Auto Generated Content / תוכן אוטומאטי

מהו תוכן שנוצר באופן אוטומטי?

תוכן שנוצר באופן אוטומטי הוא תוכן שנוצר אוטומטית באמצעות תוכנה או קוד. המטרה העיקרית שלו היא להטעות את תוצאות החיפוש של Google והוא נחשב ל-SEO שחור.

גוגל מפרטת מספר דוגמאות לתוכן שנוצר באופן אוטומטי:

  • טקסט חסר היגיון לקורא אך עשוי להכיל מילות מפתח חיפוש.
  • טקסט שתורגם על ידי כלי אוטומטי ללא סקירה או עריכה אנושית לפני הפרסום.
  • טקסט שנוצר באמצעות טכניקות אוטומטיות להחלפת מילים או הערפול.
  • טקסט שנוצר ממשיכת עדכוני RSS או תוצאות חיפוש.
  • חיבור או שילוב של תוכן מדפי אינטרנט שונים ללא הוספת ערך מספיק.
  • תוכן שנוצר באופן אוטומטי מפר את הנחיות האיכות של גוגל ולכן עלול להוביל לפעולה ידנית נגד האתר שלכם.

האם תוכן שנוצר באופן אוטומטי חשוב / טוב / בריא לקידום?

חלק מהתוכן שנוצר באופן אוטומטי מצליח להראות כאילו נכתב על ידי אדם, לפחות על פני השטח. אבל בבחינה קרובה יותר, תוכן שנוצר באופן אוטומטי יכול לחשוף את עצמו באמצעות שפה מבולבלת וחסרת היגיון, החלפת מילים במילים נרדפות.

בעוד שתוכן שנוצר באופן אוטומטי עשוי לעבוד להשגת דירוג חיפוש לטווח קצר, זו אינה אסטרטגיה טובה שתעבוד לזמן ארוך. זאת מפני שגוגל מעדיפה תוכן שמספק ערך וחווית משתמש חיובית; אם משתמשים מבקרים באתר שלכם, רואים תוכן שנכתב על ידי רובוטים ועוזבים מיד, הדירוגים שלכם ישקפו זאת. ובמיוחד עבור נישות תחרותיות שבהן מצפים משתמשים לתוכן איכותי.

האלגוריתם של גוגל משתפר כל הזמן. תוכן שנוצר באופן אוטומטי נמצא ברדאר שלהם, ולכן עדיף לא להסתכן בפעולה ידנית שיכולה להסתיר או אפילו להחרים את האתר שלכם.

פעלו לפי השלבים הבאים כדי ליצור תוכן קידומי איכותי שיביא יותר תנועה אורגנית לאתר שלכם:

  1. מצאו נושא מבטיח –
    כשאתם מעלים רעיונות לנושאי בלוג, קחו בחשבון מה הקהל היעד שלכם מחפש. לדוגמה, אם יש לכם מותג למנוי קפה, הקהל היעד שלכם עשוי לחפש טיפים לחליטת קפה, השוואות של קרמים, או מדריכי נסיעות לקפה.
  2. קבעו את כוונת החיפוש –
    1. סוג התוכן: אם הדפים המובילים הם בעיקר תוכן לא בלוגי (למשל, דפי מוצרים, דפי קטגוריות או דפי נחיתה), אז זה לא מתאים לפוסט בבלוג ותצטרכו לבחור נושא חדש.
    2. פורמט התוכן: האם התוצאות המובילות הן מדריכי כיצד, רשימות, או מאמרי חדשות? יהיה לכם סיכוי גבוה יותר לדרג עבור מילת המפתח אם תעקבו אחרי פורמט דומה.
    3. זווית התוכן: בדקו אם יש דפוס בזווית שהדפים המובילים עוקבים אחריה. כמה דוגמאות למילות תיאור של זוויות כוללות "מהיר," "זול," "פשוט," ו-"הכי טוב".
  3. כתבו תוכן-
    עכשיו כשיש לכם את נושא הבלוג שלכם ואת כוונת החיפוש, הגיע הזמן להתחיל לכתוב. אנחנו תמיד ממליצים להתחיל עם מתאר כדי שתוכלו לכתוב עם מטרה. הכללה של מילות מפתח ראשיות וקשורות בכותרות המתאר שלכם היא הנוהג הטוב ביותר.
  4. עבדו על המראה הוויזואלי שלו –
    מעבר לתוכן עצמו של פוסט הבלוג שלכם, הוא חייב להיות מושך ויזואלית. חלקו קטעי טקסט לגושי קריאים. אל תחששו להוסיף כתיבה עם תמונות וסרטונים כדי לשבור אותה מבחינה ויזואלית ולספק לקוראים שלכם דרכים מרובות לצרוך את המידע.

 

אפשר ללמוד על עוד מושגים ומונחים במילון המונחים באתר