים הללו הן המאמרים המרכזיים שלך, שמקבלים את רוב הקישורים. העיירות הקטנות הן הפוסטים שלך על נושאים יותר ספציפיים. חלק מהכבישים (הקישורים) מובילים לעיירות הקטנות הללו, אבל לא באותה כמות כמו לערים הגדולות.

הזדמנויות לקישור הקשרי לחנויות מקוונות

קישור פנימי בהקשר התוכן עובד אחרת בחנות מקוונת עם מעט מאוד או ללא דפים המיועדים אך ורק למידע. אינך חוקר נושא מסוים בדפי המוצרים שלך: אתה מוכר מוצר. לכן, בדפי מוצרים, המטרה שלך היא לשמור את האנשים על הדף ולשכנע אותם לקנות את המוצר. כתוצאה מכך, קישור הקשרי הוא פחות בולט בהקשר זה. בדרך כלל, לא כדאי להוסיף קישורים הקשריים לתיאורי המוצרים שלך מכיוון שזה עלול לגרום לאנשים לעזוב את הדף.

ישנם כמה דרכים משמעותיות להוספת קישורים הקשריים לדפי המוצרים לצורך קידום SEO למסחר אלקטרוני:

  • קישור מדף חבילות מוצרים למוצרים האישיים
  • סעיף 'מוצרים קשורים' או 'השווה עם פריטים דומים'
  • סעיף 'לקוחות קנו גם'
  • סעיף 'חבילות מוצרים' או 'נרכשו יחד לעיתים קרובות'.

דפי נחיתה

דפי נחיתה הם הדפים שבהם אתה רוצה שהקהל שלך ימצא כשמחפשים מילות מפתח מסוימות שהכנת להם. למשל, אנו רוצים שאנשים שמחפשים 'הכשרת SEO בחינם' יגיעו לדף על ההכשרה החינמית שלנו שנקראת 'SEO למתחילים'. עליך לגשת לתוכן של דפי הנחיתה החשובים ביותר שלך בצורה שונה מהדפים הרגילים שלך.

כאן נדון בשני סוגים של דפי נחיתה: דפי יסוד ודפי נחיתה של מוצרים. שניהם דפים שאתה רוצה שאנשים יגיעו אליהם ממנועי החיפוש, אך הם דורשים גישה שונה לחלוטין. אבל קודם נדבר בקצרה על כוונת החיפוש, כי עליך לדעת מה הקהל שלך באמת מחפש.

כוונת החיפוש

כאשר אתה מגדיר את מבנה האתר שלך, חשוב לקחת בחשבון את כוונת החיפוש. הכוונה היא למה שאתה חושב שאנשים מחפשים כשהם מזינים שאילתה למנוע חיפוש. מה אנשים רוצים למצוא? ומה הם מצפים למצוא?

שקול אפשרויות שונות של כוונות חיפוש, כי ייתכן שתרצה להתאים את האתר שלך לסוגים שונים של כוונות. האם אנשים רק מחפשים תשובה לשאלה או הגדרה? האם הם משווים מוצרים לפני קנייה? או שהם מתכוונים לקנות משהו מיד? זה לרוב משתקף בסוג השאילתה שהם מבצעים. תוכל גם להשתמש בתוצאות החיפוש של גוגל כדי ליצור תוכן מצוין שמתאים לצרכים של מישהו.

כאשר יש לך מושג לגבי כוונת החיפוש, חשוב לוודא שדף הנחיתה שלך מתאים לכוונת החיפוש של הקהל שלך. דפים יכולים לענות על כוונות חיפוש שונות, אך חשוב שתהיה לך הבנה ברורה לפחות של הדפים החשובים ביותר שלך.

דפי תוכן עיקריים

מאמרי יסוד הם המאמרים האינפורמטיביים החשובים ביותר באתר שלך. המטרה שלהם היא לספק את המידע הטוב והשלם ביותר על נושא מסוים; המטרה העיקרית שלהם אינה למכור מוצרים.

אנו נוטים לחשוב על בלוגים כשאנו מדברים על תוכן עיקרי. כמובן, זה לא אומר שזה חייב להיות רק פוסט בבלוג. כל מיני אתרים יכולים להכיל מאמרי יסוד. הכלל הוא: אם מאמר מאגד את כל מה שאתה יודע על נושא רחב, הוא מאמר תוכן עיקרי.

דפי נחיתה של מוצרים

דפי נחיתה של מוצרים שונים באופן משמעותי ממאמרי יסוד. האחרונים הם ארוכים, בעוד שדפי נחיתה של מוצרים לא צריכים להיות ארוכים. במקום מאמרים שלמים, הם צריכים להיות ממוקדים. דפים אלו צריכים להציג רק את מה שהמבקרים שלך צריכים לדעת כדי להשתכנע. הם לא צריכים להכיל את כל המידע.

שמירה על מבנה האתר שלך

ארגון או ארגון מחדש של התוכן שלך אינו תמיד בעדיפות גבוהה בכל מה שאתה צריך לעשות. במיוחד כשאתה כותב בלוגים רבים או מוסיף תוכן אחר באופן קבוע, זה עשוי להרגיש כמו מטלה. למרות שזה לא תמיד כיף, עליך לעשות זאת, אחרת האתר שלך עשוי להפוך לבלגן. כדי למנוע זאת, עליך לתקן את מבנה האתר שלך ולעקוב אחריו בזמן שאתה מוסיף תוכן חדש. מבנה האתר צריך להיות חלק מאסטרטגיית ה-SEO ארוכת הטווח שלך.

הערכת התפריט שלך

כאשר המטרה העסקית שלך או האתר משתנים, על התפריט שלך גם להשתנות. תכנון ויזואלי ישתלם כשאתה מתחיל לחשוב על ארגון מחדש של האתר שלך. צור תרשים זרימה.

טקסונומיה

יצירת סקירה של הקטגוריות, תתי-הקטגוריות, והמוצרים או הפוסטים שלך תעזור לך לחשוב מחדש על הטקסונומיה של האתר שלך.

ניקוי תוכן מיושן

ייתכן שתוכל לעדכן ולפרסם מחדש כמה מאמרים מיושנים כדי להפוך אותם לרלוונטיים שוב. אם מאמר מיושן, אך אף אחד לא קורא אותו, ייתכן שתרצה למחוק אותו.

הימנעו מקניבליזציה של מילות מפתח

האתר שלכם עוסק בנושא מסוים, שיכול להיות רחב למדי או דווקא ספציפי מאוד. בעת הוספת תוכן, חשוב להיות מודעים לתופעת הקניבליזציה של מילות מפתח. אם תייעלו את המאמרים שלכם למילות מפתח שהן דומות מדי, אתם עלולים לפגוע בסיכויי הדירוג שלכם בגוגל. אם תייעלו מאמרים שונים למילות מפתח דומות, תתחרו בעצמכם, מה שיגרום לשני הדפים לדירוג נמוך יותר.

תצטרכו לבצע עבודה מסוימת אם אתם סובלים מקניבליזציה של מילות מפתח. בקצרה, עליכם לחקור את הביצועים של התוכן שלכם וסביר להניח שתצטרכו לאחד ולבצע הפניה מחדש של חלק ממנו.

חשיבות מבנה האתר

כפי שראינו, ישנן מספר סיבות מדוע מבנה האתר חשוב. מבנה אתר טוב עוזר גם למבקרים וגם לגוגל לנווט באתר שלכם. הוא מקל על יישום שינויים ומונע תחרות עם התוכן שלכם. השתמשו בטיפים ובהמלצות שבמדריך זה כדי לבדוק ולשפר את מבנה האתר שלכם. כך תישארו בראש ותמנעו מהאתר שלכם להפוך לכאוטי!