ספטמבר 16, 2023

עדכון ״מערכת התוכן המועיל״ של גוגל לספטמבר 2023 מתחיל להתגלגל

גוגל החלה לפרוס עדכון למערכת התוכן המועיל שלה. העדכון החל היום וצפוי להימשך כשבועיים עד להשלמתו המלאה.

העדכון האחרון של מערכת התוכן המועיל היה בדצמבר 2022.

מה חדש –

גוגל אמרה: "עדכון מערכת התוכן המועיל של ספטמבר 2023 מתגלגל עם מסווג משופר. זה ייקח כשבועיים להשלמה. נעדכן את דף ההיסטוריה של פרסומי הדירוג שלנו כשהפריסה תושלם."

גוגל הוסיפה פרטים חדשים בנוגע לתוכן מועיל, כולל: (קראו במפורט על מערכת תוכן מועיל של גוגל)

  • הוספת הנחיות חדשות לגבי אירוח תוכן צד שלישי והסבר נוסף על מה לעשות לאחר עדכון מערכת התוכן המועיל (אולי אין צורך לעשות כלום, ואולי כדאי לבצע הערכה עצמית של התוכן שלך).
  • הוספת נקודות חדשות לגבי הסרת תוכן או שינוי תאריכים בעמוד העזרה בנושא יצירת תוכן מועיל, אמין וממוקד באנשים.
  • גוגל גם הסירה את המילים "נכתב על ידי אנשים" ופשוט כתבה "תוכן מועיל שנוצר עבור אנשים בתוצאות החיפוש." אני מאמין שזה כדי לומר שתוכן שנוצר על ידי AI הוא בסדר כל עוד הוא מועיל.

מה חדש בעדכון מערכת התוכן המועיל של גוגל?

במאי, גוגל אמרה לנו שעדכון מערכת התוכן המועיל יגיע השנה. גוגל אמרה שעדכון זה יאפשר למערכת התוכן המועיל "להבין בצורה מעמיקה יותר תוכן שנוצר מנקודת מבט אישית או מקצועית." בנוסף:

"אנחנו גם משפרים את הדרך שבה אנו מדרגים תוצאות בחיפוש באופן כללי, עם דגש רב יותר על תוכן בעל מומחיות וניסיון ייחודיים," גוגל אמרה לפני כמה חודשים.

גוגל הבהירה שזה לא העדכון הנוכחי:

"עבודה זו עדיין נמשכת ואינה חלק מהעדכון הספציפי הזה. נשתף יותר על העבודה שלנו בתחום זה בעתיד," כתבה גוגל.

מה לעשות אם נפגעת. גוגל סיפקה רשימת שאלות שתוכל לשאול את עצמך לגבי התוכן שלך. קרא את השאלות כפי שפרסמנו כאן, ובצורה אובייקטיבית שאל את עצמך אם התוכן שלך תואם לעדכון זה.

שימו לב שאם נפגעתם מהעדכון, זה עשוי לקחת מספר חודשים להתאושש, גם אם תעשו את כל השינויים הנכונים בתוכן שלכם עם הזמן.

עוד על עדכון התוכן המועיל. עדכון התוכן המועיל של גוגל מכוון במיוחד ל"תוכן שנראה כאילו נוצר בעיקר כדי להצליח בדירוג במנועי חיפוש ולא כדי לעזור או ליידע אנשים."

עדכון אלגוריתם זה נועד לעזור למחפשים למצוא "תוכן איכותי," כך גוגל אמרה לנו. גוגל רוצה לתגמל תוכן טוב ושימושי יותר שנכתב עבור בני אדם וכדי לעזור למשתמשים.

מחפשים מתוסכלים כשהם מגיעים לדפי אינטרנט לא מועילים שדורגו היטב בחיפוש בגלל שנכתבו למטרת דירוג במנועי חיפוש. זהו הסוג של תוכן שאפשר לקרוא לו "תוכן ראשון למנועי חיפוש" או "תוכן SEO."

אלגוריתם התוכן המועיל של גוגל שואף להוריד את הדירוג של אתרים מהסוג הזה תוך כדי קידום אתרים מועילים יותר, שנוצרו עבור בני אדם (תוכן 10x), מעל מנועי החיפוש.

גוגל אמרה שזהו "מאמץ מתמשך להפחתת תוכן באיכות נמוכה ולהקל על מציאת תוכן שמרגיש אותנטי ושימושי בחיפוש."

למה זה חשוב.

אם אתם מבחינים בשינויים בדירוג ובנראות בגוגל חיפוש במהלך השבועיים הקרובים, במיוחד אם אלו שינויים גדולים, כנראה שזה נובע מהעדכון הזה. קראו את ההמלצות של גוגל (ראו מאמר על איך עושים אופטמיצזיה לאתרים), בצעו את השינויים הנדרשים וקוו להתאוששות בחודשים הקרובים.