מחקר מתחרים – מה לעקוב ואיך?
מהו ניתוח מתחרים ב-SEO?
ניתוח מתחרים ב-SEO (המכונה לעיתים גם ניתוח תחרותי) הוא התהליך של מחקר המתחרים הישירים שלכם במנועי החיפוש כדי להבין את מילות המפתח שהם מכוונים אליהן, אסטרטגיית התוכן שלהם, פרופיל הקישורים ועוד, במטרה להעתיק את האלמנטים המוצלחים ביותר מהטקטיקות הללו לתוך אסטרטגיית ה-SEO שלכם.
במקום לנחש אילו מילות מפתח לכוון, איזה תוכן ליצור או אילו קישורים לבנות, אתם יכולים לחקור את המתחרים שלכם, לנתח מה כבר עובד עבורם, ולבנות על ההצלחה הזו.
למה ניתוח מתחרים ב-SEO חשוב?
השתפרו בדירוגים. קבלו יותר תנועה. הגדילו את ההמרות. הרוויחו לקוחות נאמנים יותר. ניתוח מתחרים ב-SEO הוא אסטרטגיית מחקר חזקה שיכולה לעזור לכם להשיג את כל המטרות הללו. זה יכול לעזור לכם לענות בהצלחה על שאלות כמו:
- מי הם המתחרים הישירים שלי ב-SEO?
- אילו מילות מפתח עלי לכוון?
- איך נראה הנוף התחרותי?
- אילו נושאים עלי לכסות?
- איך למצוא קישורים בעלי ערך?
מחקר SEO חכם יותר
הרעיון הוא לא להעתיק את המתחרים שלכם, אלא להשתמש בנתונים כדי להשתפר על פניהם, ולהשתמש בידע הזה כדי ליצור חוויות טובות יותר עבור המבקרים שלכם.
דוגמה מהחיים:
דמיינו שאתם מפעילים חנות לציוד לחיות מחמד ואתם אחת משלוש חנויות מתחרות בעיר. הלקוחות שלכם מרוצים, אבל אתם יודעים שהם גם מבקרים בחנויות אחרות כי הם לא יכולים לקנות הכל במקום אחד. אז, אתם יוצאים למסע לאיסוף מודיעין תחרותי. אתם מבקרים בחנויות האחרות כדי להבין את הפריטים הפופולריים שהם מציעים. על ידי הצעת פריטים אלה בעצמכם — או אפילו פריטים טובים יותר — אתם עוזרים ללקוחות שלכם לבצע פחות נסיעות, ובתמורה, אתם מקבלים יותר עסקים ובסופו של דבר, תומכי מותג!
איך לבצע ניתוח מתחרים ב-SEO
ישנן דרכים רבות לבצע ניתוח תחרותי עבור SEO, אבל במדריך זה, להלן 5 שלבים בסיסיים בכל אחד מהפרקים הבאים:
(1) זיהוי המתחרים שלכם ב-SEO מי הם המתחרים שלכם?
אתם עשויים לחשוב שאתם יודעים, או שאתם עשויים לפעול בהנחה, אבל הם לא בהכרח מותגים שמוכרים את אותם מוצרים או שירותים כמוכם!
ביצוע מחקר ב-SERP – או אפילו טוב יותר, שימוש בכלי SEO – כדי לזהות את המתחרים שלכם בקידום האורגני הוא קריטי לתכנון מדויק של תהליכים הקידום..
(2) ניתוח פערי מילות מפתח מוכנים לעשות קצת חקירה?
ניתוח פערי מילות מפתח יכול לעזור לכם לגלות הזדמנויות לשיפור הנראות שלכם על ידי מיקוד למילות מפתח שהמתחרים מדורגים בהן, אך האתר שלכם לא. על ידי טיפול באזורים שבהם למתחרים שלכם יש נוכחות מקוונת חזקה יותר, אתם יכולים ללכוד קהל רחב יותר ולהוביל יותר תנועה.
(3) הערכת ה-SERP עבור כוונת המשתמש
משווקים חכמים מתאימים את האסטרטגיות שלהם למה שהמשתמשים מחפשים. בין אם הקהל שלכם מחפש פתרון, תשובה לשאלה שלו, מוצר, שירות או מיקום קרוב, הבנת הכוונה שלהם היא חיונית. תלמדו איך לנתח את ה-SERP ואיך המתחרים שלכם עונים על הצרכים של הקהל שלכם.
(4) ניתוח התוכן של המתחרים ושיפורו
על ידי פירוק התוכן שתורם להצלחת המתחרים שלכם, ניתן לקבל תובנות על אסטרטגיות תוכן יעילות, מיקוד למילות מפתח ומעורבות משתמשים. מצוידים במידע הזה, תוכלו לשפר את התוכן שלכם ולהצטיין מעל המתחרים בנוף המתפתח של ה-SERPs.
(5) פרופיל קישורים ובדיקת דומיינים מפנים
ביצוע ניתוח פרופיל קישורים של המתחרים הגיע הזמן לחשוף את פרופילי הקישורים של המתחרים שלכם. עם הכלים והמסגרת הנכונים, תוכלו לחשוף תובנות חשובות לגבי האיכות והכמות של הקישורים המובילים את סמכות המתחרים שלכם. על ידי ניצול הנתונים האלה וחיזוק אסטרטגיית הקישורים שלכם, אתם מכינים את עצמכם להשתלטות על ה-SERP!
מתי לבצע ניתוח מתחרים ב-SEO?
שמעתם את האמרה, "הדבר היחיד הקבוע הוא שינוי". באותה רוח, ביצוע ניתוח מתחרים ב-SEO אינו אירוע חד פעמי, אלא תהליך מתמשך כדי להישאר מעודכנים לגבי הטבע הדינמי של השוק שלכם ולהתאים את האסטרטגיה בהתאם.
עליכם לבצע ניתוח מתחרים כאשר:
- אתם משיקים אתר חדש
- אתם משיקים מוצר או שירות חדש
- אתם נכנסים לשוק חדש
- אתם מוצאים שהמתחרים עוקפים אתכם בדירוג
- אתם מיישמים אסטרטגיית SEO לראשונה
- אתם אנשי SEO עצמאים ורכשתם לקוח חדש
- המתחרים עוקפים אתכם ב-SERPs, ואתם לא בטוחים מדוע
- חסרים לכם מדדים לאתר ואתם צריכים ליצור אותם
- אתם מחפשים משקיעים או בעלי עניין, ורוצים לעורר ביטחון באסטרטגיה שלכם