קידום ״כובע שחור״
קידום בשיטת כובע שחור – ספאם – Black Hat Seo
"כובע שחור" היא שיטת קידום המשמשת לקבלת דירוג גבוה באופן לא אתי. טכניקת "כובע שחור" כוללת בדרך כלל אחד או יותר מהמאפיינים הבאים:
קידום מהיר, אך פוגע בטווח הארוך
מהו SEO כובע שחור?
SEO כובע שחור מתייחס לכל הפרקטיקות שמטרתן להגדיל את דירוג האתר בתוצאות החיפוש תוך הפרת מדיניות מנועי החיפוש, SEO כובע שחור מנסה לתמרן את מנועי החיפוש ולהפנות תנועה אורגנית לאתרים באיכות נמוכה או אפילו לאתרים זדוניים.
למרות שגוגל עשתה התקדמות משמעותית במלחמה בספאם ובטקטיקות SEO מפוקפקות באמצעות האלגוריתמים שלה, SEO כובע שחור ממשיך להתקיים ויכול להיות אפקטיבי בתעשיות מסוימות. עם זאת, שימוש בטקטיקות אלו טומן בחובו סיכונים משמעותיים, כגון קבלת עונשים ידניים או פעולות אלגוריתמיות אם האתר יתגלה כמעורב בפרקטיקות אלו.
האם SEO כובע שחור חשוב?
SEO כובע שחור הוא הימור. למרות שהוא יכול לעבוד בטווח הקצר, אתה מסתכן בבניית האתר שלך על בית קלפים שיכול להתמוטט כתוצאה מפעולה ידנית או עדכון אלגוריתם ספאם חדש. אם משהו כזה קורה, כל המאמצים שלך ב-SEO כובע שחור יהיו לשווא. מצד שני, SEO כובע לבן הוא אמין ומספק תועלת מצטברת לאורך זמן כאשר המאמצים שלך מצטברים ומתממשים.
כיוון ש-SEO כובע לבן מבוסס על עקרונות SEO תקינים ומציב את חוויית המשתמש במקום הראשון, הוא גם בטוח יותר וגם יעיל יותר מטקטיקות SEO כובע שחור. אם אתה רציני לגבי האתר שלך ומצפה שהוא יגדל ויגרום לתנועה מוגברת משנה לשנה, כדאי שתתמקד בטקטיקות SEO כובע לבן בלבד.
הטקטיקות הבולטות ביותר של קידום כובע שחור לא משנה מה הכוונות שלך עם קידום כובע שחור, חשוב להיות מודע לטקטיקות הבולטות ביותר של קידום כובע שחור שקיימות – זה יעזור לך לדעת אילו פעילויות כדאי להימנע מהן. SEO כובע שחור הוא די מגוון, אבל נתמקד ב-5 מהטקטיקות השכיחות והפופולריות ביותר של SEO כובע שחור.
- קניית קישורים קניית קישורים היא פעולה של תשלום לבעל אתר אחר כדי לכלול קישור לאתר שלך מאחד מהדפים שלו. בגלל שהקישורים הם בין גורמי הדירוג החשובים ביותר עבור גוגל ובגלל שבניית קישורים כובע לבן אינה קלה או זולה, בעלי אתרים רבים מעדיפים לדלג או לזרז את תהליך בניית הקישורים פשוט על ידי קניית קישורים. זה יכול לעבוד, אבל רק אם גוגל לא תתפוס אותך. באופן טכני, קניית קישורים מנוגדת למדיניות הספאם של חיפוש האינטרנט של גוגל.
- שימוש ב-PBNs רשתות בלוגים פרטיות (PBNs) הן קבוצות של אתרים שנוצרו אך ורק כדי לקשר לאתרים אחרים. במילים אחרות, הם מעבירים קישורי כוח לאתר אחר כדי לשפר בצורה מלאכותית את סמכות הדומיין והנראות שלו בחיפוש. יתר על כן, ישנם גם PBNs "אישיים" שמחזקים את אתרי הכובע השחור של עצמם וגם PBNs "ציבוריים" שמרוויחים כסף ממכירת קישורים. בעוד ש-PBNs יכולים לשפר את דירוג הדומיין והחיפושים שלך בטווח הקצר, הם עלולים לגרום לבעיות אם הם ימשכו את תשומת לבה של גוגל.
- שימוש בתוכן שנוצר על ידי מחשב מכיוון שתוכן שנכתב על ידי בינה מלאכותית הוא אחד הנושאים הטרנדיים ביותר ב-SEO היום, גוגל נאלצה לפרסם מאמר שמסביר את עמדתה לגבי תוכן שנכתב על ידי בינה מלאכותית. למרבה ההפתעה, גוגל לא מתנגדת לתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית אם הוא מספק ערך והאיכות שלו גבוהה. עם זאת, למדיניות הספאם של חיפוש האינטרנט של גוגל יש סעיף ספציפי לתוכן שנוצר אוטומטית. מוסבר כי מדובר בתוכן שנוצר בצורה תכנית מבלי לייצר דבר מקורי או להוסיף ערך מספק. זה כולל כל תוכן שמטרתו העיקרית היא לתמרן את דירוגי החיפוש ולא לעזור למשתמשים: תוכן שתורגם אוטומטית ללא ביקורת אנושית תוכן מסתובב טקסט שנוצר על ידי מחשב ומלא במילות מפתח וכו'.
- SEO שלילי הוא סט של טקטיקות שמטרתן לחבל באתר מתחרה ולפגוע בדירוג החיפוש שלו. זה עשוי לכלול הצבעה של הרבה קישורים ספאמיים לאתר, גניבת תוכן כך שגוגל תראה אותו כתוכן משוכפל או גנוב, או פריצה לאתר כדי לבצע שינויים בדף. כתוצאה מהתקפת SEO שלילית, הכובע השחור מקווה לראות את האתר שלו משתפר בדירוגי החיפוש בעוד אתרים אחרים נענשים על ידי גוגל. למרות שזה יכול להוות איום על האתר שלך, זה בדרך כלל לא סיכון גדול. הרבה מהדיבורים על SEO שלילי נובעים מתוכנות ושירותי SEO שמבטיחים לעזור עם SEO שלילי. בדרך כלל, גוגל חכמה מספיק כדי להתעלם מ-SEO שלילי.
- קבלת קישורים בלתי טבעיים אחרים קישורים בתשלום ו-PBNs הם לא הסוגים היחידים של בניית קישורים כובע שחור.
יש גם:
- החלפת קישורים מוגזמת
- קמפיינים מוגזמים של פוסטים אורחים
- ספאם בתגובות
- אנקור טקסט מוגזם מדי
גוגל רוצה לראות קישורים טבעיים ממשתמשים אמיתיים שמוצאים אתר או דף חשובים. לכן, אם אתה עושה משהו שעלול להתפרש כ"קישור לא טבעי", אתה כנראה פועל בתחום הכובע השחור ומסכן את דירוגי החיפוש של האתר שלך.
ניתן לראות מושגים נוספים בעמוד מילון המונחים שלנו