אוגוסט 21, 2024

קנוניקל תג – Canonical Tag

תג קנוניקל או rel="canonical" הוא קטע קוד HTML שמצהיר על כתובת ה-URL הקנונית של דף האינטרנט. במילים אחרות, הוא מאפשר לך להגדיר את הגרסה המרכזית עבור תוכן משוכפל, כמעט משוכפל ותוכן דומה תחת כתובות URL שונות, ולהנחות את מנועי החיפוש איזו גרסה יש לאנדקס.

תהליך הקנוניזציה עוזר לך לשלוט בתוכן המשוכפל שלך על ידי ציון מפורש בפני גוגל איזו כתובת URL היא הקנונית ויש לאנדקס אותה.

 

כך זה נראה בקוד העמוד:

מה זה קנוניקל תג | canonical tag | seo-up

מה זה קנוניקל תג | canonical tag | seo-up

חלופה לתגי קנוניקל היא יישום כותרת HTTP מסוג rel="canonical".

 

מדוע תגי קנוניקל חשובים?

שימוש בתג קנוניקל הוא הדרך העיקרית לפתור בעיות של תוכן משוכפל באתר. תג קנוניקל עוזר למנועי החיפוש למצוא את הגרסה הקנונית ה"מייצגת" ביותר מבין הדפים המשוכפלים, כדי להצביע על מה שצריך להיות מאונדקס ונסרק בתדירות גבוהה יותר.

התג גם עוזר לקבץ אותות קישור ממספר דפים משוכפלים לגרסה הקנונית (או לזו שאתה רוצה שתדורג), ובכך לשפר את הדירוג הכולל שלה.

אם לא תשתמש בתגי קנוניקל על הדפים המשוכפלים באתר שלך, גוגל עדיין ינסה לזהות את הדף הקנוני. עם זאת, אין ערובה שזה יהיה הדף שתרצה שיונדקס.

אם כבר אנחנו מדברים על תג קנוניקל, מומלץ לחדד את הידע ולדעת מהי הפניה 301, הפניה 302שגיאה 410, ושגיאה 404.

 

המלצות לשימוש בתגי קנוניקל

להלן כמה דברים שכדאי לזכור בעת השימוש בתגי קנוניקל:

# תמיד השתמש בתג קנוניקל עם הפניה עצמית תג קנוניקל עם הפניה עצמית מתייחס לכתובת ה-URL של הדף הנתון, גם אם לדף אין גרסאות חלופיות. במקרה כזה, בכל פעם שהדף נגיש דרך כתובת URL עם פרמטרים, הוא יפנה אוטומטית לגרסה הקנונית.
למרות ששימוש בתגי קנוניקל עם הפניה עצמית אינו הכרחי, הוא מומלץ.

"אני ממליץ להשתמש בתג קנוניקל עם הפניה עצמית מכיוון שזה באמת מבהיר לנו איזה דף אתה רוצה שיודקס, או מהי כתובת ה-URL שצריכה להיות כאשר היא מאונדקסת.

אפילו אם יש לך דף אחד, לפעמים ישנן גרסאות שונות של כתובת ה-URL שיכולות להעלות את הדף. לדוגמה, עם פרמטרים בסוף, אולי באותיות גדולות וקטנות או עם www וללא www. כל הדברים האלה יכולים להיות מנוקים באמצעות תג קנוניקל.

# השתמש בכתובות URL מוחלטות כתובות URL מוחלטות (שכוללות את כל המידע הדרוש לאיתור המשאב) בתגי קנוניקל יכולות לעזור לך להימנע מטעויות לא מכוונות או מפרשנויות שגויות של כתובות URL קנוניות על ידי מנועי החיפוש.
ניתן להשתמש בכתובות URL יחסיות בתגי קנוניקל, אך ההמלצה הטובה ביותר ב-SEO היא להשתמש בכתובות URL מוחלטות.

# אל תשתמש בקובץ robots.txt לקנוניזציה קובץ robots.txt אומר לרובוטים של מנועי החיפוש היכן הם יכולים ואינם יכולים להיכנס באתר שלך. אם כתובות ה-URL חסומות בקובץ robots.txt, גוגל לא יקרא את תגי הקנוניקל שלהן. בנוסף, אותות הקישור מהדפים האלה לא יאוחדו.

# בצע בדיקה שוטפת של האתר שלך חשוב לנטר בעיות של תוכן משוכפל באתר שלך כדי להבטיח קנוניזציה נכונה של הדפים שלך.

 

חזרה למילון מונחים seo