תובנות Seo שצריך לדעת ומה יהיה לנו בקידום בשנת 2025
איזה כיף לומר את זה !! ה-SEO רחוק מלהיות מת; הוא פשוט השתנה, מאוד!
כדי להישאר רלוונטיים, על מומחי ה-SEO להסתגל לשינויים הללו, להרחיב את מערך המיומנויות שלהם ולאמץ טכנולוגיות חדשות.
קבלו מספר תובנות שיעזרו לכם להבין את הseo היום, ומה יהיה לנו גם ב 2025.
1. SEO ברמת התוכן אינו מספיק
טקטיקות SEO מסורתיות ברמת התוכן והאתר, כמו מהירות עמוד, אופטימיזציית מילות מפתח ובניית קישורים, אינן מספיקות עוד להצלחה. כיום, ה-SEO מחולק לשלוש רמות:
רמת התוכן.
רמת יוצר התוכן.
רמת מפרסם האתר.
יש להמשיך לעבוד על טקטיקות ה-SEO המסורתיות, אך ללא שדרוג המיומנויות ויישום שלושת הרמות הללו, תתקשו להצליח.
ה"מי" מאחורי התוכן הפך למרכזי. יש לאופטימיזציה של יוצרי התוכן והמפרסמים, כולל אמינות E-E-A-T (מומחיות, סמכותיות, אמינות) וסמכותיות נושאית.
2. קישורים מבוססי DA הם רק חלק קטן מהפאזל
בעוד שקישורים מאתרים עם סמכות דומיין (DA) גבוהה עדיין מועילים, השפעתם הישירה על ביצועי ה-SEO קטנה לעומת אותות אמינות אחרים.
גוגל מעריכה אותות נוספים כדי לקבוע אמינות, כגון:
אזכורים.
קשרים בין ישויות ל-URL.
קשרים בין נושאים ל-URL.
אמינות יוצר התוכן.
אמינות מפרסם האתר.
הקשר בין הדף שלכם לאחרים.
אם תתעלמו מגורמים אלו או תסתמכו יתר על המידה על אסטרטגיות קישורים מסורתיות, התוצאות שלכם עשויות להיות מאכזבות.
3. כמות מילות המפתח אינה חשובה
הפסיקו להסתמך על ספירת מילות מפתח כדי לשפר דירוגים.
במקום זאת, התמקדו באלמנטים מרכזיים כמו:
כוונת המשתמש.
אוצר מילים.
הקשר.
ישויות.
קשרים.
רצפי שאילתות.
מילות מפתח עדיין יכולות להוות השראה לאסטרטגיה שלכם, אך השתמשו בהן בתבונה והפנו את תשומת הלב לתוכן מולטימדיה המתאים לכל שלב במסע הלקוח.
שמרו על מסרים עקביים, ברורים ותמיד מותאמים למותג בכל סוגי התוכן.
4. תוכן כתוב בירידה
תוכן כתוב מאבד בהדרגה את מקומו, כאשר גוגל ומיקרוסופט בינג נותנות עדיפות לאלמנטים מולטימדיה כמו סרטונים, תמונות, פאנלים של ידע ובינה מלאכותית גנרטיבית בתוצאות החיפוש שלהן.
ככל שהבינה המלאכותית משתפרת בניתוח והצגת תוכן מולטימדיה, התוכן הטקסטואלי המסורתי נדחק לאחור בדפי התוצאות.
5. דירוג קישורים כחולים מסורתי הוא מיותר
במשך עשורים, הדירוג בקישורים הכחולים היה מרכזי באסטרטגיית ה-SEO, תוך הסתמכות רבה על תוכן כתוב, מילות מפתח וקישורים.
עם זאת, טקטיקות מסורתיות אלו ירדו בהדרגה בסדר העדיפויות.
הן עדיין משמשות כבסיס ל-SERP, כפי שאושר על ידי נציגים מבינג וגוגל.
עם זאת, השפעתן על הנראות והתנועה נחלשה בשל עליית תכונות ה-SERP, אלמנטים של ידע וההתפתחות המתמשכת של החיפוש.
עם שילוב הבינה המלאכותית הגנרטיבית, הקישורים הכחולים הופכים לפחות רלוונטיים להשגת תנועה ונראות משמעותיות.
עם הצגת ה-Deep Search של בינג וה-AI Overviews של גוגל, הקישורים הכחולים נושאים ערך בעיקר דרך מה שנקרא "דירוג מרומז".
בדירוג מרומז, מנוע החיפוש מנתח תוצאות מרובות בהתבסס על שאילתה ומשלב אותן לתוצאה מסוכמת אחת.
תהליך זה מתרחש מאחורי הקלעים, מה שהופך אותו לכמעט בלתי אפשרי למדידה או שליטה.
ה-Deep Search של בינג כבר מדגים גישה זו בפעולה, מה שמצביע על שינוי באופן הצגת תוצאות החיפוש.
6. אינך יכול להתעלם מ-SEO על גבי דפי התוצאות (on-SERP SEO)
אם עדיין לא אימצת את אסטרטגיית ה-on-SERP SEO, זה הזמן להתחיל. זוהי אסטרטגיה חיונית שנועדה להישאר. on-SERP SEO משנה את המיקוד מיצירת קליקים לשמירה על נראות מותג עקבית ונרטיב לאורך כל מסלול הרכישה. השגת רמת נראות זו דורשת שליטה ב-SEO הן לתוכן באתר והן מחוצה לו.
7. אתרים לא יהיו חשובים (כמעט)
אתרים כבר אינם השער העיקרי לנראות מקוונת. במקום זאת, מותגים צוברים דומיננטיות בערוצים שונים, כולל רשתות חברתיות, פלטפורמות ביקורות, וידאו ואזכורים בתקשורת המסורתית. בעוד שהאתר שלך נשאר המרכז והיעד הסופי לשיווק הדיגיטלי וה-SEO שלך, חשוב להרחיב את המיקוד מעבר לאתר עצמו. עם הזמן, הוא יהפוך לפחות נראה בתוצאות החיפוש ובפלטפורמות AI מסייעות, מה שידרוש גישה רב-ערוצית רחבה יותר לשמירה על נראות המותג.
8. המותג הוא המלך
ההבנה של גוגל את זהות המותג שלך עולה כעת על אסטרטגיות תוכן מסורתיות המתמקדות במילות מפתח וקישורים. היא מעריכה ישויות – בין אם תאגיד, אדם או מוצר – ומדרגת תוצאות בהתבסס על מידת הרלוונטיות של התוכן לישויות אלו, ולא רק על ספירת מילים וקישורים. סימן ברור לשינוי זה הוא כאשר גוגל מזהה את שם המותג שלך ומציגה אותו בתוצאות החיפוש. אם היא לא מזהה את המותג, היא תציג רק את הדומיין, מה שמדגיש שהאתר הוא פרוקסי חלש להבנת המותג.
9. סימון סכימה (Schema) הוא נחלת העבר
גוגל ובינג התרחקו מסימון סכימה בשל יישומו הלא עקבי ולעיתים מניפולטיבי באתרים. בדומה לתגיות מילות המפתח (meta keywords) בעבר, סימון סכימה מנוצל לעיתים קרובות בניסיונות לתמרן את האלגוריתם. שני מנועי החיפוש אינם משקיעים בהרחבת התמיכה שלהם בסכימה מעבר לסוגים והתכונות הבסיסיים שהם מכירים כיום. במקום זאת, הם מתמקדים בהפקת מידע ישירות מהדפים באמצעות:
- ניתוח שפה מתקדם (כלומר, מודלים שפתיים קטנים וגדולים).
- אלמנטים של HTML5 כמו טבלאות, רשימות וכותרות.
עתיד ה-SEO טמון לא בסמנטיקה מפורשת כמו סימון סכימה, אלא בסמנטיקה מרומזת. חשוב על תוכן ברור בדף המאומת בעקביות על ידי מקורות מהימנים מרובים.
10. אופטימיזציה של ישויות היא בסיסית אך לא פשוטה כפי שנדמה
אופטימיזציה של ישויות חורגת בהרבה מהוספת סימון סכימה לדפי אינטרנט או קבלת פאנל ידע (Knowledge Panel) לאדם או תאגיד – זה רק ההתחלה. אופטימיזציה אמיתית של ישויות כוללת יצירת הבנה בטוחה מאוד של הישות, שהיא חיונית לאלגוריתמי החיפוש. ביטחון זה מתעלמים ממנו לעיתים קרובות אך הוא קריטי כדי שמנועי החיפוש יבינו במדויק כל תכונה של הישות ואת מערכות היחסים שלה עם ישויות אחרות, כגון אנשים, תאגידים, מוצרים, שירותים, דפי אינטרנט, ספרים, נושאים וקבוצות.
כדי לבנות הבנה זו, עליך ליצור רשת מפורטת ומדויקת של מערכות יחסים ותכונות עבור הישות שלך. שמירה על ביטחון זה פירושה הבטחת יציבות רשת מערכות יחסים זו ככל שהנוכחות הדיגיטלית שלך מתפתחת עם הזמן. בנוסף, עליך להבטיח שהייצוג שלך של ישויות קשורות יתאים לתכונות ולמערכות היחסים האמיתיות שלהן, מה שמחזק את הקישוריות ברחבי הרשת.
11. אמינות נוגעת ל-N-E-E-A-T-T, לא לקישורים
גוגל מסוגלת יותר ויותר לזהות את יוצרי התוכן ואת התאגידים שמפרסמים אותו. כתוצאה מכך, היא מעריכה ומיישמת אותות אמינות הקשורים ל:
- נודעוּת (Notability)
- ניסיון (Experience)
- מומחיות (Expertise)
- סמכותיות (Authoritativeness)
- אמינות (Trustworthiness)
- שקיפות (Transparency)
בשלושה רמות:
- התוכן עצמו.
- יוצר התוכן.
- מפרסם התוכן.
12. אינך יכול להתעלם מחיפוש מסייע שיחתי
כיום, אנשים מסתמכים הן על חיפוש מסורתי והן על ממשקי חיפוש מסייעים שיחתיים. משמעות הדבר היא שעל אסטרטגיות ה-SEO שלך להתאים לאופי השיחתי והרב-מודלי של פלטפורמות כמו ChatGPT, Perplexity ותכונות SERP כגון AI Overviews וחיפוש גנרטיבי של Bing.
חיפוש שיחתי ורב-מודלי הוא העתיד. פבריס קנל מ-Bing מדגיש את ה"גשרים" בין פלטפורמות אלו, המאפשרים למשתמשים לעבור בקלות מאחת לשנייה, בהתאם למשימה. לדוגמה:
- ChatGPT משלב כעת את חיפוש Bing.
- Bing עונה על שאלות המשך באמצעות AI גנרטיבי.
- AI Overviews שולטים בראש תוצאות החיפוש של Google.
- הניסוי החדש של Google, Learn About, מקדם את החיפוש הרב-מודלי עוד יותר.
שינוי זה מתרחש כעת, ולכן עליך לבצע אופטימיזציה לפלטפורמות אלו היום, לפני שיהיה מאוחר מדי.
13. חשוב מעבר ל-Google: גוון את אסטרטגיית ה-SEO שלך
היצע יוצר את הביקוש שלו. צ'אטבוטים מסייעים לא החליפו את החיפוש; הם הרחיבו את הדרכים בהן אנו יכולים לנצל מידע מהאינטרנט, תוך שימוש באלגוריתמים לפתרון בעיות משתמשים. ככל שהבינה המלאכותית משנה את נוף מנועי החיפוש והמסייעים, הדומיננטיות של Google פוחתת. תכונות on-SERP המופעלות על ידי AI (כגון AI Overviews של Google וחיפוש גנרטיבי של Bing), יחד עם פלטפורמות off-SERP (כגון ChatGPT, Perplexity, Meta, Alexa, Siri ועוד), הופכות לקריטיות בהגעה לקהלים. עם מיליארדי משתמשים בפלטפורמות אלו, התעלמות מהן תהיה הזדמנות מפוספסת.
מעבר זה לחוויה שיחתית, רב-מודלית ורב-ערוצית מחייב אופטימיזציה של התוכן שלך, ישויות המותג התאגידיות ומומחי התוכן המרכזיים לכל האלגוריתמים של חברות הטכנולוגיה הגדולות. בנוסף, בוטי AI משתלבים עמוק יותר בכלים יומיומיים כמו CoPilot+ למחשבים אישיים, Zapier, Canva, Gmail ו-Excel – יוצרים הזדמנויות חדשות עבור אלו עם גישה ל-SEO מעבר ל-Google.
העמק עוד: אופטימיזציה לחיפוש בכל מקום: 7 פלטפורמות שעליהן SEOs צריכים לבצע אופטימיזציה מעבר ל-Google
שינויים קריטיים ב-SEO שאינך יכול להתעלם מהם ב-2025
החיפוש התרחב הרבה מעבר ל-SERPs של Google, ושינוי זה הוא בלתי הפיך. בעוד ש-SEO ברמת התוכן נותר חיוני, הוא כבר לא מספיק לבדו. ככל שהבינה המלאכותית משתלבת יותר ויותר בפלטפורמות ובכלים יומיומיים, הדומיננטיות של Google פוחתת. החיפוש כעת משתרע על פני מספר מודאליות וערוצים. אנשים עוסקים בחיפוש, מחקר וסיוע באמצעות טקסט, קול, תמונות ווידאו תוך שימוש במגוון פלטפורמות.
למרות שמספר הדרכים להגיע ללקוחות פוטנציאליים גדל, Google ו-Bing עדיין שולטים באינדוקס האינטרנט, מה שמקל על העניינים יחסית. על ידי שמירה על תוכן חזק ועקבי באינטרנט, אתה יכול להשפיע על האופן שבו מנועי החיפוש מתקשרים עם המותג שלך. עם זאת, הסתמכות אך ורק על Google היא טעות; Bing, המניע את ChatGPT ורבות מהפלטפורמות של Microsoft, ממלא גם הוא תפקיד מכריע.
כדי לשגשג בנוף של היום, עליך ליישם אסטרטגיה אוניברסלית הממקסמת את התוכן שלך, ישויות המותג ומומחי התוכן המרכזיים לכל האלגוריתמים של מנועי החיפוש הגדולים. עשיית זאת תבטיח את הישרדותך ותמקם אותך להצלחה, שכן טכנולוגיות חדשות אלו מציעות הזדמנויות עצומות לגלוי ורכישת לקוחות לאורך כל המשפך.
במאמר הבא שלי, אציג מפת דרכים מעשית בת 13 נקודות לניווט בעתיד של מנועי חיפוש ומסייעים המונעים על ידי AI, תוך מתן צעדים מעשיים שיעזרו לך להסתגל למציאות החדשה של SEO ולנצל את המערכת האקולוגית הדיגיטלית המתפתחת.