ללמוד לכתוב כותרות ותיאורים מטא מושלמים לקידום אתרים (SEO)
כיצד לכתוב את כותרות המטא והתיאורים הטובים ביותר
יצירת כותרות מטא ותיאורים מושלמים היא חיונית לשיפור קידום האתרים (SEO) ושיעורי הקליקים (CTR) של האתר שלך. ריכזתי עבורך טיפים מעשיים ודוגמאות שיעזרו לך לדרג גבוה יותר ולהשיג יותר קליקים.
מהן כותרות ותיאורי SEO
כותרת המטא היא כותרת הדף שמוצגת בתוצאות החיפוש. תיאור המטא הוא התיאור הקצר של אותו דף. מנועי חיפוש משתמשים בכותרת ובתיאור הזה, בין היתר, כדי לקבוע עבור אילו מילות מפתח יש להציג את הדף שלך. ניתן לראות זאת כסוג של פרסומת לדף שלך.
מהן כותרות SEO?
כותרת SEO, הידועה גם כתג כותרת (title tag), היא אלמנט HTML שמגדיר את כותרת דף האינטרנט. כותרות המטא מוצגות בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש (SERPs) ככותרת לחיצה עבור תוצאה מסוימת והן חיוניות הן לקידום אתרים והן לחוויית המשתמש.
מהם תיאורי SEO?
תיאור SEO, או תיאור מטא, הוא תקציר קצר של דף האינטרנט. הוא מופיע מתחת לכותרת המטא בתוצאות מנועי החיפוש. אף על פי שאין לו השפעה ישירה על דירוג מנועי החיפוש, הוא משפיע על ה-CTR על ידי מתן תצוגה מקדימה רלוונטית ומושכת של התוכן.
כיצד לכתוב כותרת מטא טובה?
כותרת מטא טובה היא חיונית לשיפור הדירוג. להלן מספר הנחיות לכתיבת כותרות מטא טובות:
- 50-60 תווים: ודא שכותרת המטא שלך בטווח הזה כדי להיות נראית במלואה בתוצאות החיפוש.
- כתוב לאנשים, לא למנועי חיפוש: התמקד ביצירת כותרות שמושכות את הקוראים.
- כותרות ייחודיות לכל דף: הימנע מכותרות כפולות באתר שלך.
- תיאוריות ותמציתיות: תאר בבירור את תוכן הדף.
- כלול מילות מפתח עיקריות: מקם את מילת המפתח המרכזית בתחילת הכותרת.
- הוסף רגשות וסקרנות: השתמש בטריגרים רגשיים וסקרנות כדי למשוך קליקים.
- השתמש בסוגריים ומספרים: הוספת אלמנטים כמו [סוגריים] ומספרים יכולה לגרום לכותרת שלך לבלוט.
לדוגמא כותרות טובות לקידום וגם מושכות –
- עיצוב עליית הגג: כך עושים זאת! (5 טיפים)
- 5 טיפים לכותרות SEO הטובות ביותר (שגוגל לא רוצה שתדע)
שלבים ליצירת כותרת מטא מושלמת
- בחר מילת מפתח עיקרית אחת להתמקד בה.
- המילת המפתח העיקרית היא הנושא החשוב ביותר של הדף שלך כדי להימצא. מאחר ומנועי החיפוש הולכים ומשתכללים, אנחנו משתמשים בנושא, כי אם תכתוב דף טוב, תקבל תנועה לא רק עבור המילה הזו אלא גם עבור מילים נרדפות שלה.
- מצא וריאציות של זנב ארוך למילת המפתח העיקרית שלך.
- בנוסף למילת המפתח העיקרית, בדרך כלל יש הגיון להתמקד באחת או שתיים מילות מפתח עם זנב ארוך.
- צור את כותרת המטא הבסיסית שלך.
- ודא שהכותרת תיאורית, תמציתית, כוללת את מילת המפתח העיקרית ואם אפשר, גם את הוריאציות של זנב ארוך.
- הדגש את נקודות המכירה הייחודיות (USPs)
- אנשים מחפשים תכונות ייחודיות בתוצאות החיפוש – ברגע שאתה מזהה מה אנשים מחפשים, ודא לכלול את נקודות אלו בכותרת המטא שלך.
כיצד לכתוב תיאור מטא טוב?
מה מטרת תיאור המטא?
המטרה העיקרית של תיאור המטא היא למשוך מבקרים לדפים שלך ממנועי החיפוש ומרשתות חברתיות. זהו סוג של "פרסומת קטנה" לדף שלך, המספקת תצוגה מקדימה של תוכן הדף.
מדוע תיאור המטא חשוב?
תיאור מטא כתוב היטב עוזר לשפר את ה-CTR לאתר שלך מדפי מנועי החיפוש. אף על פי שגוגל מציינת שאין לתיאור המטא השפעה ישירה על הדירוג, תיאור כתוב היטב מוביל ל-CTR גבוה יותר, וזו מדד שגוגל משתמשת בו לקביעת מיקום הדף.
הנחיות לכתיבת תיאור מטא טוב:
היה ברור ומפתה: כתוב תיאור שמושך משתמשים ועונה על השאלה שלהם.
השתמש במילים שמניעות לפעולה: תיאור טוב צריך להיות מניע לפעולה, כמו "גלה עוד", "קנה עכשיו", "קרא את המדריך" וכו'.
כתיבת תיאור מטא איכותי היא אמנות שמטרתה לשפר את החשיפה של הדף שלך במנועי החיפוש ולהגדיל את שיעור הקליקים לאתר שלך.
כיצד לכתוב תיאורי מטא לקידום אתרים (SEO)
עכשיו כשאתה יודע מהו תיאור מטא ולמה הוא חשוב לאתר שלך ולתוכן שלך, בוא נדבר על איך לכתוב אחד.
תיאור מטא טוב מתמקד בחוויית המשתמש ויש לו את שלוש התכונות הבאות:
- מענה על שאלות מפתח: "על מה הדף?" ו"למה הדף הוא הבחירה הטובה ביותר לחיפוש שלי?"
- הכללת מילות מפתח עיקריות: השתמש במילות המפתח המרכזיות שלך בצורה טבעית בתוך התיאור.
- הסבר על יתרונות: הדגש את היתרונות של ביקור בדף.
כדי לכתוב תיאור מטא טוב ולהבטיח שיעור קליקים גבוה יותר (CTR), דאג לדברים הבאים:
- שים את המידע החשוב ביותר תחילה.
- כל תיאור מטא צריך לתקשר במהירות את הנושא – ואת היתרון – של הדף. אם דף האינטרנט מיועד למוצר, מותג או נושא ספציפי, שים את המונחים והמילות המפתח בתחילת התיאור.
- הפוך את תיאור המטא לשיחתי.
- כתוב עבור אנשים, לא עבור מנועי חיפוש או אלגוריתמים. השפה הטבעית מתקשרת בצורה טובה יותר.
- הצג את כל התוכן במונחים של היתרונות למשתמש.
- ערוך את תיאורי המטא שלך מספר פעמים. בפעם השנייה או השלישית תמצא לעיתים דרכים טובות יותר לשלב יותר יתרונות, פרטים וערך בשטח הזמין. אל תפחד גם לחזור ולעדכן תיאורי מטא מדפים קיימים.
הנחיות לכתיבת תיאורי מטא
- אורך: שמור את התיאור מתחת ל-160 תווים למחשב שולחני ו-120 תווים לנייד.
- השתמש בקריאות לפעולה (CTAs): עודד קליקים עם קריאות לפעולה כמו "גלה עוד", "למד עוד", "נסה עכשיו".
- עשה את זה ספציפי ורלוונטי: ודא שכל תיאור ייחודי ורלוונטי לתוכן.
- הימנע מדחיסת מילות מפתח: השתמש במילות מפתח בצורה טבעית ללא חזרות.
- צור ערך: הצע פתרון או יתרון לקורא.
דוגמה:
" גלה כיצד לכתוב כותרות ותיאורי מטא אפקטיביים שמשפרים את קידום האתרים שלך ומגדילים את שיעור הקליקים. עקוב אחר הטיפים והדוגמאות המומחים שלנו."
כתיבה בדרך זו תגרום לתיאורי המטא להפוך לגורם דירוג חשוב עבור הדפים שלך. זה יהפוך את הקליק על הפוסט בבלוג, המוצר או דף האינטרנט שלך לפעולה המעשית היחידה. שלום, CTR גבוה!
טעויות נפוצות שיש להימנע מהן
- תיאורים כפולים: ודא שלכל דף יש תיאור ייחודי.
- דחיסת מילות מפתח: הימנע משימוש יתר במילות מפתח.
- תוכן לא רלוונטי: אל תטעה משתמשים עם מידע לא רלוונטי.
- חסרונם של תיאורי מטא או תיאורים לא ממוטבים הם אחת הבעיות הטכניות הנפוצות ביותר בקידום אתרים (SEO).
דוגמאות לתיאורי מטא טובים
יוטיוב:
"תהנה מהסרטונים והמוזיקה שאתה אוהב, העלה תוכן מקורי, ושתף את הכל עם חברים, משפחה והעולם כולו ביוטיוב."
למה זה טוב?
תיאור המטא הזה נכתב עבור המשתמש הסופי. הוא אינפורמטיבי ומתקשר את הרעיון של כיף וקהילה בצורה קצרה ועוצמתית.
Airbnb:
"מצא השכרות נופש, בקתות, בתי חוף, בתים ייחודיים וחוויות ברחבי העולם – כל זאת מתאפשר בזכות מארחים ב-Airbnb."
למה זה טוב?
זה משווה באופן ישיר את המותג ל"חוויות". כמו כן, הוא מכיל פעלים המעודדים פעולה, שמושכים קליקים.
LEGO:
"חקור את עולם LEGO® דרך משחקים, סרטונים, מוצרים ועוד! קנה צעצועי בניין מגניבים וערכות לגו ומצא את המתנה המושלמת לילד שלך."
למה זה טוב?
שוב, אנו רואים פרסומת קטנה ומוצלחת עם פעלים המעודדים פעולה ומילות מפתח טובות.
לסיכום
כותרות המטא והתיאורים הם חלק קטן אך חשוב מאוד בקידום אתרים – זו ההזדמנות שלך לנצח את המתחרים שלך בזה. יותר מדי חברות משאירות את זה בחוץ ובכך מפספסות הזדמנות חשובה לשפר את ה-CTR.
ודא שאתה יוצר תיאור מטא מרתק לדפים שלך שמשכנע את המשתמשים ללחוץ עליך במקום על המתחרים שלך. קידום אתרים בסופו של דבר עוסק ביצירת החוויה החיובית ביותר למבקרים, לא במרדף אחר האלגוריתם של גוגל.