מילון מונחים - seo | seo-up

מילון מונחים SEO

החלטנו ליצור מילון מונחים שירכז כל מונח חשוב בקידום אתרים . מבטיחים לכם שגם לכל מונח יהיה הסבר מפורט יותר בהמשך.

תוכן 10x

תוכן שהוא לפחות פי עשרה טוב יותר מהתוצאה המובילה הנוכחית עבור מילת המפתח המיועדת.

הפניה 301

הפניה 301 מעבירה את המשתמשים לכתובת ה-URL החדשה ומודיעה למנועי החיפוש שהדף עבר לצמיתות.

הפניה 302

הפניה 302 מציינת כי הדף או המשאב הועברו ממיקום אחד לאחר באופן זמני.

304 לא שונה

קוד התגובה 304 Not Modified הוא אחד מקודי התגובה של HTTP המסמל שהמשאב לא השתנה ואין צורך לשדר אותו מחדש מכיוון שלקוח עדיין מחזיק עותק שמור של המשאב.

שגיאת 404

קוד הסטטוס 404 Not Found מציין שהשרת לא הצליח למצוא את הדף או המשאב המבוקשים.

410 נעלם

קוד הסטטוס 410 Gone מציין שהמשאב המבוקש כבר אינו זמין בשרת וכי מצב זה ככל הנראה קבוע.

דפים מואצים לנייד (AMP)

נוצרו על ידי גוגל, דפים מואצים לנייד (AMP) הם מסגרת HTML ליצירת גרסאות דפים באינטרנט המותאמות לנייד, טעונות במהירות וקלות יותר.

רושם  (חשיפה / הצגה ) של מודעה (Ad Impressions)

רושם של מודעה הוא מדד המשמש בפרסום דיגיטלי לספירת מספר הפעמים שמודעה מוצגת, ללא קשר אם היא נלחצה או לא.

התאמה לאתרי ADA

התאמה לאתרי ADA מתייחסת לעמידה בסטנדרטים שנקבעו על ידי חוק האמריקאים עם מוגבלויות (ADA).

טקסט חלופי (Alt text)

טקסט חלופי (Alt text) הוא תיאור טקסטואלי של תמונה בדף אינטרנט. הוא משמש את קוראי המסך ואת מנועי החיפוש.

טקסט עוגן (Anchor text)

טקסט עוגן הוא הטקסט הנראה הניתן להקלקה של היפר קישור. גוגל משתמשת בטקסטי עוגן כדי להבין טוב יותר את תוכן הדף המקושר.

סיבוב מאמרים (Article spinning)

סיבוב מאמרים, או תוכן סיבוב, הוא כאשר לוקחים קטע תוכן וכותבים אותו מחדש כדי ליצור הרבה "חדשים" חלקי תוכן. ניתן לבצע סיבוב מאמרים ידנית או באמצעות תוכנה אוטומטית.

קישורים נכנסים (Backlinks)

קישורים נכנסים הם קישורים מעמוד באתר אחד לאתר אחר. מנועי החיפוש מנתחים את איכות הקישור הנכנס כדי להעריך עד כמה הדף חשוב.

כלי מנהלי אתרים של בינג (Bing Webmaster Tools)

כלי מנהלי אתרים של Bing הוא שירות חינמי מ-Microsoft שעוזר לכם לנטר ולפתור בעיות בהופעת האתר שלכם בתוצאות החיפוש של Bing.

Bingbot

Bingbot הוא הזחלן של Microsoft המשמש לאיסוף המידע הדרוש ובניית אינדקס חיפוש של הרשת.

קידום אתרים שחור (Black hat SEO)

קידום אתרים שחור מתייחס לשימוש באסטרטגיות, טכניקות וטקטיקות המפרות את הקווים המנחים של מנוע חיפוש. הוא מתמקד במציאת וניצול פרצות אלגוריתמיות.

שיעור נטישה (Bounce rate)

שיעור נטישה הוא האחוז של המבקרים שאינם נוקטים פעולה נוספת לאחר הגעתם לאתר, כמו לחיצה לעמוד נוסף, השארת תגובה או הוספת פריט לעגלת הקניות שלהם.

תוכן ממותג (Branded Content)

תוכן ממותג הוא תוכן שנוצר על ידי מותגים כדי לקדם את המוצרים, השירותים או הערכים שלהם.

מילות מפתח ממותגות (Branded Keywords)

מילות מפתח ממותגות הן המילים והביטויים המשויכים למותג, למוצרים או לשירותים שלכם.

ניווט פירורי לחם (Breadcrumb Navigation)

ניווט פירורי לחם הוא קישורים פנימיים שנותנים למשתמשים ולמנועי חיפוש נתיב ברור למעקב באתר שלכם.

דף מעבר (Bridge Page)

דף מעבר הוא דף שנועד רק כדי לשלוח משתמשים למקום אחר. הוא משמש את המשווקים השותפים כדי להפנות תנועה לקישור שותפים.

קישור שבור (Broken Link)

קישור שבור הוא קישור בדף אינטרנט שמפנה למשאב שאינו קיים (או "מת"). הם יכולים להיות קישורים פנימיים או חיצוניים.

דף במטמון (Cached Page)

דף במטמון הוא גרסה של דף אינטרנט שנשמרה בשרתים של Google בפעם האחרונה שהם ביקרו בו.

תג קנוניקל (Canonical Tag)

תג קנוניקל (rel="canonical") הוא קטע קוד HTML שמגדיר את הגרסה הראשית לדפים כפולים, כמעט כפולים ודומים.

כתובת URL קנוניקלית (Canonical URL)

כתובת URL קנוניקלית היא כתובת URL ש-Google רואה כגרסה ה"מוכרת" של קבוצה של דפים כפולים או כמעט כפולים.

הסוואה (Cloaking)

הסוואה ב-SEO היא טכניקה מטעה המציגה תוכן או כתובות URL שונות למשתמשים אנושיים ולמנועי חיפוש.

ציטוט משותף (Co-citation)

ציטוט משותף מתרחש כאשר שני מסמכים מצוטטים יחד על ידי מסמכים אחרים.

הופעה משותפת (Co-occurrence)

כאשר מילות מפתח מופיעות יחד בעמודים העוסקים בנושא מסוים.

תוכן שנוצר אוטומאטי (Auto-Generated Content)

תוכן שנוצר על ידי תוכנה שלכאורה באיכות שמקבילה למה שאדם יכול ליצור, נוצר אוטומאטי.

רשת הפצת תוכן (Content Delivery Network – CDN)

רשת שרתים מחולקת ברחבי העולם שמקצרת את הזמן שנדרש למשתמשים לגשת לאתר שלכם.

ניתוח פערי תוכן (Content Gap Analysis)

ניתוח פערי תוכן משתמש במחקר תחרותי כדי לזהות נושאים חסרים או מיוצגים באופן חסר באתר.

מרכז תוכן (Content Hub)

אוספים מקושרים של תוכן בנושא דומה.

רלוונטיות תוכן (Content Relevance)

רלוונטיות תוכן היא המידה שבה התוכן רלוונטי לצרכים, תחומי העניין וההעדפות של הקורא.

מדדי רשת מרכזיים (Core Web Vitals)

מדדים שהם חלק מסימני חוויית הדף של Google שנועדו למדוד חוויית משתמש.

תוכן יסודי (Cornerstone Content)

תוכן יסודי הוא אוסף המאמרים באתר שלכם שאתם הכי רוצים לדרג במנועי החיפוש.

תקציב זחילה (Crawl Budget)

כמה מהר וכמה דפים מנוע חיפוש רוצה לזחול באתר שלכם.

זחילות (Crawlability)

היכולת של מנוע חיפוש לגשת לתוכן בעמוד.

זחלן (Crawler)

זחלן הוא תוכנה אינטרנטית שמיועדת לגלוש באינטרנט באופן שיטתי. זחלנים משמשים בעיקר מנועי חיפוש כדי לגלות ולעבד דפים לאינדקס ולהצגתם בתוצאות החיפוש.

מסע הלקוח (Customer Journey)

מסע הלקוח הוא מיפוי מקיף של השלבים שהצרכן עובר מהמודעות הראשונית למותג ועד לרכישת מוצר או שירות, והחוויה מעבר לנקודה זו.ראש הטופס

קישור dofollow (Dofollow Link)

קישור שמעביר PageRank. נקרא גם קישור "מאופשר".

דירוג דומיין (Domain Rating – DR)

העוצמה היחסית של הסמכות של אתר אינטרנט בהתבסס על פרופיל הקישורים החוזרים שלו.

מבנה דומיין (Domain Structure)

מבנה הדומיין הוא הדרך שבה שם הדומיין של אתר אינטרנט והתחומים המשניים והתיקיות שלו מאורגנים.

דף דלת (Doorway Page)

דפים שנועדו לדרג עבור שאילתות חיפוש דומות.

תוכן כפול (Duplicate Content)

תוכן שמופיע באינטרנט ביותר ממקום אחד.

זמן שהייה (Dwell Time)

משך הזמן שעובר בין לחיצה על אחת מתוצאות החיפוש וחזרה אליהן.

כתובת URL דינמית (Dynamic URL)

כתובת URL עם תוכן שתלוי בפרמטרים משתנים.

קישור עריכה (Editorial Link)

קישור שמצביע על האתר שלכם (שלא ביקשתם או שילמתם עליו).

פיתיון אגו (Ego Bait)

פיתיון אגו הוא טקטיקה ספציפית בשיווק דיגיטלי הכוללת יצירת תוכן שנועד למשוך את תשומת הלב והמעורבות של אנשים משפיעים או מומחים בתחום מסוים.

שיווק במייל (Email Outreach)

התהליך של הצגת המוצר או התוכן שלכם בפני אנשים רלוונטיים על ידי שליחת מיילים מותאמים אישית.

SEO מבוסס ישות (Entity-Based SEO)

גישה באופטימיזציה למנועי חיפוש שמתמקדת ברעיון של ישויות כמרכז, במקום להסתמך אך ורק על מילות מפתח.

דף כניסה (Entry Page)

הדף הראשון שמשתמש צופה בו באתר שלכם.

תוכן ירוק-עד (Evergreen Content)

תוכן שאינו מתיישן.

קישור חיצוני (External Link)

קישור מהאתר שלכם לאתר אחר.

ניווט מפולח (Faceted Navigation)

סוג של ניווט שנמצא באתרים עם מספר רב של רשומות כמו אתרי מסחר אלקטרוני.

תוכן מגודר (Gated Content)

תוכן שמשתמשים יכולים לגשת אליו רק לאחר מתן המידע שלהם.

דף שער (Gateway Page)

דף שער הוא דף אינטרנט שנועד לדרג עבור שאילתות חיפוש מסוימות מבלי להציע מידע שימושי או לענות על שאילתת המשתמש. כשלוחצים עליו מתוצאות החיפוש, הדף יפנה את המבקר לדף אחר.

התראות Google (Google Alerts)

שירות חינמי של Google שעוקב אחר שינויים בתוכן המתאים לשאילתת חיפוש מסוימת.

אלגוריתם Google (Google Algorithm)

קבוצה של כללים המשמשים את Google לדירוג תוצאות תואמות כשמשתמש מבצע חיפוש.

Google Analytics

כלי מעקב חינמי של Google שמיועד לנתח את האופן שבו מבקרים מתקשרים עם האתר שלכם.

השלמה אוטומטית של Google (Google Autocomplete)

השלמות חיפוש שניתנות על ידי Google בעת הקלדת שאילתה.

הפצצת Google (Google Bombing)

הפצצת Google היא פרקטיקה שבה יחידים או קבוצות מניפולציות את דירוג מנועי החיפוש כדי לייצר תוצאות לא צפויות או הומוריסטיות.

פרופיל עסקי ב-Google (Google Business Profile)

רישום עסקי חינמי של Google שמופיע במפות ובתוצאות החיפוש ברשת.

Google Caffeine

אינדקס חיפוש שהוצג על ידי Google ב-2010 שאיפשר להם לאנדקס יותר תוכן ולספק תוצאות חיפוש רעננות יותר.

ריקוד Google (Google Dance)

מונח סלנג המתאר את התנודתיות שאתר חדש או דף חווים כש-Google מנסה לקבוע היכן הם צריכים לדרג.

Google Hummingbird

עדכון אלגוריתם שהושק על ידי Google ב-2013 כדי להבין טוב יותר שאילתות חיפוש בשפה טבעית. הוא הדגיש את המשמעות של שאילתות חיפוש על פני מילות מפתח בודדות.

Google Knowledge Graph

בסיס ידע של ישויות והקשרים ביניהן.

פאנל הידע של Google (Google Knowledge Panel)

מאפיין SERP שמספק מידע על הנושא העיקרי של השאילתה.

Google Panda

Google Panda הוא עדכון אלגוריתם שהושק במאמץ לסנן אתרים עם תוכן באיכות נמוכה ודק. כיום הוא חלק מהאלגוריתם המרכזי של Google.

עונש Google (Google Penalty)

עונש Google הוא עונש שמבקר אנושי יכול להטיל על אתר בגין הפרת הנחיות האיכות של Google למנהלי אתרים.

Google Penguin

עדכון אלגוריתם שהושק על ידי Google ב-2012 להוריד דירוג אתרים שהשתמשו בתכניות קישורים מניפולטיביות ומילוי מילות מפתח.

Google Pigeon

עדכון אלגוריתם שהושק על ידי Google ב-2013 לשיפור תוצאות החיפוש עבור שאילתות חיפוש מקומיות.

Google Sandbox

פילטר משוער של Google שמונע מאתרים חדשים לדירג בתוצאות העליונות של Google.

Google Search Console

שירות חינמי של Google שעוזר לכם לעקוב ולפתור בעיות בהופעת האתר שלכם בתוצאות החיפוש שלהם.

Google Top Heavy Update

עדכון אלגוריתם שהושק ב-2012 על ידי Google להורדת דירוג של דפי אינטרנט עם יותר מדי מודעות בחלק העליון.

הנחיות מנהלי האתרים של Google (Google Webmaster Guidelines)

שיטות עבודה מומלצות של Google כדי לעזור להם למצוא, לאנדקס ולדרג את האתר שלכם.

כלים למנהלי אתרים של Google (Google Webmaster Tools)

כלי חינמי של Google שמאפשר למשתמשים לבדוק כיצד האתר שלהם מתפקד בתוצאות החיפוש והאם הוא נתקל בבעיות כלשהן שעלולות להשפיע על הביצועים הללו.

Googlebot

זחלן אינטרנט שמניע את מנוע החיפוש של Google.

Grey Hat SEO

שימוש באסטרטגיות וטקטיקות SEO שמטשטשות את הגבול בין שיטות כובע לבן לשיטות כובע שחור.

בלוגים אורחים (Guest Blogging)

בלוגים אורחים היא הפרקטיקה של כתיבה ופרסום פוסט בלוג באתר של אדם או חברה אחרת.

Guestographic

אינפוגרפיקה שנוצרה על ידיכם אך פורסמה באתרים אחרים.

תג כותרת (H1 tag)

תג HTML שנפוץ ביותר לסימון כותרת דף אינטרנט.

תגיות כותרת (Header Tags)

תגיות כותרת הן תגיות HTML המשמשות להפרדת כותרות וכותרות משנה משאר התוכן בעמוד אינטרנט, בסדר יורד של חשיבות מ-H1 עד H6.

אלגוריתם Hilltop (Hilltop Algorithm)

אלגוריתם שאומץ על ידי Google ב-2003 לזיהוי דפי אינטרנט סמכותיים לדירוג.

SEO הוליסטי (Holistic SEO)

הפרקטיקה של שיפור כל ההיבטים של אתר אינטרנט כדי לדרג גבוה יותר במנועי החיפוש.

תגית Hreflang

תגית HTML המשמשת ליידע את Google על גרסאות חלופיות של עמוד אינטרנט לשפות ואיזורים שונים.

קוד תגובת HTTP 200 (HTTP 200 Response Code)

הקוד "HTTP 200 (OK)" הוא קוד תגובת סטטוס מהשרת לבקשות HTTP מוצלחות מהלקוח.

HTTPS

גרסה מוצפנת של HTTP שמגנה על התקשורת בין הדפדפן לשרת מפני יירוט והתעסקות של תוקפים.

קישור נכנס (Inbound Link)

קישור מאתר אחר לאתר שלכם.

נפיחות אינדקס (Index Bloat)

נפיחות אינדקס מתרחשת כאשר חלק גדול מהדפים הפחות חשובים באתר מאונדקסים.

אינדקסביליות (Indexability)

היכולת של מנוע חיפוש לנתח ולשמור עמוד אינטרנט במסד הנתונים שלו.

שאילתה אינפורמטיבית (Informational Query)

שאילתה שבה מישהו רוצה למצוא מידע, לא מוצרים.

קישור פנימי (Internal Link)

קישור מעמוד אחר באותו אתר.

מודעת ביניים (Interstitial ad)

מודעות אינטראקטיביות במסך מלא המכסות את ממשק האתר או האפליקציה.

SEO מבוסס JavaScript (JavaScript SEO)

חלק מ-SEO טכני שמטרתו להפוך אתרים עשירי JavaScript לידידותיים יותר למנועי חיפוש.

תחתית הטופס

Keyword Cannibalization

תופעת ה-Keyword Cannibalization מתרחשת כאשר אתר אינטרנט יחיד מתמקד שלא במתכוון באותו מילת מפתח במספר פוסטים או דפים.

Keyword Clustering

Keyword Clustering היא שיטה ב-SEO שמשתמשים בה כדי לשלב מילות מפתח דומות ורלוונטיות לקבוצות (clusters).

Keyword Density

Keyword Density הוא מדד המצביע על התדירות שבה מופיעה מילת מפתח בתוך תוכן מסוים ביחס למספר המילים הכולל.

Keyword Difficulty

Keyword Difficulty הוא מדד שמסופק על ידי כלים שונים ל-SEO כדי להעריך את הקושי של דירוג מילות מפתח מסוימות.

Keyword Ranking

Keyword Ranking הוא המיקום האורגני של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש עבור מילת מפתח מסוימת.

Keyword Stemming

Keyword Stemming הוא תהליך של הפחתת מילה לשורש שלה (לדוגמה, flowers -> flower).

Keyword Stuffing

Keyword Stuffing הוא חזרה על אותן מילות מפתח (או ביטויים דומים) בתוכן כדי לנסות להשפיע על הדירוגים.

Keywords

מילות מפתח הן מילים וביטויים שהעמוד באינטרנט מקושר אליהם > טיפים לביצוע מחקר מילות מפתח.

Landing Page

עמוד נחיתה (Landing Page) הוא עמוד אינטרנט שבו מבקר נוחת לאחר לחיצה על קישור בקמפיין שיווקי ספציפי.

Latent Semantic Analysis (LSA)

Latent Semantic Analysis (LSA) היא טכניקה בעיבוד שפה טבעית ובלשנות חישובית המשמשת לניתוח מערכות יחסים בין סט מסמכים לבין המונחים שהם מכילים.

Link Bait

Link Bait הוא תוכן שמיועד במיוחד כדי למשוך קישורים חיצוניים.

Link Building

בניית קישורים (Link Building) היא תהליך קבלת קישורים מאתרים אחרים לעמודים באתר שלך.

Link Equity

Link Equity הוא 'סמכות' שעוברת כשעמוד אחד מקשר לעמוד אחר.

Link Exchange

החלפת קישורים (Link Exchange) היא הסכם בין שני אתרים לקשר אחד לשני.

Link Farm

Link Farm היא קבוצה של אתרים שנוצרו כדי לקשר אחד לשני ולשפר את דירוגי מנועי החיפוש.

Link Juice

Link Juice הוא הערך שעמוד או אתר אחד יכול להעביר לעמוד או אתר אחר באמצעות קישור.

Link Popularity

Link Popularity הוא מספר הקישורים הנכנסים שמצביעים לאתר.

Link Profile

פרופיל קישורים (Link Profile) הוא הערכה של כל הקישורים הנכנסים (כמות, איכות, מגוון וכו') שיש לאתר אינטרנט.

Link Reclamation

Link Reclamation הוא התהליך של ניסיונות להשיב קישורים שאבדו.

Link Rot

Link Rot הוא הנטייה הטבעית של קישורים להישבר באינטרנט עם הזמן.

Link Scheme

Link Scheme הם קישורים שנועדו להשפיע על דירוגי PageRank או דירוג האתר בתוצאות החיפוש של Google.

Link Spam

Link Spam הם קישורים לא רלוונטיים שמוצבים בעמודים כדי לנסות ולשפר את דירוגי מנועי החיפוש.

Link Text

Link Text, הידוע גם כ-Anchor Text, הוא הטקסט הנראה והלחיץ בקישור היפר-טקסט בעמוד אינטרנט.

Link Velocity

Link Velocity הוא הקצב שבו פרופיל הקישורים של אתר אינטרנט גדל.

Local Business Schema

Local Business Schema הוא סוג ספציפי של נתונים מובנים לעסקים מקומיים שמוכר על ידי מנועי החיפוש ומשמש בתוצאות חיפוש מקומיות.

Local Citation

Local Citation הוא אזכור של שם העסק שלך, הכתובת ומספר הטלפון (NAP) באינטרנט.

Local Pack

Local Pack הוא תכונה בתוצאות החיפוש שמופיעה לשאילתות מקומיות ומציגה רשומות עסק מקומיות של Google.

Local Search Marketing

Local Search Marketing הוא התהליך של שיפור הנראות המקוונת של עסק מקומי. עסק מקומי הוא כל עסק שמשרת את לקוחותיו באופן אישי.

Local SEO

Local SEO הוא התהליך של 'אופטימיזציה' של הנוכחות המקוונת שלך כדי להופיע ולדרג גבוה יותר בחיפושים מקומיים רלוונטיים.

Log File Analysis

Log File Analysis הוא ניתוח ההתנהגות של רובוטי מנועי החיפוש ביומני השרת כדי לגלות הזדמנויות לשיפור ה-SEO.

Long-tail Keyword

Long-tail Keyword הוא שאילתה חיפוש בעלת נפח נמוך על נושא ספציפי.

LSI Keywords

LSI Keywords הם מילים וביטויים הקשורים סמאנטית. (מילות מפתח LSI אינן קיימות).

Manual Action

Manual Action הוא הורדת דירוג או הסרת אתרים/עמודים על ידי Google לאתרים שאינם עומדים בהנחיות האיכות של מנהלי אתרים שלהם.

Meta Description

Meta Description הוא תכונת HTML המשמשת לתאר על מה עמוד מסוים עוסק.

Meta Keywords

Meta Keywords הם תגיות מטא שנותנות למנועי חיפוש נוספים (לא Google) יותר מידע על התוכן של עמוד מסוים.

Meta Redirect

Meta Redirect הוא קוד שמורה לדפדפן האינטרנט להפנות את המשתמש ל-URL שונה לאחר זמן מוגדר.

Meta Robots Tag

Meta Robots Tag הוא קטע HTML שאומר למנועי החיפוש כיצד לזחול ולאנדקס עמוד מסוים.

Meta Tags

Meta Tags הם קטעי קוד שאומרים למנועי החיפוש מידע חשוב על עמוד האינטרנט שלך.

Mirror Site

Mirror Site הוא עותק של אתר שמתארח על שרת אחר.

Mobile-First Indexing

Mobile-First Indexing הוא השינוי של Google לשימוש בגרסת המובייל של אתר לאינדקס ודירוג.

NAP

ב-SEO, NAP הוא קיצור של שם, כתובת ומספר טלפון, שהם פרטים מרכזיים בפרופיל המקוון של העסק.

Natural Language Understanding (NLU)

NLU עוסק באפשרות למחשבים להבין ולפרש שפה אנושית כפי שהיא נאמרת או נכתבת, מזהה את הניואנסים, הכוונה והרגש מאחורי המילים.

Natural Link

Natural Link הוא סוג של קישור חיצוני שנוצר מרצון על ידי בעל אתר או יוצר תוכן.

Navigational Query

שאילתה ניווטית (Navigational Query) היא שאילתה שבה מישהו מחפש אתר ספציפי.

Negative SEO

Negative SEO הוא כאשר מתחרה משתמש בטקטיקות "כובע שחור" כדי לנסות ולפגוע בדירוג של אתר מתחרה.

Nofollow

Nofollow הוא תג שמורה ל-Google לא לקחת בחשבון קישור לצורך דירוג.

Noindex Tag

Noindex Tag הוא תג שמורה למנועי החיפוש לא לאנדקס עמוד מסוים.

Noopener

המונח "noopener" מתייחס לתכונת ה-HTML rel="noopener" שמתווספת לקישורים שנקבעו להיפתח בלשונית או חלון דפדפן חדש מסיבות ביטחוניות.

Noreferrer

Noreferrer הוא תכונת HTML שמונעת מידע הפניה מלשעבר דרך קישור.

Not Provided in Google Analytics

Not Provided in Google Analytics הוא נתון מילות מפתח ש-Google מונע מלשתף איתך ב-Google Analytics.

Off-page SEO

Off-page SEO הוא כל מאמץ שנעשה מחוץ לאתר כדי לשפר את דירוג מנועי החיפוש שלו.

On-page SEO

On-page SEO הוא הפרקטיקה של אופטימיזציה של תוכן נראה וקוד מקור של עמוד אינטרנט כדי לדרג גבוה יותר.

Open Graph Meta Tags

Open Graph Meta Tags הם קטעי קוד ששולטים איך URLs מוצגים כאשר הם משותפים ברשתות חברתיות.

Organic Search Results

תוצאות חיפוש אורגניות (Organic Search Results) הן תוצאות חיפוש שאינן בתשלום במנוע חיפוש שלא ניתן לקנות או להשפיע על ידי מפרסמים.

Organic Traffic

תנועה אורגנית (Organic Traffic) היא תנועה מתוצאות חיפוש אורגניות במנוע חיפוש.

Orphan Page

עמוד יתום (Orphan Page) הוא עמוד ללא קישורים פנימיים שמפנים אליו.

Outbound Link

קישור יוצא (Outbound Link) הוא קישור שמפנה לעמוד שאינו נמצא באתר שלך.

Page Speed

מהירות עמוד (Page Speed) היא הזמן שלוקח לעמוד אינטרנט להיטען.

PageRank

PageRank הוא נוסחה ששופטת את ערכו של עמוד על ידי בחינת כמות ואיכות העמודים האחרים שמקשרים אליו.

Paid Link

Paid link הוא קישור חזרה (backlink) שעליו משלמים.

People Also Ask

People Also Ask הוא מאפיין בתוצאות החיפוש (SERP) שעונה על שאלות הקשורות לשאילתת המשתמש.

Pillar Page

Pillar page הוא מדריך ברמה גבוהה בנושא רחב. הוא חלק מאשכול נושאים, שהם קבוצות דפים בנושא דומה שנועדו לדירוג.

Pogo-Sticking

Pogo-sticking הוא תהליך של תנועה הלוך ושוב בין תוצאות החיפוש (SERPs) והתוצאות שלהן כאשר מחפש אינו מצליח למצוא את התוכן שהוא רוצה.

Primary Keyword

Primary keyword היא מילת המפתח הראשית שסביבה נבנה ומותאם דף אינטרנט.

Private Blog Network (PBN)

Private Blog Network (PBN) הוא רשת של אתרים שנוצרו אך ורק כדי לקשר לאתר אחר ולשפר את הנראות האורגנית שלו.

Query Deserves Freshness (QDF)

Query Deserves Freshness (QDF) הוא אחד ממערכות דירוג החיפוש של גוגל שמיועד להציג תוכן טרי יותר עבור שאילתות חיפוש שבהן זה צפוי.

RankBrain

RankBrain הוא מערכת למידת מכונה עמוקה שפותחה על ידי גוגל כדי להבין טוב יותר שאילתות חיפוש חדשות וארוכות זנב ולהחזיר תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר.

Reciprocal Link

Reciprocal link הוא קישור הדדי בין שני אתרים.

Reconsideration Request

Reconsideration request היא בקשה לגוגל לבדוק את האתר שלך לאחר תיקון בעיות שזוהו בהודעת פעולה ידנית או בעיות אבטחה.

Related Searches

Related searches הן שאילתות חיפוש הקשורות למילת המפתח שהקלדת במנוע החיפוש. לאחר הקלדת שאילתת החיפוש, גלול לתחתית דף תוצאות החיפוש (SERP). שם תמצא רשימת חיפושים קשורים.

Relative URL

Relative URL הוא מאמר המסביר מהו URL יחסי, כיצד הוא שונה מ-URLs מוחלטים וכיצד הוא משפיע על SEO.

Resource Pages

Resource pages הם דפי אינטרנט שאוספים ומקשרים למקורות שימושיים בתעשייה.

Rich Snippet

Rich snippet הוא תוצאת חיפוש בגוגל עם נתונים נוספים המוצגים לצידה, בדרך כלל מתוך נתונים מובנים בדף.

Robots.txt

Robots.txt הוא קובץ שאומר למנועי חיפוש היכן הם יכולים ואינם יכולים לגשת באתר שלך.

Schema Markup

Schema markup הוא קוד שעוזר למנועי חיפוש להבין ולייצג את התוכן שלך טוב יותר בתוצאות החיפוש.

Search Algorithm

Search algorithm הוא רשימת כללים שמנועי חיפוש משתמשים בהם כדי לדרג תוצאות תואמות כאשר משתמש מבצע חיפוש.

Search Engine Poisoning

Search engine poisoning הוא כאשר האקרים זדוניים יוצרים אתרי דמה שנראים כלגיטימיים בתוצאות מנוע החיפוש. מטרתם היא לגנוב מידע אישי או להתקין נוזקות.

Search Engine Results Pages (SERPs)

Search engine results pages (SERPs) הם דפי התוצאות שמנועי החיפוש מציגים בתגובה לשאילתת משתמש.

Search Intent

Search intent הוא הסיבה שמאחורי החיפוש.

Search Results

Search results הן רשימת דפי אינטרנט שמנוע חיפוש מציג בתגובה לשאילתת חיפוש מסוימת.

Search Term

Search term (או search query) הוא מילה או סט מילים שאדם מקליד במנוע חיפוש כמו גוגל כדי לקבל תוצאות מסוימות.

Search Visibility

Search visibility הוא האחוז המשוער של קליקים שאתר מקבל מהדירוגים האורגניים שלו עבור מילת מפתח אחת או יותר.

Search Volume

Search volume הוא מספר הפעמים שמשתמשים מקלידים שאילתת חיפוש מסוימת במנוע חיפוש בכל חודש.

Secondary Keywords

Secondary keywords הם מונחים קרובים למילת המפתח שאתה רוצה למקד.

Secure Sockets Layer (SSL)

Secure Sockets Layer (SSL) הוא פרוטוקול להקמת חיבור פרטי מאובטח בין מחשבים ברשת.

Seed Keywords

Seed keywords הן מילים או ביטויים המשמשים בתהליך חקר מילים כשנקודת המוצא לפתיחת הצעות למילים נוספות.

SEO  (קידום אורגני)

SEO הוא התהליך של אופטימיזציה לאתר אינטרנט או לדף אינטרנט כדי לקבל יותר תנועה איכותית מתוצאות האורגניות של מנוע חיפוש.

SEO Audit

SEO audit הוא תהליך של הערכה ובדיקת האתר שלך כדי לראות עד כמה הוא מתפקד טוב במנועי חיפוש.

SEO Silo

SEO silo הוא קיבוץ דפי אינטרנט לפי נושאים בעזרת קישורים פנימיים.

SERP Features

SERP features הם האלמנטים בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש שאינם תוצאות חיפוש אורגניות מסורתיות. הם מספקים מידע נוסף וקשור לשאילתת החיפוש.

Share of Voice

Share of voice הוא מידת הנראות של המותג שלך בשוק.

Short-Tail Keywords

Short-tail keywords הן מונחים בעלי נפח חיפוש גבוה.

Sitelinks

Sitelinks הם קישורים לדפים אחרים או חלקים מדף שמופיעים תחת תוצאות חיפוש מסוימות בגוגל.

Sitemaps

Sitemaps הם קובצי XML המפרטים את כל הדפים באתר שלך שאתה רוצה שמנועי חיפוש כמו גוגל יאנדקסו.

Sitewide Link

Sitewide link הוא קישור יוצא שמופיע בכל דף באתר.

Spamdexing

Spamdexing הוא מניפולציה מכוונת של תוצאות מנועי חיפוש באמצעות טכניקות שמנוגדות להנחיות שלהם.

Sponsored Link Attribute

Sponsored link attribute הוא מאפיין קישור שמראה שהקישור הוא מודעה, מיקום בתשלום, חסות או קישור שותפים.

Srcset

Srcset הוא מאפיין תמונה ב-HTML שמפרט את רשימת התמונות לשימוש במצבים שונים של הדפדפן. הדפדפן יבחר את גרסת התמונה האופטימלית ביותר, בהתאם לגודל המסך ולרזולוציה.

Structured Data

Structured data הוא דרך סטנדרטית לספק מידע נוסף על דף אינטרנט למנועי חיפוש, רשתות חברתיות ושירותים נוספים.

Subdomain

Subdomain הוא חלק מאתר שממוקם תחת ספריית השורש של האתר. הוא מיוצג בתוספת לפני שם הדומיין הראשי.

Taxonomy SEO

Taxonomy SEO הוא אופטימיזציה למנועי חיפוש על ידי ארגון מבנה התוכן.

Technical SEO

Technical SEO הוא ביצוע שינויים טכניים כדי לעזור למנועי חיפוש למצוא, לסרוק, להבין ולאנדקס את הדפים שלך.

TF-IDF

TF-IDF הוא מדד סטטיסטי שמטרתו לשפוט את החשיבות היחסית של מילה במסמך.

Thin Content

Thin content הוא תוכן שיש לו מעט או אין ערך למשתמש.

Tiered Link Building

Tiered link building הוא יצירת קישורים לדפים חיצוניים שמקשרים לאתר שלך או לדף שלך.

Title Tag

Title tag הוא רכיב HTML שמשמש לציין את כותרת דף האינטרנט.

Top-Level Domain (TLD)

Top-level domain (TLD) הוא הקטע של דומיין שמגיע מיד לאחר הנקודה האחרונה בשם הדומיין. יש לו את הרמה הגבוהה ביותר במערכת היררכיית שמות הדומיין של האינטרנט.

Topical Relevance

Topical relevance הוא מונח המתייחס לרלוונטיות התוכנית של תוכן המקשר לבין תוכן המקושר בהקשר של בניית קישורים ו-SEO.

Transactional Query

Transactional query היא שאילתה שבה מישהו מחפש לקנות משהו אך עדיין לא החליט היכן לקנות את זה.

Transport Layer Security (TLS)

Transport Layer Security (TLS) הוא גרסה מעודכנת ומאובטחת יותר של SSL. משמשים לסירוגין עם SSL.

TrustRank

TrustRank הוא אלגוריתם שמנתח קישורים כדי להפריד בין דפי אינטרנט שימושיים לבין דפי ספאם.

UGC Link Attribute

UGC link attribute הוא מאפיין קישור שמראה שהקישור הוא תוכן שנוצר על ידי המשתמש (UGC). משמש לתגובות, פוסטים בפורומים או כל חלקי תוכן אחרים שבהם משתמשים יכולים להוסיף תוכן.

Universal Search

Universal Search הוצג ב-2007 כהרחבה של תוצאות חיפוש כדי לשלב פורמטים אחרים של מדיה – כמו תמונות, וידאו, מפות וחדשות – בתוצאות ה-SERPs.

Unnatural Links

Unnatural links הם קישורים בתוכן של דף שלא הונחו באופן עריכתי או על ידי בעלי האתר.

URL Rating (UR)

URL Rating (UR) הוא מדד לכוח של פרופיל הקישורים הנכנסים של דף יעד בסולם של 0-100, כאשר 100 הוא החזק ביותר.

URL Slug

URL slug הוא החלק של כתובת ה-URL שבא אחרי הלוכסן ("/") לאחר שם הדומיין או התיקייה.

User Intent

User intent הוא המטרה שמאחורי שאילתת המשתמש במנוע חיפוש.

Vertical Search

Vertical search הוא מנוע חיפוש המוקדש לתחום מסוים של מיקוד.

Voice Search

Voice search הוא השימוש בקול כדי אינטראקציה עם מנוע חיפוש (במקום חיפוש בטקסט).

Website Authority

Website authority הוא מדד שמספקים כלי SEO שמודד את הכוח היחסי של אתר. (שלנו הוא דירוג דומיין – Domain Rating).

Website Hit

Website hit מתייחס לכל בקשה שנעשית לשרת המארח את האתר, כולל בקשות לרכיבים בודדים כגון דפי HTML, תמונות, גיליונות סגנון, סקריפטים וכו'.

Website Structure

Website structure הוא האופן שבו אתר מאורגן והדפים שלו מקושרים זה לזה.

Webspam

Webspam הוא כל תוכן מקוון שנוצר כדי למניפולציה על דירוגי מנועי החיפוש.

White-hat SEO

White-hat SEO הוא שימוש באסטרטגיות, טקטיקות וטכניקות SEO שאושרו על ידי גוגל.

X-Robots-Tag

X-Robots-Tag הוא כותרת HTTP שנשלחת משרת אינטרנט שמכילה את ההוראות לרובוטי האינטרנט כגון Googlebot.

YMYL Pages

YMYL pages הן דפים בנושאים שיכולים להשפיע על אושר עתידי של אדם, בריאות, יציבות פיננסית או בטיחות.