מה זה אנקור טקסט seo - Anchor Text

מה זה Anchor Text – אנקור טקסט

מהו אנקור טקסט (טקסט עוגן)

״אנקור טקסט״ או טקסט קישור הוא הטקסט הניתן להקלקה של היפר-קישור ב HTML, מטרתו להסביר את תוכן הדף המקושר או המשאב למבקרים באתר ולמנועי החיפוש.

כאשר תמונות משמשות כקישורים, גוגל מעבדת את ה -alt text של התמונה כטקסט העוגן של הקישור.

למה אנקור טקסט חשוב?

טקסט עוגן (link text) צריך לספק את הקונטקסט של החומר המקושר כך שמבקרים ידעו למה לצפות כאשר הם לוחצים על הקישור. חשבו עליו כמו על שלט דרכים שמסביר לאן אתם הולכים הלאה.

במונחי SEO, לפי גוגל, טקסט עוגן מספק למנועי החיפוש קונטקסט נוסף על הדף או המשאב המקושר כך שהוא יכול להשפיע על דירוגי הדף הכוללים. לפעמים, הדף יכול להיות מאונדקס על ידי גוגל אך עדיין לא נסרק רק על בסיס טקסט העוגן וכתובת ה-URL!

שיטות עבודה מומלצות לטקסט עוגן

  • כתבו אנקור שמובן בלי הטקסט שמסביב
    הכניסו את עצמכם למוח של מבקר האתר או הקורא: האם לא קל יותר להחליט אם הקישור שווה לחיצה כאשר אתם יכולים לדעת לאן הוא מפנה רק מהטקסט העוגן?

באופן כללי, מילות מפתח התאמה מדויקת או ביטוי התאמה עושים את העבודה הטובה ביותר של הודעת הקוראים על יעד הקישור, ולכן גוגל והמשתמשים מעדיפים אותם.

לדוגמה: אם רצינו לקשר מדף זה למדריך ביצוע מחקר מילים כאן באתר. הנה ההנחיות שהיינו עוקבים אחריהם:

מומלץ: "…למדו עוד מהמדריך שלנו לחיפוש מילות מפתח"
לא מומלץ: "אם תלמדו עוד מהמדריך שלנו לחיפוש מילות מפתח"
לא מומלץ: "למדו עוד על חיפוש מילות מפתח כאן"
במבט חטוף, המשתמשים יודעים בדיוק מה הם מקבלים מהאפשרות הראשונה – אין צורך לקרוא טקסט סביבתי.

  • הימנעו מהעמסת מילות מפתח
    כדאי לכלול את מילות המפתח שאתם רוצים שהמאמר המקושר ידורג עבורן בתוך טקסט העוגן, אבל זה רעיון גרוע להשתמש בביטוי התאמה מדויקת לכל קישור.
    גוגל עשויה לזהות זאת כהתאמה יתרה. אפילו אם זה לא יגרום לעונש, גוגל עשויה להחליט להתעלם מהקישורים המדויקים האלה ולעלות לכם בהזדמנות לקישור.
    למרבה המזל, אתם יכולים בקלות לבדוק את האנקורים שלכם, גם עבור קישורים נכנסים וגם עבור קישורים יוצאים באמצעות מערכות שונות כמו semrush, Ahref ועוד.
  • גוונו את האנקורים שלכם
    כאשר אתם מקשרים לתוכן והמשאבים שלכם, חשוב להשתמש בווריאציות כמו מילים נרדפות ולתאר את התוכן שלכם מזוויות שונות בטקסטי העוגן (כאשר אתם יכולים לשלוט בכך).
    לדוגמה: אם אתם מקשרים למדריך חיפוש מילות מפתח שהוזכר קודם, ייתכן שתבחרו בטקסט עוגן כמו מדריך מילות המפתח ל-SEO או אפילו לנסח מחדש אותו כ"גלה איך לבצע חקר מילות מפתח."

לבסוף, עבור קישורים יוצאים, לעולם אל תשתמשו באותו טקסט עוגן בקישורים באותו הדף. זה משהו שמנועי חיפוש כמו גוגל עשויים לראות כהתנהגות ספאמית, כך שהפרקטיקה הטובה ביותר היא לגוון את טקסט העוגן ועדיין לספק קונטקסט שימושי על אודות לאן הקישור מפנה.

 

ניתן ללמוד על עוד מונחים אצלנו באתר במילון המונחים ל seo