קישורים נכנסים

קישורים נכנסים

קישורים נכנסים – Internal Links

מהם קישורים נכנסים? קישורים נכנסים (המכונים גם קישורים חוזרים) הם קישורים לדף אינטרנט מסוים או למשאב מאתרים אחרים. קישורים נכנסים מתייחסים רק לקישורים הנכנסים.
קישורים מדף הם קישורים יוצאים – אבל באותו זמן הם קישורים נכנסים לדפים המקושרים.

האיכות, הכמות, הרלוונטיות, הסמכות וטקסט העוגן של הקישורים הנכנסים הם אחד מהגורמים הרבים לדירוג בגוגל. למעשה, גוגל אומרת בפומבי שהתוכן והקישורים המפנים לאתר הם גורמי הדירוג החשובים ביותר.

התהליך של הגדלת מספר ואיכות הקישורים הנכנסים לדף אינטרנט או לאתר נקרא בניית קישורים.

מה אנחנו יודעים על קישורים?

מבדיקות ונתונים המעידים על גורמי דירוג במנועי חיפוש הראו כי השגת קישורים חיצוניים היא המטרה החשובה ביותר להשגת דירוגים גבוהים. זאת משום שקישורים חיצוניים הם אחד המדדים הקשים ביותר למניפולציה ולכן, הם אחת הדרכים הטובות ביותר עבור מנועי חיפוש לקבוע את הפופולריות של דף אינטרנט נתון. רעיון זה שימש לראשונה במנוע חיפוש ישן שהרבה היום כבר לא יזכרו – alta vista ושופר לאחר מכן על ידי גוגל.

גוגל עשתה את סימנה הראשון על ידי הצגת אלגוריתם PageRank (שפותח על ידי מייסד גוגל, לארי פייג') לקהילת סטנפורד. אלגוריתם זה סופר קישורים כהצבעות לפופולריות. הדפים שהיו להם הכי הרבה קישורים מצביעים עליהם נחשבו לפופולריים ביותר. כאשר הם נחשבו לרלוונטיים לשאילתא מסוימת, הדפים הפופולריים והרלוונטיים ביותר הופיעו ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל. למרות שהאלגוריתם הזה הוא הרבה יותר מורכב היום, הוא עדיין כנראה כולל את הרעיון של קישורים חיצוניים כהצבעות.

היום, מנועי החיפוש הגדולים משתמשים בהרבה מדדים לקביעת הערך של קישורים חיצוניים.

חלק מהמדדים הללו כוללים:

  • אמינות הדומיין המקשר.
  • פופולריות הדף המקשר.
  • רלוונטיות התוכן בין דף המקור לדף היעד.
  • הטקסט העוגן (anchor text) המשמש בקישור.
  • מספר הקישורים לדף זהה בדף המקור.
  • מספר הדומיינים השורשים המקשרים לדף היעד.
  • מספר הווריאציות המשמשות כטקסט עוגן לקישורים לדף היעד.
  • הקשר הבעלות בין הדומיין המקור לדומיין היעד.

בנוסף למדדים אלה, קישורים חיצוניים חשובים משתי סיבות עיקריות:

1. **פופולריות**

בעוד שתעבורה היא מדד מסובך וקשה למנועי חיפוש למדוד במדויק (לפי מהנדסי חיפוש של Yahoo!), קישורים חיצוניים הם גם מדד יציב יותר וגם קל יותר למדוד. זאת משום שמספרי תעבורה קבורים ביומני שרת פרטיים בעוד שקישורים חיצוניים הם גלויים ציבורית וניתנים לאחסון בקלות. מסיבה זו ואחרות, קישורים חיצוניים הם מדד מצוין לקביעת הפופולריות של דף אינטרנט נתון. מדד זה (שהוא בקירוב דומה ל-PageRank בכלי) משולב עם מדדים של רלוונטיות כדי לקבוע את התוצאות הטובות ביותר עבור שאילתא נתונה.

2. **רלוונטיות**

קישורים מספקים רמזי רלוונטיות שמועילים מאוד למנועי חיפוש. הטקסט עוגן המשמש בקישורים נכתב בדרך כלל על ידי בני אדם (שיכולים לפרש דפי אינטרנט טוב יותר ממחשבים) והוא משקף בדרך כלל את תוכן הדף המקושר. פעמים רבות זה יהיה ביטוי קצר (למשל, "מאמר המטוסים הטוב ביותר") או כתובת האתר של דף היעד (למשל, דומיין שצוטט בקישור מספק גם הוא מדדי רלוונטיות חשובים למנועי חיפוש. קישורים נוטים להצביע על תוכן קשור. זה עוזר למנועי חיפוש ליצור מרכזי ידע באינטרנט שהם יכולים להשתמש בהם כדי לאמת את החשיבות של מסמך אינטרנט נתון.

**מה ההבדל בין קישורים פנימיים לקישורים חיצוניים?**

בפשטות, קישורים פנימיים מתרחשים כאשר אתר מקשר לכתובות URL אחרות באותו אתר, בעוד שקישורים חיצוניים מתרחשים כאשר אתר מקשר לכתובות URL באתר אחר. במילים אחרות, קישורים פנימיים הם כאשר אתה מקשר לדפים שלך, בעוד שקישורים חיצוניים מצביעים על דפים בדומיינים אחרים. (ניתן לקרוא על איך לנצל קישורים פנימיים לטובת הקידום האורגני)

**מה הם קישורי equity חיצוניים?**

קישורי equity חיצוניים הם אותם קישורים חיצוניים שמעבירים אותות SEO כמו PageRank וטקסט עוגן, שגוגל משתמשת בהם לדירוג דפים. בדרך כלל, אלה הם קישורים ללא תכונת "nofollow". עם זאת, מכיוון שגוגל מתייחסת כעת לקישורי nofollow כרמזים, כמעט כל קישור חיצוני עשוי להעביר equity.

**כיצד אני מוצא קישורים חיצוניים לאתר שלי?**

כדי למצוא קישורים חיצוניים לאתר שלך, תצטרך להשתמש בכלי SEO כמו Google Search Console או Moz's Link Explorer. אינדקסים אלה יכולים להראות לך קישורים ידועים לאתר שלך, יחד עם מידע נוסף כמו טקסט העוגן המשמש.

**האם זה חוקי לקשר לאתר ללא רשות?**

בדרך כלל, אינך צריך רשות לקשר לאתר אחר. בעוד שישנם מקרים משפטיים מיוחדים ודרישות מיוחדות בחלקים מסוימים של העולם, רוב מנהלי האתרים חופשיים לקשר לכל מה שהם רוצים.

 

חזרה למילון המונחים