מה זה תגית Nofollow – למה צריך ולמה משמשת
מהי תגית Nofollow?
תגית "Nofollow" (rel="nofollow") היא מאפיין בקישור שמורה לסורקי מנועי החיפוש לא לעקוב אחר הקישור ולכן לא לסרוק את הדף המקושר. קישורי Nofollow אינם משפיעים על דירוג מנועי החיפוש של ה-URL המקושר, מכיוון שגוגל אינה מעבירה PageRank או אותות אחרים דרך קישורים אלו.
תגית Nofollow הוצגה במקור על ידי גוגל בשנת 2005 במטרה להילחם בספאם של קישורים בתגובות.
בשנת 2019 הציגה גוגל את המאפיינים rel="sponsored" ו-rel="ugc" עבור קישורים ממומנים וקישורים שנוצרו על ידי משתמשים בהתאמה.
כך זה נראה בקוד HTML:
האם תגית "Nofollow" חשובה ל-SEO?
קישורי Nofollow אינם משפיעים על דירוג מנועי החיפוש של כתובת ה-URL היעד. עם זאת, ישנם מומחי SEO המשתמשים בקישורי Nofollow כדי לגרום לפרופיל הקישורים שלהם להיראות טבעי יותר.
כמו כן, השימוש במאפיין "Nofollow" בקישורים בתשלום (פוסטים ממומנים, קישורי שותפים, מודעות) יכול להגן על האתר שלכם מעונשים מגוגל.
איך למצוא קישורי Nofollow שמפנים לאתר שלכם?
ניתן לזהות בקלות קישורי Nofollow שמפנים לאתרכם באמצעות כל מיני כלים – semrush | ahref | consule.
איך למצוא קישורי Nofollow באתר שלכם?
כדי למצוא את כל הקישורים היוצאים באתרכם, תצטרכו להשתמש בסורק SEO. (צפרדע – Screaming Frog)
ניתן להשתמש בכלי Ahrefs Webmaster Tools בחינם כדי לנתח את כל הדפים באתר ולמצוא קישורים יוצאים שמסומנים כ-Nofollow (פנימיים וחיצוניים).
ביצוע בדיקה זו יעזור לכם לאתר בעיות או טעויות פוטנציאליות בקישורי Nofollow באתרכם. לדוגמה, אין לסמן כ-"Nofollow" קישורים פנימיים לדפים שברצונכם לדרג בגוגל.
מומלץ לקרוא גם על תגית Noindex.
עוד בנושא – מה זה קובץ רובוטס – robots.txt
ניתן לקרוא עוד מונחים חשובים במילון המונחים ל seo.