פירורי לחם | קידום אתרים

מהם ״פירורי לחם״

ניווט פירורי לחם

מהו ניווט פירורי לחם?

ניווט פירורי לחם מתייחס לשביל של קישורים פנימיים – המכונים "פירורי לחם" – שמיידעים את המשתמש על מיקומו הנוכחי באתר בתוך היררכיית הדפים של האתר.

המונח "פירורי לחם" מבוסס על הרעיון של השארת שביל של פירורי לחם, בדומה לסיפור של עמי ותמי (הנזל וגרטל) מהאגדה של האחים גרים.

הוא משמש כתוכנית ניווט משנית, שמוצגת בדרך כלל בקו אופקי קרוב לראש הדף הנוכחי, מתחת לניווט הראשי של האתר. כל רמת דף מקושרת ומופרדת.

סוגי פירורי לחם

פירורי הלחם יכולים להיות מסודרים על בסיס הסדר שבו הדפים נצפו – ובאופן יותר שכיח, על בסיס היררכיית הדף הנוכחי והקשרו לדפים ברמה גבוהה יותר.

ישנם מספר סוגי פירורי לחם, כאשר שלושת העיקריים הם:

  • פירורי לחם מבוססי היררכיה או מיקום – הנפוצים ביותר ומראים למשתמש היכן הוא נמצא בתוך היררכיית האתר.
  • פירורי לחם מבוססי מאפיינים – מאורגנים על פי מאפייני דף מסוים או תגיות או מסננים שהמשתמש בחר. הם נפוצים בעיקר באתרים מסחריים.
  • פירורי לחם מבוססי היסטוריה או שביל – מסודרים על פי השלבים שהמבקר ביצע שהובילו אותו לדף הנוכחי.

מדוע ניווט פירורי לחם חשוב?

פירורי לחם | קידום אתרים

מה זה פירורי לחם ולמה זה חשוב | seo-up

ניווט פירורי לחם חשוב מכיוון שהוא משפר את חוויית המשתמש ומקל על הניווט באתר.

על ידי מתן "הכוונה" באמצעות ניווט משני, אתם עוזרים למבקרים למצוא את מה שהם מחפשים ומפחיתים את מספר הקליקים הדרוש כדי לחזור לדפים ברמה גבוהה יותר. בנוסף, זה משפר את השימושיות של האתר בנייד.

ניווט פירורי לחם משחק גם תפקיד קריטי בקידום אתרים (אלמנט חשוב ב seo)

  • גוגל נוטה לתגמל אתרים שמעדיפים את חוויית המשתמש.
  • על ידי יישום פירורי לחם, אתם עוזרים לגוגל להבין את היררכיית האתר שלכם ומחלקים את PageRank בצורה יעילה יותר, מה שיכול לשפר את הדירוג שלכם.
  • הנחיות גוגל מצביעות על כך שפירורי לחם יכולים לסייע בסיווג התוכן של דף בהקשר לשאילתות חיפוש ספציפיות. מאז 2018, הם כלולים בתוצאות החיפוש כדי לעזור למשתמשים להבין היכן הדף המוצג בתוצאות החיפוש ממוקם בתוך מבנה האתר.

איך ליישם ניווט פירורי לחם?

יישום ניווט פירורי לחם הוא תהליך פשוט. אם יש לכם אתר WordPress, תוספים כמו Yoast SEO מפשטים את התהליך עוד יותר, ומאפשרים לכם להגדיר ניווט פירורי לחם בכמה צעדים פשוטים. חלק מהתבניות של WordPress תומכות כברירת מחדל בניווט פירורי לחם.

אם אינכם משתמשים ב-WordPress, ניתן ליישם פירורי לחם ידנית באמצעות קוד HTML ו-CSS. ניתן להשתמש בתבנית HTML הבאה:

html

Copy code

<ul class="breadcrumb">

<li><a href="#">Home</a></li>

<li><a href="#">Blog</a></li>

<li><a href="#">Category</a></li>

<li>Current Page</li>

</ul>

זכרו שקוד זה ייצור רק רשימת קישורים עם נקודות. תצטרכו להשתמש ב-CSS כדי להתאים את סגנון הניווט של פירורי הלחם.

הנחיות לשימוש בניווט פירורי לחם

פירורי לחם הם מרכיב ניווט מועיל הן למשתמשים והן למנועי החיפוש. עם זאת, בהתאם למבנה האתר שלכם, ייתכן שנווט פירורי לחם לא תמיד יתאים.

למשל, אתרים עם רמה אחת בלבד לא יפיקו תועלת מניווט פירורי לחם. הניווט הראשי כבר מכסה הכל, והמשתמש נמצא לרוב קליק אחד בלבד מדף הבית של האתר, כך שפירורי לחם לא יוסיפו ערך.

אם קבעתם שהאתר שלכם יפיק תועלת ממרכיב ניווט משני, פעלו לפי ההנחיות הבאות:

  1. פירורי לחם הם מרכיב ניווט נוסף, לא תחליף לתפריט הניווט הראשי של האתר שלכם. הם צריכים לתמוך בו ולספק דרך חלופית למשתמשים לנווט באתר.
  2. קישורי הטקסט במסלול פירורי הלחם צריכים להיות מופרדים על ידי תווים מיוחדים. הסימן הנפוץ ביותר הוא ״>״ ,  אבל תווים אחרים כמו קו נטוי (/) או חץ יכולים גם לשמש להפרדת קישורים פנימיים בתוך המסלול.
  3. תמיד כללו את המסלול המלא, ללא קשר לשאלה אם המשתמש הגיע לדף מדף הבית של האתר או גילה אותו דרך תוצאות החיפוש.
  4. מסלול פירורי הלחם צריך לקרוא משמאל לימין, עם דף הבית של האתר בצד שמאל ודפים ברמות נמוכות יותר בצד ימין, קישור טקסט אחד בכל פעם.
  5. הפריט האחרון במסלול פירורי הלחם צריך להיות הדף שהמשתמש נמצא בו כרגע. מכיוון שלא סביר שהמשתמש יתקשר עם החלק האחרון של המסלול, אין צורך להוסיף לו קישור.
  6. מהזווית העיצובית, וודאו שהניווט של פירורי הלחם הוא כמה שפחות מפריע ופשוט. הוא לא צריך להסיח את דעת המבקרים מהתוכן של הדף שבו הם נמצאים. מקמו אותו בפינת העליונה של האתר ובחרו גופן קטן אך קריא.

 

ניתן לקרוא וללמוד על מונחי seo חשובים בעמוד מילון המונחים שלנו