קנוניקל url – מה זה?
מהו URL קנוני?
URL קנוני הוא URL שגוגל רואה כגרסה ה"מקורית" של קבוצה של דפים כפולים או כמעט כפולים. חשבו על זה כהבדל בין יצירת אמנות מקורית לבין העותקים או ההדפסות שלה. זהו ה-URL הקנוני שגוגל תאנדקס וייתכן שתחזיר למשתמשים בחיפוש בגוגל.
מדוע URL קנוני חשוב?
URLs קנוניים חשובים מכיוון שגוגל תאנדקס רק את ה-URLs הקנוניים. משמעות הדבר היא שאם יש לך תוכן כפול באתר שלך, כלומר, דפים שהם כמעט או בדיוק כפולים זה לזה, אז גוגל תאנדקס רק אחד מהם (הקנוני).
אם תגדיר את ה-URLs הקנוניים שלך כראוי, סביר שגוגל תכבד את החלטתך ותראה בדף הזה כקנוני. עם זאת, בהיעדר קביעה של URL קנוני עבור דפים כפולים או כמעט כפולים, גוגל תשתמש בשיקול הדעת שלה כדי לבחור URL קנוני עבורך.
הבעיה היא שזה עשוי לא להיות ה-URL שאתה רוצה שגוגל תבחר כקנוני. לכן, אם אתה רוצה להבטיח שהבחירה תהיה הנכונה, עליך להגדיר ידנית URL קנוני.
איך להגדיר URL קנוני?
גוגל מסתכלת על מספר סימנים כדי לקבוע את ה-URL הקנוני עבור קבוצה של דפים כפולים או כמעט כפולים, אחד מהם הוא תגית הקנוניקל. תגית הקנוניקל היא קטע קוד HTML שאתה מוסיף לקטעשל הדף כדי לציין את הגרסה הקנונית של הדף. זה נראה כך:
לדוגמה, נניח שיש לך חנות מסחר אלקטרוני שבה המבקרים יכולים לסנן מוצרים לפי פרמטרים כמו סגנון, גודל וצבע. במקרה כזה, בדרך כלל זה יוצר URLs עם פרמטרים שיש להם תוכן זהה כמעט לדף "המקור":
yourstore.com/tshirts (דף "המקור" המציג את כל החולצות)
yourstore.com/tshirts?size=small (זהה לדף "המקור" אך מסונן עבור חולצות קטנות בלבד)
yourstore.com/tshirts?color=red (זהה לדף "המקור" אך מסונן עבור חולצות אדומות בלבד)
ללא קנוניקליזציה נכונה, אתה עשוי להגיע למצב שבו גוגל בוחרת לאנדקס את הגרסה ה"שגויה" של הדף או את כולן.
שני המקרים האלה לעיתים קרובות בעייתיים עבור SEO.
כדי להבטיח שלגוגל יש כל מה שצריך כדי לאנדקס את הדף שלך, תוכל להגדיר את הגרסה הקנונית של ה-URLs האלה באמצעות תגית קנוניקל על דף המקור, המצביעה על הגרסה "המקורית" ללא פרמטרי URL.
זה עוזר לגוגל להבין איזו גרסה של הדף היא צריכה לאנדקס.
שיטות עבודה מומלצות עבור URLs קנוניים
קנוניקליזציה היא נושא מורכב וטכני, אך רוב בעלי האתרים צריכים לדעת רק מספר שיטות עבודה מומלצות. כדי לשמור על הדברים פשוטים, נסקור רק כמה מהן כאן.
- השתמש בתגיות קנוניקל עם הפנייה עצמית
תגיות קנוניקל עם הפנייה עצמית הן תגיות קנוניקל על דף שמצביעות על עצמן.
לדוגמה, לדף זה יש תגית קנוניקל עם הפנייה עצמית שנראית כך:
למרות שהשימוש בתגיות קנוניקל עם הפנייה עצמית אינו חובה ויכול להיראות כמו דבר מוזר לעשות, ג'ון מולר מגוגל ממליץ על השימוש בהן:
"אני ממליץ להשתמש בקנוניקל עם הפנייה עצמית כי זה באמת מבהיר לנו איזה דף אתה רוצה שיאונדקס, או מה ה-URL צריך להיות כשהוא מאונדקס."
2. אל תכלול URLs לא קנוניים במפת האתר שלך
גוגל אומרת שלא כדאי לרשום URLs לא קנוניים במפת האתר שלך מכיוון שהיא רואה את ה-URLs האלה כהצעות קנוניות.
כמו עם תגיות קנוניקל, זה לא בהכרח אומר שגוגל תמיד תטפל ב-URL במפת האתר כקנוני—אבל זה עוד סימן שיעזור לגוגל להבין טוב יותר איך אתה רואה את תוכן האתר שלך.
3. אל תגדיר 404 כ-URL קנוני
קוד מצב 404 מוחזר על ידי הדפדפן כאשר דף או משאב לא נמצא. זה קורה בדרך כלל מכיוון שהדף נמחק או הורד.
ככל הנראה, אין צורך לומר שלא כדאי לציין בכוונה 404 כקנוני, אבל זו עדיין טעות נפוצה שמתרחשת באתרים עם הזמן מכיוון שאנשים לעיתים קרובות מסירים או מעבירים דפים.
שאלות נפוצות
האם עלי לקנוניקליזציה דפים מדורגים לדף הראשי?
אם יש לך דפים מדורגים—כגון סדרה של דפי ארכיון של בלוג—אלה פועלים מעט אחרת מאשר URLs עם פרמטרים. במקרה זה, אין לקנוניקליזציה דפים מדורגים לדף הראשון בסדרה. במקום זאת, עליך להשתמש בתגיות קנוניקל עם הפנייה עצמית על כל דף. ג'ון מולר מגוגל אישר שזו הדרך הנכונה לטפל בקנוניקליזציה עם דפים מדורגים ברדיט.
האם זה בסדר שיהיו מספר תגיות קנוניקל?
לא, זה לא נוהג טוב שיהיו מספר תגיות קנוניקל על אותו דף. במקרה כזה, סביר להניח שגוגל תתעלם משתי תגיות הקנוניקל ולא תאנדקס את הדף.
מעניין אתכם לדעת עוד דברים? עברו למילון המונחים seo.