סיכום עדכוני גוגל לשנת 2015 ומה צפוי לנו לקראת 2016?
עדכון הניידים (Mobilegeddon)
בעוד מקדמי אתרים רבים נאבקים לשמור על תוצאות החיפוש של לקוחותיהם בדף ראשון, ושלא לדבר על מקום ראשון בכמה שיותר ביטויים רלוונטיים, נראה כי גוגל לא נחה לרגע ועושה הכל כדי להגיש לגולש את התוצאות הטובות ביותר, מה שלא עושה חיים קלים למקדמי אתרים.
האם זה אומר שאנו צריכים לוותר על המקום הנחשק בדף הראשון? – ממש לא! ככל שהאתגר יהיה גדול יותר, כך המקום הנחשק יהיה מאתגר יותר.
עדכון הניידים (Mobilegeddon)
לאחר עדכון פנדה ופינגווין המפורסמים, הפעם גוגל הודיעה מראש על העדכון, וזאת ביחס לעדכונים אחרים שעליהם הודיעה גוגל רק לאחר שאלה בוצעו.
עוד הודיעה גוגל כי מדובר בעדכון שיהיה הרבה יותר גדול מפנדה ופינגווין, מה שגרם למקדמי אתרים לנסות לחזות את העדכון ולצפות לאתגר.
בשנת 2015 לא יכולנו להתעלם מעדכון הניידים (Mobilegeddon), עדכון זה נועד להחזיר סט שונה של תוצאות חיפוש ובו הוא נותן עדיפות ראשונית לאתרים רספונסיבים המותאמים למובייל.
זה לא סוד שגוגל מעדיפה לקדם אתרים מותאמים למובייל הן מבחינת קידום אורגני והן מבחינת קידום ממומן, שהרי הגלישה מהנייד הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו ונראה כי אחוזי הגולשים מהמובייל הולכים וגדלים מדי שנה, מה שאומר שהתאמת האתר למובייל הוא פקטור משמעותי הן מבחינת קידום והן מבחינת חווית הגלישה של הלקוח.
בשורה התחתונה, מדובר בשאלה של כן או לא – האם האתר שלכם מותאם למובייל על פי הקריטריונים של גוגל או לא? כיצד ניתן לבדוק זאת? בקלות רבה. גוגל מציעה כלי חדש לבדיקת התאמה למובייל .
מה לגבי חווית משתמש?
גם לגבי עיצוב חווית משתמש, גוגל מכתיבה לנו את הקצב ובשנה האחרונה גוגל הודיעה כי היא שמה דגש על הנושא. לא משנה עד כמה כמות המבקרים תהיה גדולה באתר, כל עוד נתוני הנטישה בקרב גולשים יהיה גבוה, דירוג האתר ייפגע. אחוזי נטישה גבוהים הם אינדיקציה לכך שהאתר אינו ידידותי לגולשים וכאמור גוגל רוצה את התוצאות האיכותיות והידידותיות ביותר עבור הגולשים.
מה יכול לשפר את האתר לקהל הגולשים וכמובן לגוגל?
בראש ובראשונה – אתר נוח וקל לניווט שזה אומר: מהירות טעינה, מרווחים קלים לקריאת פסקאות, תוכן איכותי עם ערך מוסף לגולש, בחירת צבעים ועיצובים מושכים, תוכן וקטעי וידאו נגישים, הצגת שאלות נפוצות, כפתורי חיוג לקבלת שירות, טקסט קריא ללא צורך להגדיל את הטקסט מהנייד ועוד.
למעשה, פרמטרים אלו באים לידי ביטוי תחת הכותרת "חווית משתמש" והם קריטיים על מנת לאפשר לגולשים להישאר באתר וגם לאפשר לגוגל לדרג את האתר שלכם כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש.
מה ממתין לנו בשנת 2016?
נראה כי גם בשנת 2016 גוגל תמשיך להוציא עדכונים שיביאו לגולשים מנוע חיפוש חכם יותר ומדיוק, מה שדורש מבעלי אתרים שימוש בפעולות טבעיות יותר כדי להשיג את המקום הנחשק בתוצאות החיפוש. פעולות כמו – התאמת האתר למובייל, שיפור חווית משתמש באתר, שיפור זמני טעינה, קישורים מרשתות חברתיות, קישורים איכותיים וכמובן תוכן איכותי ומקורי, ימשיכו להעלות את האתר כמה שיותר גבוה.
בחודשים האחרונים גוגל הוציאה הודעה רשמית לבעלי אתרים, בה היא מבקשת להסיר קבצי חסימה של – JavaScript ו-CSS.
מכאן ניתן להבין שבשנת -2016 גוגל תרצה לדעת יותר על אופן נראות האתר ועיצובו, כך שזאת תשפיע רבות על תוצאת החיפוש.
[starlist] לסיכום בכמה מילים: דגש על חווית משתמש, אתר מותאם למובייל, תוכן איכותי וקישורים איכותיים – הם אלה שיביאו את האתר למקומות הראשונים וכמובן – השגת המטרה העיקרית שהיא – המרות ומכירות![/starlist]