מחקר מילות מפתח seo-up

איך לבצע מחקר מילות מפתח ב-10 שלבים

ישנם 10 שלבים קריטיים שעליך לבצע בעת עריכת מחקר מילות מפתח. קבלו הדרכה וטיפים מעשיים לביצוע מחקר מילות מפתח איכותי:

חשבו על המשימה שלכם וקבעו את יעדי ה-SEO שלכם

לפני שתתחילו, חשבו על המשימה שלכם. שאלו את עצמכם שאלות כגון: מהו היעד המרכזי של העסק או הארגון שלכם? מה הופך אותו למיוחד? מי בדיוק אתם מנסים להגיע אליו? ואילו הבטחות אתם נותנים באתר שלכם? קחו את הזמן וכתבו את המשימה שלכם. ברגע שתוכלו לענות על השאלות הללו בפירוט, תצעדו את הצעד הראשון והחשוב ביותר בפיתוח אסטרטגיית מילות המפתח שלכם.

מה אם אתם נמצאים בשוק תחרותי?

השוק שבו אתם פועלים יקבע אם תצליחו לדרג גבוה עם מילות המפתח שבחרתם. חלק מהשווקים תחרותיים מאוד, עם חברות גדולות ששולטות בתוצאות החיפוש. יהיה קשה להתחרות בחברות הללו מכיוון שיש להן תקציבים ענקיים לשיווק בכלל ו-SEO בפרט, אם אתם נכנסים לשוק תחרותי, עדיף להתחיל בקטן. ברגע שתהיו מוכרים בנישה הקטנה ותהפכו לשם גדול בתחום שלכם, תוכלו לנסות להתרחב ולמכור לקהל גדול יותר. המשימה שלכם תהפוך אז ליותר כללית. היקף המשימה העסקית שלכם צריך להתאים ליעדי ה-SEO שלכם. היו מציאותיים לגבי סוג הדירוגים שתוכלו להשיג בהתאם לגודל העסק שלכם, והתמקדו במה שיעזור לכם להשיג את המשימה שלכם.

דוגמה

נניח שאתם מוכרים הפלגות להוואי. אתם מציעים מתקנים נהדרים לילדים, מה שהופך את ההפלגות שלכם למתאימות במיוחד להורים עם ילדים קטנים. אם אין הפלגות משפחתיות אחרות להוואי, תבלטו בקהל. זה יהפוך את השירות שלכם לייחודי. לכן חכם להפוך זאת למשימה שלכם, לנישה שלכם – כי זה מה שיש לכם להציע לקהל שלכם.

צרו רשימת מילות מפתח שלדעתכם אנשים עשויים לחפש

השלב השני הוא יצירת רשימת מילות מפתח, עדיף בגיליון נתונים (כמו Google Sheets או Excel). עם המשימה שלכם בראש, נסו להיכנס לראש של הקהל הרצוי שלכם. מה יחפשו האנשים הללו? אילו מונחי חיפוש הם עשויים להשתמש, בזמן שהם מחפשים את השירות או המוצר המדהים שלכם? אילו בעיות המוצר שלכם פותר? כתבו כמה שיותר תשובות. אם המשימה שלכם ברורה, יהיה לכם תמונה ברורה של הנישה ונקודות המכירה הייחודיות שלכם. אלו מונחי החיפוש שאתם רוצים שימצאו עבורם.

חקרו את מילות המפתח שהעליתם

מחקר מילות מפתח seo-up

מחקר מילים לקידום

לאחר שיצרתם את הרשימה הראשונה שלכם, הגיע הזמן להעמיק במילות המפתח. למזלכם, ישנם כלים למחקר מילות מפתח שהופכים את המחקר שלכם לקל יותר.

אחד הכלים הקלים לשימוש הוא Google עצמו. גגלו את מילות המפתח שהעליתם ובדקו מה גוגל מציע בזמן שאתם מקלידים. אלו הן השאלות שאנשים באמת שאלו בגוגל! תוכלו גם לבדוק את "החיפושים הקשורים" בדף תוצאות החיפוש של גוגל. כמו כן, הציצו בכלי ביטויי המפתח הקשורים שלנו ב- Yoast SEO או ב- Answer the Public.

השתמשו במחקר שלכם כדי למצוא גרסאות זנב ארוך של מילות המפתח שלכם

כשאנשים מתחילים במחקר מילות מפתח, הם נוטים להתמקד במונחי "ראש" פופולריים מאוד. למרבה הצער, מילות מפתח ראשיות אלו נתפסות בעיקר על ידי עסקים גדולים. לעומת זאת, מילות מפתח זנב ארוך מקבלות פחות תנועת חיפוש, אך יש פחות תחרות גם כן. לכן קל יותר לדרג על מילות מפתח אלו. בנוסף, למילות מפתח זנב ארוך יש ערך המרה גבוה יותר, מכיוון שהן מתמקדות יותר במוצר או נושא ספציפי.

דוגמה

מילת מפתח זנב ארוך היא לרוב ארוכה וממוקדת יותר ממילת ראש. אם מילת הראש שלכם היא [אימון גורים], מילת מפתח זנב ארוך יכולה להיות [אימון גורים חיובי ללברדורים באמסטרדם]. שימוש בכלים שהוזכרו בשלב 3 יעזור לכם למצוא עוד מילות מפתח זנב ארוך. אתם עשויים למצוא גם כמה גרסאות פחות מחופשות של מילות המפתח שלכם, שתוכלו להפיק תועלת מהשימוש בהן גם כן.

נתחו את התחרות עבור מילות המפתח הללו

האם כדאי לכם ללכת על מילות מפתח זנב ארוך תלוי במידה רבה בתחרות שלכם. אם התחרות בנישה שלכם גבוהה, יהיה לכם קשה לדרג על מונחי ראש תחרותיים. אם יש לכם מעט תחרות, תוכלו לדרג על יותר ממונחי הראש שלכם. לכן תצטרכו לבצע מעט השוואה עבור ה-SEO.

גגלו את מילות המפתח שיצאו מהמחקר שלכם. התחילו עם מונח ה"ראש" ביותר שלכם. בדקו את דף תוצאות החיפוש (SERP). אלו הם האתרים שתתחרו בהם ברגע שתבצעו אופטימיזציה לתוכן עבור מילת מפתח כזו. הסתכלו מקרוב: האם אתם רואים אתרים מקצועיים? אתרי חברה? האם אתם "שווים" לחברות הללו? האם האתר שלכם מתאים בין האתרים הללו? האם החברה שלכם בגודל דומה ויש לה השפעה דומה בנישה שלכם?

בדקו את Google Ads

תוכלו גם לבדוק מודעות בגוגל. האם ישנן? אם יש לכם חשבון Google Ads, תוכלו לבדוק את ערך ה-PPC (תשלום פר קליק) של כל מונח חיפוש באמצעות כלי מתכנן מילות המפתח שלהם. מונחי חיפוש שיש להם ערך PPC גבוה בדרך כלל גם קשה יותר לדרג עבורם בתוצאות האורגניות.

קחו בחשבון את כוונת החיפוש עבור כל מילת מפתח

אסטרטגיות SEO של ימינו צריכות להתרכז במידה רבה במענה על השאלות שאנשים שואלים או במתן הפתרון הטוב ביותר ל"בעיה" שלהם. בכל פעם שמישהו מקליד שאילתה במנוע חיפוש, הוא בחיפוש אחר משהו. כל סוג של שאלה זקוק לתשובה ספציפית.

למדו על כוונת החיפוש

נסו לגלות איזו כוונה יש לקהל שלכם כשהוא מקליד ביטוי מפתח מסוים בגוגל. האם יש לו כוונת מידע (לנסות למצוא מידע על נושא מסוים), כוונת ניווט (רוצה לגשת לאתר מסוים), כוונה מסחרית (רוצה לחקור משהו לפני רכישה), או כוונה עסקתית (מחפש לקנות משהו כרגע)?

תוכלו ללמוד עוד על כוונת החיפוש של שאילתות מסוימות על ידי הסתכלות מקרוב בסוג הדפים שכבר מדרגים עבור אותה שאילתה. האם אתם רואים בעיקר דפי מוצר? או הרבה פוסטים מידעיים בבלוג? האם אתם רואים סרטונים? או שזהו שילוב? כל אלו הם רמזים למה גוגל מניח שכונת החיפוש של שאילתה מסוימת היא.

קבעו אסטרטגיית מילות מפתח – אילו מילות מפתח תתמקדו בהן?

בהתבסס על הנתונים שאספתם כעת, תוכלו לקבוע אסטרטגיית מילות מפתח. אם עקבתם אחר השלבים לעיל, אמור להיות לכם גיליון נתונים עם כמות נכבדה של ביטויי מפתח, פלוס מידע על התחרות וכוונת החיפוש של הקהל שלכם עבור אותם ביטויי מפתח.

עכשיו חשבו על השאלה הזו: איך האתר שלי משתווה לאתרים ב-SERPs? האם אתם בגודל ובתקציבי שיווק דומים? אז לכו על המונחים העיקריים והקשים לקידום (מונחים ראשיים). אם לא: נסו יותר מילות מפתח זנב ארוך תחילה. מיקוד במגוון רחב של מילות מפתח זנב ארוך עשוי למשוך הרבה תנועה. ברגע שתצליחו לדרג על מילות מפתח זנב ארוך, יהיה קל יותר להתמקד במונחי החיפוש הגדולים יותר.

צרו דפי נחיתה מותאמים למילות המפתח שלכם

במובן עקרוני, שלב זה אינו בתחום מחקר מילות המפתח עצמו. עם זאת, יצירת דפי נחיתה מתכתבת עם מחקר מילות המפתח, לפי מחקר המילים תוכלו להסיק / לדעת מה הגולשים מחפשים ואיזה דגשים להבליט בדף הנחיתה. לכן תצטרכו לבנות דפי נחיתה מותאמים למונחי החיפוש שלכם. אין צורך ליצור את כל הדפים הללו מייד – זה יכול להיות מאמץ לטווח ארוך. אסטרטגיית מילות המפתח שלכם תעזור לכם לתעדף.

תוכן מרכזי

עבור ביטויי המפתח החשובים ביותר שלכם תיצרו מאמרי תוכן מרכזיים; מאמרים שמספקים את התוכן הטוב ביותר האפשרי על אותו מילת מפתח – סמכותיים ומקיפים. כל המאמרים התומכים בזנב הארוך שלכם צריכים לקשר לדפי התוכן המרכזיים שלכם. זהו חלק מאסטרטגיית הקישור הפנימי שלכם.

העריכו אם אסטרטגיית מילות המפתח שלכם עובדת ותמיד תמשיכו להוסיף ביטויים

פרסמתם כמה מאמרים מדהימים -> וביצעתם עליהם אופטימיזציה כמו שצריך -> אתם צריכים להמתין.
בחלק מהאתרים אפשר לראות תוצאות תוך מספר ימים בחלק תוך מספר שבועות. -> בידקו את הדירוגים שלכם בתוצאות החיפוש. האם המאמר שלכם מופיע? האם הוא הגיע לדף הראשון בגוגל? או שהוא מדורג בעמוד 2 או 3?

ישנם דרכים שונות לבדוק כיצד התוכן שלכם מבצע בתוצאות החיפוש. הדרך הפשוטה ביותר היא לגגל את המונחים שעשיתם להם אופטימיזציה.
אפשרות נוספת היא להשתמש ב-Google Search Console כדי לגלות אילו שאילתות אתם מדרגים עבורן.
בזמן שהשיטה של Google Search Console מעט מסובכת יותר, היא יכולה להיות דרך נהדרת למצוא הזדמנויות חדשות! ולבסוף, שיטה שלישית היא להשתמש בכלי מעקב אחר מילות מפתח כדי לעקוב אחר הדירוגים שלכם.