אופטימיזציה לאתרים – Onsite Optimizatin
אופטימיזציה לאתרים, לקידום בגוגל.
הפרק הראשון שלי בפודקאסט מדבר בדיוק על הנושאים הכתובים במאמר זה בצורה כללית יותר. אתם מוזמנים לשמוע >
השתמשו במחקר כדי ליצור את המסר שלכם
הגיע הזמן לעסוק באופטימיזציה של דפים פנימיים לצרכי הקידום. אופטימיזציה היא רב-תחומית, ומכילה מעבר לתוכן גם אלמנטים כמו סכמות ותגי מטא, עליהם נדון יותר בפרק הבא על אופטימיזציה טכנית. לעת עתה, שימו את כובעי הכתיבה שלכם — הגיע הזמן ליצור את התוכן שלכם!
יצירת התוכן שלכם
יישום מחקר מילות המפתח
הנה מתווה פשוט למעקב אחר יישום מחקר מילות המפתח שלכם:
- סקרו את מילות המפתח שלכם וקבצו את אלו עם נושאים וכוונות דומים. קבוצות אלו יהיו הדפים שלכם, במקום ליצור דפים בודדים לכל וריאציה של מילת מפתח, אם עדיין לא עשיתם זאת, העריכו את ה-SERP (עמוד תוצאות החיפוש) עבור כל מילת מפתח או קבוצת מילות מפתח כדי לקבוע איזה סוג ותבנית התוכן שלכם צריכים להיות.
- כמה מאפיינים של דפים המדורגים שכדאי לשים לב אליהם:
- האם הם עשירים בתמונות או בסרטונים?
- האם התוכן ארוך או קצר ומתומצת?
- האם התוכן מעוצב ברשימות, בנקודות או בפסקאות?
- שאלו את עצמכם, "איזו ערך ייחודי אני יכול להציע כדי להפוך את הדף שלי לטוב יותר מהדפים המדורגים כיום עבור מילת המפתח שלי?"
- אופטימיזציה של אתרי אינטרנט מאפשרת לכם להפוך את המחקר שלכם לתוכן שהקהל שלכם יאהב. רק הקפידו להימנע מליפול למלכודת של טקטיקות ערך נמוך שיכולות להזיק יותר מאשר לעזור!
טקטיקות ערך נמוך שיש להימנע מהן
התוכן שלכם באתר צריך להתקיים כדי לענות על שאלות המחפשים, להדריך אותם דרך האתר שלכם ולעזור להם להבין את מטרת האתר שלכם. התוכן לא צריך להיווצר לצורך דירוג גבוה בחיפוש בלבד. הדירוג הוא אמצעי למטרה, והמטרה היא לעזור למחפשים. אם נכניס את העגלה לפני הסוסים, אנחנו מסתכנים בנפילה למלכודת של טקטיקות תוכן בערך נמוך.
תוכן דל
למרות שזה נפוץ לאתר שיהיו לו דפים ייחודיים על נושאים שונים, אסטרטגיית תוכן ישנה יותר הייתה ליצור דף עבור כל וריאציה של מילות המפתח שלכם כדי לדרג במקום הראשון עבור השאילתות הספציפיות הללו.
לדוגמה, אם הייתם מוכרים שמלות כלה, הייתם עשויים ליצור דפים נפרדים עבור "שמלות כלה", "שמלות חתונה", "שמלת כלה", ו"שמלת חתונה", אפילו אם כל דף היה בעצם אומר את אותו הדבר. טקטיקה דומה לעסקים מקומיים הייתה ליצור דפים מרובים של תוכן לכל עיר או אזור ממנו רצו לקוחות. דפים אלו היו לעיתים קרובות בעלי תוכן דומה מאוד, כאשר שם המקום היה הגורם הייחודי היחיד.
טקטיקות כאלה היו בבירור לא מועילות למשתמשים, אז למה מפרסמים עשו את זה? גוגל לא תמיד היה טוב כמו היום בהבנת הקשרים בין מילים וביטויים (או סמנטיקה). אז, אם רציתם לדרג במקום הראשון עבור "שמלות כלה" אבל היה לכם רק דף על "שמלות חתונה", זה אולי לא היה מספיק.
הפרקטיקה הזו יצרה טונות של תוכן דל ואיכות נמוכה ברחבי האינטרנט, שגוגל התייחס אליהם ספציפית בעדכון האלגוריתם שלו משנת 2011, הידוע בשם גוגל פנדה – עדכון אלגוריתם שהעניש דפים באיכות נמוכה, מה שהוביל לדפים איכותיים יותר לתפוס את המקומות העליונים של תוצאות החיפוש. גוגל ממשיך לחדש בתהליך זה של הורדת תוכן באיכות נמוכה וקידום תוכן באיכות גבוהה גם היום.
גוגל ברורה בכך שצריך להיות לכם דף מקיף על נושא במקום מספר דפים חלשים יותר עבור כל וריאציה של מילת מפתח.
תוכן משוכפל
כפי שזה נשמע, "תוכן משוכפל" מתייחס לתוכן שחולק בין דומיינים או בין דפים מרובים של אותו דומיין. "תוכן גנוב" הולך צעד אחד קדימה וכולל את השימוש הלא מורשה של תוכן מאתרים אחרים. זה יכול לכלול לקיחת תוכן ופרסומו מחדש כפי שהוא, או שינוי קל שלו לפני פרסום מחדש, מבלי להוסיף תוכן מקורי או ערך.
ישנן סיבות רבות לגיטימיות לתוכן משוכפל פנימי או חוצה דומיינים, ולכן גוגל ממליצה על שימוש בתג rel=canonical כדי להצביע על הגרסה המקורית של התוכן. בעוד שלא צריך לדעת על תג זה כרגע, הדבר העיקרי לציין הוא שהתוכן שלכם צריך להיות ייחודי במילים ובערך.
מילוי מילות מפתח
אם אי פעם נאמר לכם, "עליכם לכלול {מילת מפתח קריטית} בדף זה X פעמים," ראיתם את הבלבול לגבי שימוש במילות מפתח בפעולה. אנשים רבים טועים לחשוב שאם רק תכללו מילה בדף שלכם X פעמים, תדרגו אוטומטית עבורו. האמת היא, למרות שגוגל מחפש אזכורים של מילות מפתח ומושגים קשורים בדפי האתר שלכם, הדף עצמו צריך להוסיף ערך מחוץ לשימוש במילות מפתח בלבד. אם דף יהיה בעל ערך למשתמשים, הוא לא יישמע כאילו נכתב על ידי רובוט, אז שלבו את מילות המפתח והביטויים שלכם באופן טבעי בצורה שהקוראים שלכם יבינו.
תוכן שנוצר אוטומטית
אולי אחת הצורות הפוגעניות ביותר של תוכן באיכות נמוכה היא זו שנוצרה אוטומטית, או נוצרה תוכניתית במטרה לתמרן את דירוגי החיפוש ולא לעזור למשתמשים. ייתכן שתזהו תוכן שנוצר אוטומטית לפי כמה שהוא לא הגיוני כשקוראים אותו — הם מילים טכנית, אך משורשרות יחד על ידי תוכנית ולא על ידי בן אדם.
זה ראוי לציון כי התקדמות בלמידת מכונה תרמה לתוכן אוטומטי מתוחכם יותר שרק ישתפר עם הזמן. זה כנראה הסיבה לכך שבהנחיות האיכות של גוגל על תוכן שנוצר אוטומטית, גוגל מציינת ספציפית את המותג של תוכן שנוצר אוטומטית שמנסה לתמרן דירוגי חיפוש, ולא כל תוכן שנוצר אוטומטית.
יצירת תוכן 10x
אין "רוטב סודי" לדירוג בתוצאות החיפוש. גוגל מדרג דפים גבוה כי הוא קובע שהם התשובות הטובות ביותר לשאלות המחפש. במנוע החיפוש של היום, זה לא מספיק שהדף שלכם לא משוכפל, לא זבל, או לא שבור. הדף שלכם צריך לספק ערך למחפשים ולהיות טוב יותר מכל דף אחר שגוגל מציג כיום כתשובה לשאילתה מסוימת. הנה נוסחה פשוטה ליצירת תוכן:
חפשו את מילות המפתח שאתם רוצים שהדף שלכם ידרג עבורן.
זיהו אילו דפים מדרגים גבוה עבור מילות המפתח הללו.
קבעו אילו תכונות יש לדפים הללו.
צרו תוכן שיותר טוב מזה.
אם תיצרו דף על מילת מפתח שהוא פי 10 יותר טוב מהדפים המוצגים בתוצאות החיפוש (עבור אותה מילת מפתח), גוגל יתגמל אתכם על כך, ויותר טוב מזה, תקבלו באופן טבעי קישורים אליו! יצירת תוכן 10x היא עבודה קשה, אך תשתלם בתנועה אורגנית.
זכרו, אין מספר קסם כשמדובר במילים על דף. מה שאנחנו צריכים לשאוף אליו הוא מה שמספיק עונה על כוונת המשתמש. כמה שאילתות יכולות להיענות באופן יסודי ומדויק ב-300 מילים בעוד שאחרות עשויות לדרוש 1,000 מילים!
ניתוח תחרותי יכול לעזור!
כאשר אתם חוקרים כיצד ליצור תוכן מעולה, ביצוע ניתוח תחרותי מעמיק יכול להיות היתרון שלכם. למזלכם, יש לנו מדריך נוסף המוקדש לנושא זה! 😉
אל תמציאו את הגלגל מחדש!
אם כבר יש לכם תוכן באתר שלכם, חסכו זמן על ידי הערכת אילו מהדפים הללו כבר מביאים כמות טובה של תנועה אורגנית וממירים היטב. חידשו את התוכן הזה בפלטפורמות שונות כדי לעזור לקבל יותר נראות לאתר שלכם. מצד שני, העריכו אילו תכנים קיימים אינם מבצעים טוב והתאימו אותם, במקום להתחיל מחדש עם תוכן חדש לגמרי.
הערה לעסקים מקומיים
אם אתם עסק שיוצר קשר פנים-אל-פנים עם לקוחותיכם, הקפידו לכלול את שם העסק, הכתובת ומספר הטלפון שלכם באופן בולט, מדויק ועקבי בכל תוכן האתר שלכם. מידע זה מוצג לעיתים קרובות בכותרת התחתונה או העליונה של אתר עסקי מקומי, וכן בדפי "צור קשר". תרצו גם לסמן מידע זה באמצעות סכמת עסקים מקומיים. סכמות ונתונים מובנים נדונים יותר בהרחבה בחלק "אופטימיזציות אחרות" של פרק זה.
אם אתם עסק עם מיקומים מרובים, הכי טוב לבנות דפים ייחודיים ומותאמים לכל מיקום. לדוגמה, עסק שיש לו מיקומים בתל אביב, הרצליה ורחובות צריך לשקול שיהיו לו דפים נפרדים לכל אחד מהם:
example.com/seattle example.com/tacoma example.com/bellevue
כל דף צריך להיות מותאם באופן ייחודי לאותו מיקום, כך שדף תל אביב יכלול תוכן ייחודי המדבר על מיקום תל אביב, יפרט את הפרטי הקשר של סניף תל אביב, ואפילו המלצות מלקוחות מתל אביב. אם יש עשרות, מאות או אפילו אלפי מיקומים, ניתן להשתמש בווילון חנויות כדי לעזור לכם להרחיב.
מעבר לתוכן: אופטימיזציות אחרות שהדפים שלכם צריכים
האם אני יכול פשוט להגדיל את גודל הפונט כדי ליצור כותרות פסקאות?
כיצד אוכל לשלוט על מה שהכותרת והתיאור מציגים עבור הדף שלי בתוצאות החיפוש?
לאחר קריאת חלק זה, תבינו אלמנטים חשובים אחרים על גבי הדף שעוזרים למנועי החיפוש להבין את תוכן הפי 10 יותר טוב שיצרתם זה עתה, אז קדימה >>
תגי כותרות
תגי כותרות הם אלמנט HTML המשמש לציון כותרות בדף שלכם. תג הכותרת הראשי, הנקרא H1, שמור בדרך כלל לכותרת הדף. הוא נראה כך:
html
<h1>כותרת הדף</h1>
ישנם גם תתי-כותרות שמתחילים מתג H2 ועד H6 אם כי לא חובה להשתמש בכולם בדף. ההיררכיה של תגי הכותרות יורדת מ-H1 ל-H6 בסדר חשיבות יורד.
כל דף צריך לכלול H1 ייחודי המתאר את הנושא העיקרי של הדף, זה לעיתים קרובות נוצר אוטומטית מכותרת הדף. ככותרת המתארת העיקרית של הדף, ה-H1 צריך להכיל את מילת המפתח או הביטוי העיקרי של הדף. יש להימנע משימוש בתגי כותרות לסימון אלמנטים שאינם כותרות, כגון לחצני ניווט ומספרי טלפון. השתמשו בתגי כותרות כדי להציג את התוכן הבא.
קישורים פנימיים
חלק מקריאת האתר טמון במבנה הקישורים הפנימיים שלו. כאשר אתם מקשרים לדפים אחרים באתר שלכם, אתם מבטיחים שמנועי החיפוש ימצאו את כל דפי האתר שלכם, מעבירים את כוח הדירוג (link equity) לדפים אחרים באתר שלכם, ועוזרים למבקרים לנווט באתר שלכם.
לדוגמה, אם רצינו להדגיש את מילון המונחים שלנו ל seo, היינו פשוט מוסיפים קישור כמו זה!
נגישות הקישורים
קישורים הדורשים לחיצה (כמו תפריט נפתח לניווט) לעיתים קרובות מוסתרים מקריאת מנועי החיפוש, אז אם הקישורים הפנימיים היחידים לאתר שלכם הם דרך קישורים מסוג זה, ייתכן שתתקשו בהוספת הדפים הללו לאינדקס. עדיף לבחור בקישורים הנגישים ישירות בדף.
טקסט עוגן
טקסט עוגן הוא הטקסט איתו אתם מקשרים לדפים. להלן, תוכלו לראות דוגמה למה יראה קישור ללא טקסט עוגן וקישור עם טקסט עוגן ב-HTML.
html
<a href="http://www.example.com/"></a>
<a href="http://www.example.com/" title="Keyword Text">Keyword Text</a>
טקסט העוגן שולח איתותים למנועי החיפוש בנוגע לתוכן של הדף היעד. לדוגמה, אם אני מקשר לדף באתר שלי באמצעות טקסט העוגן ״מה זה אנקור טקסט״ זה סימן טוב למנועי החיפוש שהדף היעד הוא אחד בו אנשים יכולים ללמוד על מהו אנקור טקסט, היזהרו לא לעשות זאת יותר מדי. יותר מדי קישורים פנימיים עם אותו טקסט עוגן המיועד למילות מפתח יכול להיראות למנועי החיפוש שאתם מנסים לתמרן את דירוג הדף. עדיף שטקסט העוגן יהיה טבעי ולא נוסחתי.
כמות הקישורים
בהנחיות הכלליות של מנהלי האתרים של גוגל, הם אומרים "להגביל את מספר הקישורים בדף למספר סביר (כמה אלפים לכל היותר)." זה חלק מההנחיות הטכניות של גוגל, ולא מהחלק של הנחיות האיכות, כך שיש יותר מדי קישורים פנימיים לא ישפיע באופן בלעדי על עונש, אבל זה משפיע על האופן שבו גוגל מוצא ומעריך את הדפים שלכם.
ככל שיש יותר קישורים בדף, כך פחות כוח כל קישור יכול להעביר לדף היעד שלו. לדף יש רק כך וכך כוח להעביר.
לכן, ניתן לומר בבטחה שיש לקשר רק כאשר אתם באמת מתכוונים לזה!
הפניות (Redirection)
הסרה ושינוי שמות של דפים היא פעולה נפוצה, אך במקרה שאתם אכן מעבירים דף, וודאו לעדכן את הקישורים לכתובת ה-URL הישנה! לכל הפחות, עליכם לוודא שה-URL מנותב למיקומו החדש, אך אם אפשר, עדכנו את כל הקישורים הפנימיים לכתובת URL זו במקור כדי שמשתמשים ומזחילים לא יצטרכו לעבור דרך הפניות כדי להגיע לדף היעד. אם תבחרו להפנות בלבד, היזהרו מהימנעות משרשראות הפניות ארוכות מדי (גוגל אומרת, "הימנעו משרשראות הפניות… שמרו על מספר ההפניות בשרשרת נמוך, אידיאלי לא יותר מ-3 ופחות מ-5." ) – ניתן לקרוא על הפניות 301 כאן.
אופטימיזציית תמונות
תמונות הן האשמות העיקריות בדפי אינטרנט איטיים! הדרך הטובה ביותר לפתור זאת היא לדחוס את התמונות שלכם. בעוד שאין פתרון אחד שמתאים לכולם כשמדובר בדחיסת תמונות, בדיקת אפשרויות שונות כמו "שמור לאינטרנט," שינוי גודל תמונות, וכלי דחיסה שונים שניתן למצוא באינטרנט.
טקסט חלופי (Alt Text)
טקסט חלופי (Alt Text) בתמונות הוא עיקרון של נגישות אתרים, ומשמש לתיאור תמונות לבעלי מוגבלויות ראייה באמצעות קוראי מסך. חשוב שיהיו תיאורים בטקסט חלופי כדי שכל אדם עם מוגבלות ראייה יוכל להבין מה מוצגות התמונות באתר שלכם.
רובוטי חיפוש גם סורקים טקסט חלופי כדי להבין טוב יותר את התמונות שלכם, מה שנותן לכם את היתרון הנוסף של מתן הקשר טוב יותר לתמונות למנועי חיפוש. רק ודאו שהתיאורים בטקסט החלופי נקראים באופן טבעי לאנשים, והימנעו מהעמסת מילות מפתח עבור מנועי חיפוש.
הגשת מפת אתר של תמונות
כדי לוודא שגוגל יכול לסרוק ולהוסיף את התמונות שלכם לאינדקס, הגישו מפת אתר של תמונות בחשבון Google Search Console שלכם. זה עוזר לגוגל לגלות תמונות שאולי היא פספסה אחרת.
עיצוב לנוחות הקריאה וקטעי מידע מובחרים (Featured Snippets)
הדף שלכם יכול להכיל את התוכן הטוב ביותר שנכתב אי פעם על נושא מסוים, אבל אם הוא מעוצב בצורה לא נכונה, ייתכן שהקהל שלכם לעולם לא יקרא אותו! בעוד שאנחנו לא יכולים להבטיח שמבקרים יקראו את התוכן שלנו, ישנם כמה עקרונות שיכולים לקדם נוחות קריאה, כולל:
גודל וצבע הטקסט – הימנעו מפונטים קטנים מדי. גוגל ממליצה על פונטים בגודל 16 נקודות ומעלה כדי למזער את הצורך ב"צביטה וזום" במובייל.
כותרות – חלוקת התוכן שלכם עם כותרות מועילות יכולה לעזור לקוראים לנווט בדף. זה שימושי במיוחד בדפים ארוכים שבהם קורא עשוי לחפש רק מידע מקטע מסוים.
נקודות תבליט – נהדר לרשימות, נקודות תבליט יכולות לעזור לקוראים לעבור מהר יותר למידע שהם צריכים.
הפסקות פסקה – הימנעות מקירות טקסט יכולה לעזור למנוע נטישת דפים ולעודד מבקרים לקרוא יותר מהדף שלכם.
מדיה תומכת – כשזה מתאים, כללו תמונות, סרטונים ווידג'טים שמשלימים את התוכן שלכם.
הדגשה ומטה (בולד ואיטלק) – שימוש במילים בבולד או באיטלק יכול להוסיף הדגשה, אז הן צריכות להיות החריג, לא הכלל. שימוש נכון באפשרויות עיצוב אלו יכול להדגיש נקודות חשובות שאתם רוצים לתקשר.
תגיות כותרת
תג הכותרת של דף הוא אלמנט HTML תיאורי המפרט את הכותרת של דף אינטרנט מסוים. הם נמצאים בתוך תג ה-head של כל דף ונראים כך:
html
Copy code
<head> <title>כותרת לדוגמה</title></head>
כל דף באתר שלכם צריך להיות בעל תג כותרת ייחודי ותיאורי. מה שתכניסו לשדה תג הכותרת שלכם יופיע כאן בתוצאות החיפוש, אם כי במקרים מסוימים גוגל עשויה להתאים כיצד תג הכותרת שלכם מופיע בתוצאות החיפוש.
תיאורי מטא
כמו תגיות כותרת, תיאורי מטא הם אלמנטים HTML שמתארים את תוכן הדף שהם עליהם. הם גם מקוננים בתג ה-head, ונראים כך:
html
<head>
<meta name=”description” content=”תיאור הדף כאן.”/>
</head>
מה שתכניסו לשדה התיאור יופיע כאן בתוצאות החיפוש:
דוגמה למטא תיאור כפי שמופיע בתוצאות החיפוש לדוגמה, אם תחפשו ״חברת קידום אתרים״ גוגל תספק את המטא תיאור הזה כפי שהוא רואה אותו יותר רלוונטי לחיפוש הספציפי.
מה הופך מטא תיאור לאפקטיבי?
האיכויות שהופכות תגית כותרת לאפקטיבית חלות גם על מטא תיאורים אפקטיביים. למרות שגוגל אומרת שמטא תיאורים אינם פקטור דירוג, כמו תגיות כותרת, הם חשובים מאוד לשיעור הקלקה.
רלוונטיות
מטא תיאורים צריכים להיות רלוונטיים מאוד לתוכן הדף שלכם, ולכן עליהם לסכם את המושג המרכזי שלכם בצורה כלשהי. עליכם לתת למחפש מספיק מידע כדי לדעת שהם מצאו דף רלוונטי מספיק כדי לענות על שאלתם, מבלי לתת כל כך הרבה מידע שזה מבטל את הצורך להקליק לעמוד האינטרנט שלכם.
אורך
מנועי חיפוש נוטים לחתוך מטא תיאורים לכ-155 תווים. עדיף לכתוב מטא תיאורים בין 150-300 תווים באורך. על חלק מה-SERPים, תשימו לב שגוגל נותנת הרבה יותר שטח לתיאורים של חלק מהדפים. זה קורה בדרך כלל לדפי אינטרנט שמדורגים מיד מתחת לקטע מידע (נתונים מובנים)
מבנה ה-URL: שמות וארגון הדפים שלכם
כמו תגיות כותרת ותיאורי מטא, מנועי חיפוש מציגים URLים על גבי ה-SERPs, כך ששם ותבנית ה-URL יכולים להשפיע על שיעור ההקלקות. לא רק שמחפשים משתמשים בהם כדי לקבל החלטות לגבי אילו דפי אינטרנט להקליק עליהם, אלא גם מנועי חיפוש משתמשים בהם בהערכת דירוג הדפים.
שמות דפים ברורים
מנועי חיפוש דורשים שכתובות הדפים יהיו ייחודיים לכל דף באתר שלכם כדי שיוכלו להציג את הדפים שלכם בתוצאות החיפוש, אך מבנה ושמות כתובות ברורים גם עוזרים לאנשים שמנסים להבין מהו ה-URL המסוים. לדוגמה, איזה URL ברור יותר?
example.com/desserts/chocolate-pie או
example.com/asdf/453?=recipe-23432-1123
מחפשים נוטים יותר להקליק על URLים שמחזקות ומבהירות איזה מידע נמצא בדף זה, ופחות להקליק על URLים שמבלבלים אותם.
ארגון הדפים
אם אתם דנים בנושאים מרובים באתר שלכם, עליכם גם לוודא להימנע משיוך דפים תחת תיקיות שאינן רלוונטיות. לדוגמה:
example.com/ litigation/alimony
עדיף יהיה יותר להכניס את העמוד תחת example.com/ family /alimony היות וזה יותר רלוונטי לדף הקודם וגם יתמוך בו ברמת ה seo.
אורך URL
בעוד שאין צורך במבנה URL שטוח לחלוטין, מחקרים רבים על שיעור ההקלקות מצביעים על כך שכאשר ניתנת האפשרות בין URL ו-URL קצר יותר, מחפשים לעיתים קרובות מעדיפים URLים קצרים יותר.
כמו תגיות כותרת ומטא תיאורים ארוכים מדי, URLים ארוכים מדי גם הם ייחתכו עם אליפסיס. רק זכרו, שיש תיאור URL הוא חשוב באותה מידה, אז אל תקצצו את אורך ה-URL אם זה אומר להקריב את תיאוריות הכתובת.
הכללת פחות מילים בשמות הדפים שלכם והן על ידי הסרת תת-תיקיות לא הכרחיות, הופך את ה-URLים שלכם לקלים יותר להעתקה והדבקה, כמו גם ליותר קליקים.
מילות מפתח ב-URL
אם הדף שלכם מכוון למונח או ביטוי מסוים, ודאו לכלול אותו ב-URL. עם זאת, אל תעברו את הגבול על ידי ניסיון להכניס מספר מילות מפתח למטרות SEO בלבד. גם חשוב לשים לב למילות מפתח חוזרות בתיקיות שונות. לדוגמה, ייתכן שהכללתם מילה במפתח טבעית בשם הדף, אבל אם היא ממוקמת בתוך תיקיות אחרות שגם הן מותאמות עם אותה מילת מפתח, ה-URL עשוי להתחיל להיראות כמו ספאם של מילות מפתח.
URLים סטטיים
ה-URLים הטובים ביותר הם אלו שניתן לקרוא בקלות על ידי בני אדם, אז כדאי להימנע מהשימוש המוגזם בפרמטרים, מספרים וסמלים.
מקפים להפרדת מילים
לא כל היישומים האינטרנטיים מפרשים נכון מפרידים כמו קווים תחתונים (_), סימני פלוס (+), או רווחים (%20). מנועי חיפוש גם אינם מבינים כיצד להפריד מילים ב-URLים כשהן משתלבות זו בזו ללא מפריד,. במקום זאת, השתמשו בתו המקף (-) כדי להפריד בין מילים בכתובת הדף.
תיאור מיקום גיאוגרפי ב-URLים
חלק מבעלי עסקים מקומיים נמנעים מהמונחים הגיאוגרפיים המתארים את המיקום הפיזי שלהם או אזור השירות כי הם מאמינים שמנועי החיפוש יכולים להבין זאת בעצמם. להפך, חשוב שהאתרים של העסקים המקומיים יכללו תוכן בכתובת הדף, ונכסים נוספים באתר שמזכירים במפורש את שמות הערים, שמות השכונות ומונחים גיאוגרפיים אחרים. תנו גם לצרכנים וגם למנועי החיפוש לדעת בדיוק איפה אתם ואיפה אתם משרתים, במקום להסתמך רק על המיקום הפיזי שלכם.
פרוטוקולים: HTTP מול HTTPS
פרוטוקול הוא ה-"http" או "https" הקודם לשם הדומיין שלכם. גוגל ממליצה שכל האתרים יכללו פרוטוקול מאובטח ״https״ לוודא שה-URLים שלכם משתמשים בפרוטוקול https:// במקום http:// – עליכם לקבל תעודת (Secure Sockets Layer)SSL.
תעודות SSL משמשות להצפנת נתונים, הן מבטיחות שכל הנתונים המועברים בין השרת האינטרנטי לדפדפן של המחפש נשארים פרטיים. מאז יולי 2018, Google Chrome מציגה "לא מאובטח" עבור כל האתרים ב-HTTP, דבר שיכול לגרום לאתרים הללו להיראות בלתי אמינים למבקרים ולגרום להם לעזוב את האתר.