קישורים פנימיים לטובת הקידום האורגני
קישורים פנימיים ל-SEO: למה ואיך?
כדי שהתוכן שלכם יתקדם בגוגל, הוא צריך קישורים. גוגל מוצא את הפוסטים והדפים שלכם בצורה הטובה ביותר כאשר הם מקושרים ממקום כלשהו ברשת (קישורים חיצוניים). אך לקישורים הפנימיים יש תפקיד לא פחות חשוב! קישורים פנימיים מחברים את התוכן שלכם ונותנים לגוגל מושג על המבנה של האתר שלכם. הם יכולים לקבוע היררכיה באתר, ולאפשר לכם לספק את הדפים והפוסטים החשובים ביותר עם ערך קישור גבוה יותר מאשר דפים פחות חשובים. לכן, שימוש באסטרטגיית קישורים פנימית נכונה יכול לשפר את הקידום האורגני שלכם!
מהם קישורים פנימיים?
קישור פנימי הוא כל קישור מדף אחד באתר שלכם לדף אחר באתר שלכם. המשתמשים ומנועי החיפוש משתמשים בקישורים כדי למצוא תוכן באתר שלכם. המשתמשים משתמשים בקישורים כדי לנווט באתר ולמצוא את התוכן שהם מחפשים. מנועי החיפוש גם משתמשים בקישורים כדי לנווט באתר שלכם. הם לא יראו דף אם אין אליו קישורים.
ישנם מספר סוגים של קישורים פנימיים. בנוסף לקישורים בדף הבית, בתפריט, בפיד פוסטים וכדומה, אתם יכולים גם להוסיף קישורים בתוך התוכן שלכם. אנו מכנים את אלה "קישורים קונטקסטואליים". קישורים קונטקסטואליים מכוונים את המשתמשים שלכם לתוכן מעניין ורלוונטי. יתר על כן, הם מאפשרים למנועי החיפוש לקבוע איזה תוכן באתר שלכם קשור ומה ערכו. ככל שדף מקבל יותר קישורים, כך הוא ייראה חשוב יותר למנועי החיפוש. לכן, קישורים פנימיים טובים הם חיוניים ל-SEO שלכם. (אתם מוזמנים לקרוא על המאמר שלנו שמסביר איך לבנות תפריט נכון וידידותי גם למשתמש וגם לגוגל)
קישורים פנימיים לעומת קישורים חיצוניים
כל אתר – אפילו חנויות מקוונות – מורכב מקישורים פנימיים וחיצוניים. קישורים פנימיים מחברים דפים ופוסטים בתוך האתר שלכם, וקישורים חיצוניים מחברים את הדפים שלכם לאתרים אחרים. הפוסט הזה מתמקד בקישורים פנימיים ובמה שהם חשובים לקידום האורגני. ראו את הפוסטים שלנו על בניית קישורים אם אתם רוצים להשיג יותר קישורים חיצוניים שמכוונים לאתר שלכם.
למה קישורים חשובים לגוגל?
קישור פנימי הוא גורם חשוב עבור גוגל ומנועי חיפוש אחרים. אבל למה? גוגל עוקב אחרי קישורים כדי לגלות תוכן באתרים ולדרג את התוכן הזה בתוצאות החיפוש. אם פוסט או דף מקבלים הרבה קישורים, זה מסמן לגוגל שמדובר במאמר חשוב או בעל ערך. זה נכון לקישורים פנימיים וגם לקישורים חיצוניים.
קישורים פנימיים הם משהו שאתם שולטים בו כבעלי האתר. בעזרת הקישורים הפנימיים הנכונים, תוכלו להדריך את המבקרים ואת גוגל לדפים החשובים ביותר שלכם.
קישורים פנימיים יוצרים קשרים בין תוכן
גוגל סורק אתרי אינטרנט על ידי מעקב אחר קישורים פנימיים וחיצוניים באמצעות רובוט שנקרא GoogleBot (הבוט של גוגל). הרובוט מגיע לדף הבית של האתר, מרנדר את הדף ועוקב אחר הקישור הראשון. באמצעות מעקב אחר הקישורים, גוגל יכול להבין את הקשר בין הדפים השונים, הפוסטים והתוכן הנוסף באתר. כך גוגל מגלה אילו דפים באתר שלכם מכסים נושאים דומים.
לדוגמה, הפוסט הזה יכלול קישורים לתגיות 'SEO לתוכן', 'קישורים פנימיים', ו'מבנה האתר'. אנו דואגים שגוגל יבין שהתוכן בעמודים אלה קשור לתוכן של הפוסט הזה על ידי הוספת קישורים אלה.
קישורים פנימיים עוזרים למנועי חיפוש למצוא את התוכן שלכם, ככל שאתרים גדלים במורכבותם, תוכן יתום הופך לבעיה עבור רבים. תוכן יתום מתייחס לדפים באתר שלכם שאין להם קישורים פנימיים שמפנים אליהם. בעיה זו נובעת מכך שמנועי חיפוש אינם יכולים למצוא ולהוסיף אינדקס לתכנים אלה ללא קישור פנימי שמוביל את הבוט של גוגל לדפים אלה.
למרות שכיום ישנם אתרים עם מפת אתרים שמכילה את כתובות ה-URL של רוב הדפים, ייתכן שייקח זמן רב למנועי החיפוש להגיע לדפים אלה בסופו של דבר. הדבר נכון במיוחד עבור אתרים גדולים מאוד שדורשים הרבה משאבים לסריקה, או אתרים חדשים שאינם מבוקרים לעיתים קרובות על ידי גוגל. הוספת קישורים פנימיים לדפים חדשים שלכם מספקת למנועי החיפוש דרכים נוספות להגיע לתוכן זה.
ערך הקישור
בנוסף להבנה של הקשרים בין התכנים, גוגל מחלק ערך קישור בין כל הקישורים בעמוד. לעיתים קרובות, לדף הבית של האתר יש את ערך הקישור הגבוה ביותר מכיוון שיש לו הכי הרבה קישורים חיצוניים. ערך הקישור הזה יתחלק בין כל הקישורים בדף הבית. ערך הקישור שעובר לדף הבא יתחלק בין הקישורים בדף זה, וכן הלאה.
לכן, הפוסטים החדשים ביותר בבלוג שלכם יקבלו יותר ערך קישור אם תקשרו אליהם מדף הבית במקום רק מדף הקטגוריה. גוגל גם ימצא את הפוסטים האחרונים מהר יותר אם הם מקושרים מדף הבית.
כשתבינו שקישורים מעבירים את ערך הקישור שלהם, תבינו שיותר קישורים לפוסט משמעותם יותר ערך. זאת משום שגוגל מחשיב דף עם הרבה קישורים חשובים כדף חשוב יותר; כך תגדילו את הסיכוי שהדף ידורג גבוה יותר במנוע החיפוש.
הקמת אסטרטגיית קישורים פנימיים
חשוב מאוד עבור הצלחת הקידום האורגני שלכם להעריך ולשפר את אסטרטגיית הקישורים הפנימיים שלכם באופן קבוע. זהו אחד האמצעים לשיפור הכושר של האתר שלכם. על ידי הוספת קישורים פנימיים נכונים, אתם מוודאים שגוגל מבין את הדברים הבאים:
- הרלוונטיות של הדפים;
- הקשרים בין הדפים;
- והערך של הדפים.
כאשר מקימים אסטרטגיית קישורים פנימיים, עליכם לקחת בחשבון כמה דברים. איך תעשו זאת תלוי באתר שלכם ובמטרות שלכם, אבל הצעדים הבאים מהווים כלל אצבע טוב.
- קבעו את המבנה האידיאלי עבור האתר שלכם
אנחנו תמיד ממליצים לבעלי אתרים לדמיין את האתר שלהם כפירמידה. בראש הפירמידה נמצא דף הבית שלכם; מתחתיו יש מספר סעיפים או קטגוריות, ובהמשך יש פוסטים ודפים בודדים — ייתכן שביניהם יש תתי-קטגוריות.
התפריט של האתר שלכם צריך לשקף מבנה זה אם אתם עושים זאת נכון. במדריך המקיף שלנו למבנה האתר, תוכלו לקרוא כיצד ליצור את המבנה הטוב ביותר עבור האתר שלכם. - החליטו מהו התוכן החשוב ביותר שלכם
עליכם לקבוע מהו התוכן החשוב ביותר שלכם, זהו התוכן הטוב והשלם ביותר שלכם בנוגע לליבה של העסק שלכם. זהו התוכן שאתם רוצים שאנשים ימצאו כאשר הם מחפשים נושאים או מוצרים שבהם אתם מתמחים.עליכם להוסיף קישורים רבים כדי להודיע לגוגל שזהו התוכן החשוב ביותר שלכם. ישנם מקומות שונים שממנו ניתן לקשר לתוכן שלכם. כאן, נציג את האפשרויות הנפוצות ביותר, מהטקסט של הפוסט שלכם ועד הניווט באתר. - הוסיפו קישורים קונטקסטואליים
כאשר כתבתם מאמרים שונים בנושא מסוים, עליכם לקשר ביניהם באופן קונטקסטואלי. זה יראה לגוגל — ולמשתמשים שלכם — שהמאמרים האלה קשורים לנושא מסוים. אתם יכולים לקשר ישירות ממשפטים בטקסט שלכם או להוסיף קישורים בסוף הפוסט.
יתר על כן, תרצו להראות לגוגל אילו מאמרים הם התוכן המרכזי שלכם: המאמר המלא ביותר בנושא זה. כדי לעשות זאת, עליכם להוסיף קישור לתוכן המרכזי בכל המאמרים בנושא זה. ואל תשכחו לקשר חזרה מהמאמר המרכזי לפוסטים הבודדים.
דוגמה לקישור קונטקסטואלי
הבלוג שלנו מכיל מאמר מרכזי בשם 10 טיפים למחקר מילות מפתח. פוסט זה ידורג עבור כל שאילתות החיפוש הקשורות לחקר מילות מפתח בתוצאות החיפוש של גוגל.
לכן, הוספנו קישורים ממאמרים רלוונטיים אחרים, כגון '7 טעויות חקר מילות מפתח להימנע מהן', 'מהו חקר מילות מפתח', או 'התמקדות במילות מפתח בזנב ארוך' למאמר המרכזי. וקישרנו חזרה מהמאמר המרכזי למאמרים אלה. בכך, גוגל יבין שהמדריך השלם מכיל את המידע הרב ביותר על חקר מילות מפתח. בסופו של דבר, גוגל ידורג את המדריך השלם מעל הפוסטים הקצרים האחרים על חקר מילות מפתח.
4. קישרו בין דפים היררכיים
אם באתר שלכם יש דפים היררכיים, קישרו את דפי ההורים לדפי הילדים שלהם ולהיפך. בנוסף, זכרו לקשר גם בין דפים אחים . באתר מאורגן היטב, הדפים הללו אמורים להיות קשורים זה לזה, ולכן חיבורם בצורה זו הגיוני לחלוטין. קראו עוד על קישור דפי הורה וילד לצורכי SEO.
5. שקלו להוסיף קטע של פוסטים קשורים
ניתן למצוא תוספים ומודולים רבים להוספת קטעים של פוסטים קשורים לפוסטים שלכם. זוהי דרך מצוינת להציג את הפוסטים שלכם בפני יותר מבקרים. אם אתם משתמשים באחד מהם, אנו ממליצים לבדוק אם הפוסטים הקשורים הם באמת רלוונטיים. אם אינכם בטוחים, ייתכן שהקישור לפוסטים באופן ידני הוא הבחירה הטובה ביותר.
6. נסו להוסיף קישורים ניווטיים
מלבד קישור מפוסטים ודפים קשורים מבחינה נושאית, ניתן להפוך את תוכן שלכם לאוטוריטטיבי יותר על ידי הוספת קישורים מדף הבית או מתפריט הניווט העליון. כדאי לעשות זאת עם הפוסטים והדפים החשובים ביותר לעסק שלכם. זה יעניק לפוסטים או לדפים הללו הרבה ערך קישור ויחזק אותם בעיני גוגל.
7. הוסיפו קישורים לטקסונומיות שלכם
טקסונומיות, כמו קטגוריות ותגיות, עוזרות לכם לארגן את האתר ולעזור למשתמשים ולגוגל להבין את התוכן שלכם. אם יש לכם בלוג, הוספת קישורים פנימיים לטקסונומיות שאליהן שייך הפוסט יכולה להיות מועילה. הוספת קישורים לקטגוריה ולתגיות עוזרת לגוגל להבין את מבנה הבלוג שלכם ועוזרת למבקרים לנווט לפוסטים קשורים בקלות רבה יותר. לדוגמה, בדף הראשון של בלוג ה-SEO שלנו, אנו מקשרים למספר דפי תגיות, כולל קידום אורגני / קידום ממומן וכדומה
8. הוסיפו קישורים לפוסטים האחרונים שלכם
נוהג טוב לאחר פרסום פוסט או דף הוא לקשר לאותו פוסט שפורסם לאחרונה מתוכן אחר באתר שלכם. כמובן שהפוסטים או הדפים המקשרים לפוסט שזה עתה פורסם חייבים להיות בנושא דומה. אסור לכם פשוט לקשר לפוסט החדש מפוסט או דף אקראי באתר שלכם.
זה אולי נשמע מרתיע, במיוחד אם אתם מפרסמים תוכן באופן קבוע. אבל זה שווה את המאמץ, מכיוון שלא תישארו עם תוכן יתום שדורש תיקון. יתר על כן, הוספת קישורים פנימיים לפוסטים האחרונים שלכם מבטיחה שמנועי החיפוש יוכלו לסרוק ולהוסיף לאינדקס את התכנים כאשר הם מגיעים לדפים אחרים באתר שלכם.
9.שקלו להוסיף קישורים לפוסטים פופולריים
האופציה האחרונה לציון היא יצירת קישורים פנימיים לפוסטים או לדפים הפופולריים ביותר באתר שלכם. צרו קטעים אלה בסרגל הצד או בכותרת התחתונה של האתר כך שהם יופיעו בכל הדפים והפוסטים. מכיוון שערך הקישור עובר לפוסטים הפופולריים ביותר מדפים רבים ושונים, הם מקבלים דחיפה. בנוסף, הפוסטים יהיו נגישים יותר למבקרים, מה שמגדיל את התנועה – ותנועה רבה יותר היא סימן חיובי עבור גוגל.
עוד על קישורים פנימיים – קישורי Nofollow ככל הנראה יש לכם גם קישורים שאינם חשובים עבור הקידום האורגני באתר שלכם. לדוגמה, אם יש לכם קישור לדף התחברות ללקוחות בדף הבית, אינכם רוצים לדלוף ערך קישור לדף התחברות שלכם – הדף הזה לא צריך לדרג גבוה בתוצאות החיפוש.
בעבר, יכולתם למנוע אובדן ערך קישור לקישורים לא חשובים על ידי מתן תגית nofollow. תגית nofollow מבקשת מגוגל לא לעקוב אחר הקישור, ולכן לא מועבר ערך קישור. עם זאת, כיום נראה כי ערך הקישור לאותם קישורי nofollow לא זורם אוטומטית לשאר הקישורים בעמוד. הקישור nofollow ייספר כקישור, וערך הקישור ייאבד. לכן, הגיוני יותר שיהיו פחות קישורים בעמוד במקום להשתמש ב-nofollow לחלק מהקישורים.
הוספת תגית nofollow לא אומרת שעמודי המטרה לא יכולים להימצא בתוצאות החיפוש של גוגל. עליכם לתת להם תגית noindex אם אינכם רוצים שהדפים או הפוסטים יופיעו בתוצאות החיפוש. תגית noindex פירושה שגוגל לא אמור לרנדר את הדף ולא להעניק לו מקום באינדקס של גוגל כדי שיופיע בתוצאות החיפוש.
טקסטי עוגן (Anchor Texts)
לאחר שהחלטתם אילו קישורים צריכים להופיע בדף ואילו דפים צריכים לקבל ערך קישור, חשוב מאוד להשתמש בטקסט עוגן נכון. טקסט העוגן הוא הטקסט הניתן ללחיצה שהמבקרים רואים. לדוגמה, טקסטי העוגן של שני הקישורים הפנימיים בדוגמה למטה הם 'תוכניות קישורים' ו'קישורים בתשלום'.
אם תבצעו אופטימיזציית יתר לטקסט העוגן, אתם עלולים לפגוע באתר שלכם. באופטימיזציית יתר הכוונה היא לדחיסת מילות מפתח. בעבר, הייתם יכולים לתת לכל טקסטי העוגן את אותה מילת מפתח, וגוגל היה מדרג את האתר שלכם גבוה יותר עבור מילת המפתח הזו. כיום, גוגל חכם מספיק להבין שהתוכן שמסביב לטקסט העוגן אומר יותר על הרלוונטיות של מילת מפתח מאשר טקסט העוגן עצמו. לכן, ודאו שטקסט העוגן נראה טבעי בטקסט שלכם: זה בסדר להשתמש במילות מפתח, אך אל תוסיפו את אותן מילות מפתח לטקסט העוגן של כל קישור.