מהו תיאור מטא? (Meta Description)

Meta Description – מה זה?

תיאור מטא הוא מאפיין HTML המספק תקציר קצר ורלוונטי על מהותו של דף מסוים. התיאור יכול להופיע מתחת לכותרת הדף ברשתות חברתיות ובעמודי תוצאות חיפוש (SERPs).

קוד html באתר נראה כך:

<meta name="description" content="עוזר לכותבי תוכן ומשווקי תוכן למצוא את התוכן הכי משותף והכי מקושר.">

וזו הדוגמה של תיאור הדף שמוצג בקטע חיפוש בגוגל: קטע תיאור מטא שמוצג כקטע חיפוש בגוגל

גוגל מפרשת את תגית תיאור המטא כתקציר של תוכן הדף ולכן משתמשת בו כדי להבין טוב יותר על מה הדף עוסק. בעבר, הטקסט מהתגית תיאור המטא היה מוצג תמיד כקטע חיפוש, אך כיום גוגל מציגה את התיאור המקודד מראש רק ב-37% מהפעמים.

כך גוגל מנסחת זאת:

"גוגל תשתמש לעיתים בתגית <meta name="description"> מהדף ליצירת קטע חיפוש בתוצאות החיפוש, אם אנחנו חושבים שהיא מספקת למשתמשים תיאור מדויק יותר ממה שניתן להשיג מתוכן הדף בלבד."

תיאור המטא יכול גם להיות מוצג כאשר קישור משותף בפלטפורמת מדיה חברתית, במקום תיאור ספציפי לרשת

למה תיאור המטא חשוב?

תיאור מטא חשוב מכיוון שהוא מספק למנועי החיפוש הקשר לגבי הדף, מה שעוזר להם לדרג אותו עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות. כאשר התיאור המטא שאתה מקודד מוצג בתוצאות החיפוש, הוא יכול לעזור לשפר את שיעור הקליקים (CTR) מכיוון שמשתמשים יכולים להבין טוב יותר על מה מדובר בדף לפני שהם לוחצים עליו.

תיאור המטא גם נשלף כאשר קישור משותף במדיה חברתית, מה שמסייע למשתמשים להבין על מה מדובר בדף.

הנחיות מומלצות לקידום אתרים עבור תיאורי מטא

  • וודא שלכל דף באתר שלך יש תיאור.
  • מכיוון שתיאור המטא עוזר לספק הקשר לגבי דף האינטרנט שלך למנועי חיפוש ומשתמשים, מומלץ שתהיה לך תיאור לכל דף. ניתן להשתמש בכלים כמו Ahrefs Site Audit או Ahrefs Webmaster Tools לבדוק ולנטר שכל הדפים שלך כוללים תיאור מטא.
  • התאם את התיאור לכוונת החיפוש.
  • כשאתה מנסה לדרג עבור מילת מפתח, מומלץ לכתוב תוכן שמתאים לכוונת החיפוש. האם המשתמש מחפש לרכוש משהו, לענות על שאלה, לקבל מידע נוסף או לנווט לאתר.
  • אותו כלל חל על כתיבת תיאורי המטא שלך; חשוב לוודא שהם מתאימים למה שהמשתמשים מחפשים כדי להגדיל את הסיכויים שהם ילחצו על הקישור לאתר שלך.
  • שמור על תיאור קצר.
  • אם תיאור המטא שלך ארוך מדי, גוגל עשויה לחתוך או לשכתב אותו ובכך לפספס מידע חיוני מהקטע שלך. כיום, אורך התיאור האופטימלי הוא 160 תווים (120 לנייד).
  • התמקד באיכות.
  • תיאורי מטא חשובים באותה מידה לחוויית המשתמש כמו שהם לקידום אתרים. תיאורי מטא המורכבים ממילות מפתח חוזרות או מוגזמות פחות יופיעו בקטעים מאשר תיאורים המספקים הקשר ומתאימים לכוונת החיפוש של המשתמש. ודא שכל תיאור באתר שלך ייחודי גם כן.
  • מומלץ לעיין במאמר שכתבנו על יצירת תיאורי מטא איכותיים.

 

אפשר למצוא עוד מונחים מעולים לקידום, במילון המונחים ל seo שלנו.