בניית קישורים והעלאת סמכותיות
יצרת תוכן שאנשים מחפשים > התוכן עונה על שאלות שמנועי החיפוש יכולים להבין, אבל רק ליצור תוכן לא מבטיח דירוג גבוה. כדי לעקוף אתרים אחרים בתוצאות החיפוש, יש לשפר את סמכותיות האתר. איך עושים את זה? באמצעות קישורים מאתרים סמכותיים, בניית המותג וטיפוח קהל שיעזור להגביר את התוכן שלך.
גוגל אישרה שקישורים ותוכן איכותי הם שניים מתוך שלושת הגורמים החשובים ביותר לדירוג ב-SEO. אתרים מהימנים נוטים לקשר לאתרים מהימנים אחרים, ואתרים ספאמיים נוטים לקשר לאתרים ספאמיים אחרים.
אבל מהו קישור בעצם? איך מרוויחים אותם מאתרים אחרים? נתחיל מהבסיס. (ניתן לקרוא כאן על קישורים נכנסים)
מהם קישורים?
קישורים נכנסים, הידועים גם כקישורי חזרה או קישורים חיצוניים, הם היפר-קישורים ב-HTML שמצביעים מאתר אחד לאתר אחר. הם המטבע של האינטרנט, שכן הם פועלים כמו מוניטין בחיים האמיתיים. אם היית בחופשה ושאלת שלושה אנשים (כולם בלתי תלויים זה בזה) מהו בית הקפה הטוב ביותר בעיר, וכולם אמרו "הקפה של דרור ברחוב הראשי," היית מרגיש בטוח שהקפה של דרור הוא אכן בית הקפה הטוב ביותר בעיר. כך פועלים קישורים עבור מנועי החיפוש.
מאז סוף שנות התשעים, מנועי החיפוש התייחסו לקישורים כקולות לפופולריות ולחשיבות ברשת.
קישורים פנימיים, או קישורים שמחברים דפים פנימיים באותו דומיין, פועלים באופן דומה עבור האתר שלך. כמות גבוהה של קישורים פנימיים שמצביעים לדף מסוים באתר שלך תספק לגוגל אות שהדף חשוב, כל עוד זה נעשה בצורה טבעית ולא ספאמית.
מנועי החיפוש עצמם שיפרו את הדרך שבה הם רואים קישורים, ועכשיו משתמשים באלגוריתמים כדי להעריך אתרים ודפים על בסיס הקישורים שהם מוצאים. אבל מה יש באותם אלגוריתמים? איך המנועים מעריכים את כל הקישורים האלה? זה מתחיל עם המושג E-A-T.
בנה קישורים טובים יותר
הנחיות גוגל לבודקי איכות החיפוש שמות דגש רב על מושג E-A-T — ראשי תיבות של מומחה, סמכותי ומהימן. אתרים שאינם מציגים תכונות אלו נחשבים לאיכות נמוכה בעיני המנועים, בעוד אלו שכן מתוגמלים בהתאם. E-A-T הופך חשוב יותר ויותר ככל שהחיפוש מתפתח ומגדיל את החשיבות של פתרון כוונת המשתמש.
יצירת אתר שנחשב למומחה, סמכותי ומהימן צריכה להיות האור המנחה שלך כשתתרגל SEO. לא רק שזה יוביל לאתר טוב יותר, אלא שזה מבטיח את עתידו. אחרי הכל, לספק ערך גדול לחיפוש זה מה שגוגל עצמה מנסה לעשות.
מהי כוונת המשתמש?
"כוונת המשתמש" מתייחסת לסיבה המניעה מאחורי החיפוש (שאילתא) של המחפש. חיפוש אחר "כלב" לא מציג כוונה חזקה — האם הם מחפשים תמונות? עובדות על גזעים? מידע על טיפול? מצד שני, חיפוש אחר "אילוף כלבים בתל אביב" מציג כוונה חזקה מאוד: משתמש זה רוצה לאלף את כלבו, כנראה מחפש עזרה בתל אביב, וייתכן שהוא מעוניין להירשם לקורס. נסה ליצור תוכן שמספק את כוונת המחפשים שלך.
E-A-T וקישורים לאתר שלך
ככל שהאתר פופולרי וחשוב יותר, כך משקל הקישורים ממנו גבוה יותר. אתר כמו ויקיפדיה, למשל, מקושר לאלפי אתרים מגוונים. זה מצביע על כך שהוא מספק הרבה מומחיות, טיפח סמכות ומהימן בקרב אתרים אחרים אלו.
כדי להרוויח אמון וסמכות ממנועי החיפוש, תזדקק לקישורים מאתרים שמציגים את תכונות ה-E-A-T. אלו לא חייבים להיות אתרים ברמת ויקיפדיה, אבל הם צריכים לספק למחפשים תוכן אמין ומהימן.
יש כלים כמו semrush | ahref | seomoz המציגים מדדים שיעזור לך לקבוע עד כמה האתר סמכותי: סמכות דומיין, סמכות דף וניקוד ספאם. חשוב לדעת! בדרך כלל, תרצה קישורים מאתרים עם סמכות דומיין גבוהה משלך.
קישורים מעקבים לעומת קישורים ללא מעקב
התכונה rel=nofollow מאפשרת לך לקשר למשאב מבלי לשתף את הכח שלך או לפגוע בכח שלך בעיניי גוגל.
כפי שזה נשמע, "nofollow" אומר למנועי החיפוש לא לעקוב אחרי הקישור. חלק מהמנועים עדיין עוקבים אחרי הקישורים רק כדי לגלות דפים חדשים, אבל קישורים אלו לא מעבירים ״כח״, ולכן הם יכולים להיות שימושיים במצבים שבהם דף מקשר למקור לא מהימן או שנוצר על ידי בעל דף היעד (מה שהופך אותו לקישור לא טבעי).
לדוגמה: נניח שאתה כותב פוסט על שיטות לבניית קישורים, ורוצה לציין דוגמה לבניית קישורים ספאמית. תוכל לקשר לאתר ספאמי מבלי לסמן לגוגל שאתה סומך עליו.
אם קישורים רגילים מעבירים את כל הכח / סמכותיות, האם זה אומר שאתה רוצה רק קישורים רגילים?
לא בהכרח. חשוב על כל המקומות הלגיטימיים שבהם תוכל ליצור קישורים לאתר שלך: פרופיל פייסבוק, דף עסקי / לינקדאין / עמוד טיקטוק/ עמוד ספוטיפיי / חשבון טוויטר וכו'. אלו מקומות טבעיים להוסיף קישורים לאתר שלך, אבל הם לא צריכים להיחשב כמצביעי אמון לאתר שלך. (הקמת פרופיל טוויטר עם קישור לאתר שלך אינה הצבעת אמון מטוויטר שאוהבים את האתר שלך.)
זה טבעי שלאתר שלך יהיה איזון בין קישורים רגילים וקישורים ״no follow״ בפרופיל הקישורים שלו (עוד על פרופילי קישורים למטה). קישור nofollow עשוי שלא להעביר סמכות, אבל הוא יכול להביא תנועה חשובה לאתר שלך ואף להוביל לקישורים מעקבים בעתיד.
פרופיל הקישורים שלך
פרופיל הקישורים שלך הוא הערכה כוללת של כל הקישורים הנכנסים שהאתר שלך הרוויח: מספר הקישורים הכולל, איכותם (או ספאמיותם), גיוונם (האם אתר אחד מקשר אליך מאות פעמים, או מאות אתרים מקשרים אליך פעם אחת?), ועוד. מצב פרופיל הקישורים שלך עוזר למנועי החיפוש להבין כיצד האתר שלך מתקשר עם אתרים אחרים באינטרנט. ישנם כלים שונים ל-SEO המאפשרים לך לנתח את פרופיל הקישורים שלך ולהתחיל להבין את מבנהו הכללי.
מהן התכונות של פרופיל קישורים בריא?
כשהאנשים החלו ללמוד על כוחם של הקישורים, הם החלו לנצל אותם לטובתם. הם מצאו דרכים להשיג קישורים מלאכותיים רק כדי להגדיל את דירוג מנועי החיפוש שלהם. אמנם שיטות מסוכנות אלו יכולות לפעמים לעבוד, אך הן נוגדות את תנאי השירות של גוגל ויכולות לגרום להסרת אתר מדפי תוצאות החיפוש (deindexing). תמיד עליך לנסות לשמור על פרופיל קישורים בריא.
פרופיל קישורים בריא הוא כזה שמראה למנועי החיפוש שאתה מרוויח את הקישורים והסמכות שלך באופן הוגן וטבעי. כמו שלא צריך לשקר, לרמות או לגנוב, עליך לשאוף להבטיח שפרופיל הקישורים שלך הוא הוגן ונרכש בעבודה קשה והוגנת.
קישורים נרכשים או מוצבים בעריכה
קישורים בעריכה הם קישורים שנוספים באופן טבעי על ידי אתרים ודפים שרוצים לקשר לאתר שלך.
הבסיס לרכישת קישורים נרכשים הוא כמעט תמיד באמצעות יצירת תוכן איכותי שאנשים באמת רוצים להפנות אליו. כאן חשובה יצירת תוכן 10X (דרך לתאר תוכן איכותי מאוד)! אם תוכל לספק את המשאב הטוב והמעניין ביותר באינטרנט, אנשים יפנו אליו באופן טבעי.
קישורים שנרכשו באופן טבעי אינם דורשים שום פעולה ספציפית ממך, מלבד יצירת תוכן ראוי ויכולת ליצור מודעות אליו.
אזכורים שנרכשו הם לעתים קרובות ללא קישור!
כשאתרים מתייחסים למותג שלך או לתוכן ספציפי שפרסמת, הם לעיתים קרובות מזכירים אותו מבלי לקשר אליו. כדי למצוא אזכורים אלה, פנה לגוגל ובצע חיפוש site: עבור המותג שלך, מוצר, שם וכו' בתוך מרכאות ונתח את הדפים הראשונים של התוצאות להזדמנויות. לאחר מכן תוכל לפנות לאותם מפרסמים ולראות אם יעדכנו אזכורים אלו עם קישורים.
קישורים רלוונטיים ומאתרים דומים נושאית
קישורים מאתרים בתוך קהילה ספציפית לנושא הם בדרך כלל טובים יותר מקישורים מאתרים שאינם רלוונטיים לאתר שלך. אם האתר שלך מוכר מלונות, קישור מאתרים של מגדלי הכלבים חשוב הרבה יותר מקישור מאגודת אופניים. בנוסף, קישורים ממקורות לא רלוונטיים עשויים לשלוח אותות מבלבלים למנועי החיפוש בנוגע לתוכן הדף שלך.
הדומיינים המקשרים לא חייבים להתאים בדיוק לנושא הדף שלך, אבל הם צריכים להיות קשורים. הימנע מרדיפת קישורים ממקורות שאינם קשורים כלל; ישנם שימושים טובים יותר לזמן שלך.
טקסט עוגן תיאורי ורלוונטי, ללא ספאם
טקסט עוגן עוזר לספר לגוגל מה הנושא של הדף שלך. אם עשרות קישורים מצביעים על דף עם וריאציה של מילה או ביטוי, הדף עשוי לקבל דירוג גבוה יותר עבור סוגים אלו של ביטויים. עם זאת, היזהר! יותר מדי קישורים עם אותו טקסט עוגן יכולים להעיד למנועי החיפוש שאתה מנסה לתמרן את דירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש.
קישורים שולחים תנועה מתאימה לאתר שלך – בניית קישורים לא צריכה להיות רק על דירוג במנועי החיפוש, עליך להתמקד ברכישת קישורים שיעבירו תנועה מתאימה לאתר שלך — סיבה נוספת מדוע חשוב לרכוש קישורים מאתרים רלוונטיים שקהלם ימצא ערך באתר שלך.
מה לא לעשות בבניית קישורים & דברים להימנע מהם
פרופילי קישורים ספאמיים: מלאים בקישורים שנבנו בדרכים לא טבעיות, ערמומיות, או באיכות נמוכה אחרת. פרקטיקות כמו קניית קישורים או השתתפות בחילופי קישורים עשויות להיראות כמו הדרך הקלה החוצה, אבל עשיית כך מסוכנת ועלולה לשים את כל העבודה הקשה שלך בסיכון. גוגל מענישה אתרים עם פרופילי קישורים ספאמיים, אז אל תתפתה.
עיקרון מנחה למאמצי בניית הקישורים שלך הוא לעולם לא לנסות לתמרן את דירוג האתר בתוצאות החיפוש.
אבל האם זה לא כל המטרה של SEO? להגדיל את דירוג האתר בתוצאות החיפוש? וכאן נמצא הבלבול. גוגל רוצה שתרוויח קישורים, לא תבנה אותם, אבל הקו בין השניים לעתים קרובות מטושטש. כדי להימנע מעונשים עבור קישורים לא טבעיים (המכונים "link spam"), גוגל הבהירה מה יש להימנע ממנו.
🚫 קישורים שנרכשו
גוגל ובינג שניהם שואפים להוריד את השפעתם של קישורים בתשלום בתוצאות החיפוש האורגניות שלהם. בעוד שמנוע חיפוש לא יכול לדעת אילו קישורים נרכשו מול הרוויחו רק מצפייה בקישור עצמו, ישנם רמזים שהוא משתמש בהם כדי לזהות דפוסים המצביעים על מעשה רע. אתרים שנתפסו בקנייה או מכירה של קישורים במעקב מסתכנים בעונשים חמורים שישפילו את דירוגיהם. (אגב, החלפת סחורות או שירותים עבור קישור היא גם סוג של תשלום ומסווגת כקניית קישורים.)
🚫 חילופי קישורים / קישור הדדי
אם אי פעם קיבלת אימייל מ-"אתה מקשר אליי ואני אקשר אליך" ממישהו שאין לך קשר אליו, היית מטרה לחילופי קישורים. הנחיות האיכות של גוגל מזהירות מפני "חילופי קישורים מוגזמים" ותוכניות דומות שמנוהלות רק לשם קישור חוזר, כך שיש אינדיקציה שסוג זה של חילוף בקנה מידה קטן עשוי לא להפעיל שום אזעקות ספאם.
זה מקובל, ואפילו בעל ערך, לקשר לאנשים שאתה עובד איתם, משתף פעולה איתם או יש לך קשר אחר איתם ולהם לקשר חזרה אליך.
זה חילוף הקישורים בקנה מידה גדול עם אתרים לא קשורים שעלול לגרום לעונשים.
🚫 קישורים מספריות באיכות נמוכה
אלו היו פעם מקור פופולרי למניפולציה. מספר רב של ספריות אינטרנט בתשלום למיקום קיימות לשרת שוק זה ומתחזות ללגיטימיות, עם רמות הצלחה שונות. סוגים אלו של אתרים נוטים להיראות דומים מאוד, עם רשימות גדולות של אתרים ותיאורים שלהם (בדרך כלל, מילת המפתח הקריטית של האתר משמשת כטקסט עוגן לקישור חזרה לאתר המגיש).
ישנם עוד הרבה שיטות מניפולטיביות לבניית קישורים שמנועי החיפוש זיהו. ברוב המקרים, הם מצאו שיטות אלגוריתמיות להפחית את השפעתם. ככל שמערכות ספאם חדשות מופיעות, מהנדסים ימשיכו להילחם בהם עם אלגוריתמים ממוקדים, סקירות אנושיות ואיסוף דוחות ספאם ממנהלי אתרים ו-SEO. ברוב המקרים, לא שווה למצוא דרכים לעקוף אותם.