מערכת ״תוכן מועיל״ של גוגל
מהו עדכון התוכן המועיל של גוגל?
עדכון התוכן המועיל החדש של גוגל מכוון במיוחד ל"תוכן שנראה כאילו נוצר בעיקר כדי להצליח בדירוג במנועי חיפוש ולא כדי לעזור או ליידע אנשים."
מטרת העדכון האלגוריתמי הזה היא לעזור למחפשים למצוא "תוכן איכותי," כך אמרה גוגל. גוגל רוצה לתגמל תוכן טוב ושימושי יותר שנכתב עבור בני אדם וכדי לעזור למשתמשים.
תוכן שנכתב במטרה לדירוג במנועי חיפוש – מה שניתן לכנות "תוכן שמיועד קודם כל למנועי חיפוש" או "תוכן SEO," נכתב הרבה לאחרונה ונידון במדיה החברתית.
בקצרה, המחפשים מתחילים להתייאש כשהם נוחתים על דפי אינטרנט לא מועילים שמדורגים גבוה בחיפוש בגלל שהם תוכננו להצליח בדירוג.
האלגוריתם החדש של גוגל מכוון להוריד את הדירוג של סוגי אתרים אלו תוך קידום אתרים מועילים יותר, שנוצרו עבור בני אדם, מעל מנועי החיפוש.
גוגל אמרה שזהו "מאמץ מתמשך להפחית תוכן באיכות נמוכה ולהקל על מציאת תוכן שמרגיש אותנטי ושימושי בחיפוש."
אילו סוגי תוכן יושפעו מעדכון התוכן המועיל?
בעוד שאלגוריתמים אלו לא מכוונים לנישה מסוימת, גוגל אמרה שסוגי התוכן האלה עשויים להיות מושפעים ביותר:
- חומרי לימוד מקוונים.
- אמנות ובידור.
- קניות.
- תוכן טכנולוגי.
הסיבה לכך היא שתוכן שנכתב באזורים אלה נכתב באופן היסטורי יותר עבור מנועי חיפוש מאשר עבור בני אדם.
בהתבסס על הניתוח של גוגל, אזורים אלו עשויים להיות מושפעים יותר מעדכון התוכן המועיל של גוגל מאשר אזורים אחרים.
אם תחפשו מידע על סרט חדש, ייתכן שבעבר נתקלתם במאמרים שאגרו ביקורות מאתרים אחרים מבלי להוסיף נקודות מבט מעבר למה שזמין במקום אחר באינטרנט. זה לא מאוד מועיל אם אתם מצפים לקרוא משהו חדש. עם העדכון הזה, תראו יותר תוצאות עם מידע ייחודי, כך שיהיה סיכוי גבוה יותר שתקראו משהו שלא ראיתם קודם. – בדרך כלל מדובר במדריכים, דברים שמטרתם ללמד משהו, לא באמת קורסים פורמליים. אבל שוב, זה לא מתמקד באזור מסוים. זה רק דוגמה אחת שבה אנו רואים שיפור משמעותי, אבל יש גם אחרים וכל חיפוש בנושא כלשהו עשוי להפיק תועלת.
עדכון התוכן המועיל הוא אלגוריתם ברמת האתר
בניגוד לרבים מאלגוריתמים של גוגל שמופעלים על בסיס עמודים בודדים, עדכון התוכן המועיל החדש יפעל ברמת האתר כולו.
זה אומר שאם גוגל תקבע שהאתר שלך מייצר כמות יחסית גבוהה של תוכן לא מועיל, בעיקר כזה שנכתב למטרת דירוג במנועי חיפוש, כל האתר שלך יושפע.
ההשפעה לא תהיה רק על דפים או חלקים ספציפיים באתר, אלא על האתר כולו.
גוגל לא תאמר בדיוק מה אחוז הדפים באתר שלך שצריכים להיות מועילים לעומת לא מועילים כדי להפעיל את המסווג הזה, אבל הם ציינו שזה פועל ברמת האתר וישפיע על האתר כולו, אפילו אם יש לך הרבה דפים מועילים.
שוב, אם יש לך דפים מועילים אך כמות יחסית גבוהה של תוכן באתר שלך היא לא מועילה, גם התוכן המועיל או חלקים מסוימים באתר שלך יפגעו מהעדכון הזה.
גוגל אמרה כי "הסרת תוכן לא מועיל יכולה לעזור לשפר את דירוג התוכן האחר שלך."
כיצד לבנות תוכן שממוקד בבני אדם – העצות של גוגל
גוגל, כמו בעדכונים קודמים, כמו עדכון פנדה, עדכוני ליבה ועדכון ביקורות מוצרים, סיפקה רשימת שאלות שתוכל לשאול את עצמך לגבי התוכן שלך, כדי לבנות תוכן שמתוגמל על ידי עדכון התוכן המועיל.
גוגל שיתפה את השאלות הבאות בנוגע לבניית תוכן שממוקד בבני אדם:
- האם יש לך קהל קיים או מיועד לעסק או לאתר שלך שימצא את התוכן מועיל אם הוא יגיע ישירות אליך?
- האם התוכן שלך מדגים בבירור מומחיות ראשונית וידע מעמיק (למשל, מומחיות שמגיעה משימוש בפועל במוצר או שירות, או מביקור במקום)?
- האם לאתר שלך יש מטרה או מיקוד עיקריים?
- לאחר קריאת התוכן שלך, האם מישהו יעזוב בתחושה שהוא למד מספיק על הנושא כדי להשיג את מטרתו?
- האם מישהו שקורא את התוכן שלך יעזוב בתחושה שהוא חווה חוויה מספקת?
- האם אתה מתייחס להנחיות שלנו עבור עדכוני ליבה ועבור ביקורות מוצרים?
כשמדובר בהימנעות מתוכן שממוקד קודם כל במנועי חיפוש, גוגל פרסה את השאלות הבאות:
- האם התוכן נועד בעיקר למשוך אנשים ממנועי חיפוש, במקום להיות מיועד לבני אדם?
- האם אתה מייצר הרבה תוכן בנושאים שונים בתקווה שחלק מהם יצליחו בתוצאות החיפוש?
- האם אתה משתמש באוטומציה נרחבת לייצור תוכן בנושאים רבים?
- האם אתה בעיקר מסכם מה שאחרים אמרו מבלי להוסיף ערך רב?
- האם אתה כותב על דברים רק בגלל שהם נראים טרנדיים ולא בגלל שהיית כותב עליהם אחרת עבור הקהל הקיים שלך?
- האם התוכן שלך משאיר את הקוראים בתחושה שעליהם לחפש שוב כדי לקבל מידע טוב יותר ממקורות אחרים?
- האם אתה כותב למספר מסוים של מילים בגלל ששמעת או קראת שלגוגל יש העדפה למספר מילים מסוים? (לא, אין לנו).
- האם החלטת להיכנס לנישה מסוימת ללא כל מומחיות אמיתית, אלא בעיקר בגלל שחשבת שתשיג תנועת חיפוש?
- האם התוכן שלך מבטיח לענות על שאלה שבפועל אין לה תשובה, כגון להציע תאריך יציאה למוצר, סרט או תוכנית טלוויזיה כשאין תאריך מאושר?
זה יכול לקחת חודשים להתאושש – גוגל אמרה שהאלגוריתם הזה יפעל אוטומטית. הניקוד או המסווגים יתעדכנו כל הזמן, אך אם אתר נפגע מעדכון התוכן המועיל הזה, זה יכול לקחת מספר חודשים להתאושש.
אתר צריך להוכיח לאורך זמן שהוא כבר לא מפרסם תוכן שהסיבה היחידה שלו היא דירוג במנועי חיפוש, חוויית תוכן שממוקדת קודם כל במנועי חיפוש, וזה לוקח זמן.
לכן, נראה שיהיה סוג של תקופת המתנה – אולי תקופת אימות – שהאתרים יצטרכו לעבור כדי להראות לאלגוריתמים של גוגל שהאתר מספק תוכן מועיל לבני אדם קודם כל.
תקופת האימות הזו היא אוטומטית, ובזמן שגוגל מעדכנת את הניקוד של המסווגים שלה באתר שלך על בסיס מתמשך, ביצוע שינוי היום, ככל הנראה לא ישתקף בדירוגים של גוגל במשך מספר חודשים, כך אמר סאליבן ל-Search Engine Land.
לפי גוגל:
"אתרים שזוהו על ידי העדכון הזה עשויים למצוא שהאות שהופעל עליהם נשאר לאורך תקופה של חודשים. המסווג שלנו עבור העדכון הזה פועל באופן רציף, מה שמאפשר לו לעקוב אחר אתרים חדשים שהושקו כמו גם אתרים קיימים. כשהוא קובע שהתוכן הלא מועיל לא חזר לטווח הארוך, הסיווג כבר לא יחול."
- גוגל משתמשת בלמידת מכונה לזיהוי תוכן לא מועיל
- גוגל משתמשת באלגוריתם למידת מכונה חדש שמסוגל להעריך ולזהות תוכן לא מועיל.
- האלגוריתמים אמורים להשתפר עם הזמן בין שיפורי למידת המכונה האוטומטיים לשיפורים ועדכונים שמבצעים מהנדסי גוגל על האלגוריתמים באופן קבוע.
- גוגל אמרה שעדכון התוכן המועיל בוחן מגוון אותות על הדף והאתר כדי לקבוע את דירוג הדף.
- גוגל לא הייתה ספציפית איתנו לגבי אילו אותות בדיוק משמשים, כפי שאפשר לצפות.
מאמתים איכותיים
- גוגל אמרה שהחברה אימתה את התוצאות החדשות האלה עם המאמתים האיכותיים שלה ואישרה כי השימוש במערכת זו משפר את איכות החיפוש של גוגל. זה נעשה עבור רוב, אם לא כל, השיפורים בדירוג ובחוויית המשתמש שגוגל מבצעת בחיפוש, שוב, המאמתים האיכותיים לא משפיעים ישירות על הדירוגים אלא עוזרים לאשר למהנדסי החיפוש של גוגל אם האלגוריתמים משפרים את איכות החיפוש הכללית.
- העדכון הזה יושק בתחילה עבור חיפושים בשפה האנגלית ברחבי העולם.
- גוגל מתכננת להתרחב לשפות נוספות בעתיד.
רק חיפוש כרגע
גוגל אמרה לנו שהעדכון הזה מתמקד רק בחיפוש בגוגל כרגע. עם זאת, גוגל עשויה לבחון כיסוי מוצרים נוספים (לדוגמה, Google Discover) בחודשים הקרובים.
האם עדכון התוכן המועיל יהיה משמעותי כמו פנדה?
עבור רבים מאנשי ה-SEO שעברו את עדכון פנדה של גוגל בפברואר 2012, הוא שינה לתמיד את הדרך שבה מומחי SEO ממליצים לכתוב תוכן קדימה. כיום פנדה מובנה בתוך עדכוני הליבה, ולכן הוא עדיין בשימוש.
העדכון הזה נשמע מאוד כמו עדכון פנדה מהעבר.
אני חושד, כמו עם פנדה, שאנשי ה-SEO יסתכלו אחורה על עדכון התוכן המועיל של גוגל ויאמרו שהוא גרם לשינוי מהותי באסטרטגיית תוכן SEO. הזמן יגיד, ונראה כמה גדול העדכון הזה יהיה במהלך השבועות הקרובים.
למה זה חשוב
עדכון התוכן המועיל של גוגל צפוי להיות עדכון משמעותי שאנשי SEO יסתכלו עליו אחורה כמניע לשינוי בעצות שנותנים ללקוחות בעת בניית תוכן.
עם זאת, זה עדיין מוקדם מדי לדעת כמה גדול יהיה ההשפעה של העדכון הזה על תוצאות החיפוש של גוגל, על האתר שלך או על אתרי הלקוחות שלך.
כשהעדכון יתגלגל, ודא שאתה עוקב אחרי האנליטיקות שלך, ואם יש צורך, תעריך מחדש את אסטרטגיית התוכן שלך סביב העצות שגוגל סיפקה למעלה.