תוכן סופר איכותי | seo-up קידום אתרים
יוני 20, 2024

תוכן 10x

10 Content

מהו תוכן 10x ?

תוכן 10x הוא מונח בשיווק תוכן המתאר תוכן שצריך להיות פי 10 טוב יותר מהתוכן שכבר מדורג עבור מילות מפתח או נושא מסוים.

המונח הוצג לראשונה על ידי ראנד פישקין מ-Moz בשנת 2015 באחד מפרקי "Whiteboard Friday" שלו. 10x תוכן חל לא רק על מאמרים כתובים אלא גם על תוכן וידאו וטקסטים של דפי נחיתה.

פישקין פיתח את האסטרטגיה הזו לאחר שהבין כמה תחרותי השוק של התוכן. המציאות היא שהאינטרנט כבר רווי בתוכן טוב, כך שבשביל לדרג, תצטרך ליצור משהו כל כך טוב יותר מהמתחרים שלך שגוגל (והמשתמשים שלך) לא יוכלו להתעלם ממנו.

האלגוריתמים של גוגל והציפיות של המשתמשים השתנו בצורה דרמטית מאז הימים הראשונים של האינטרנט. כבר לא מספיק פשוט לשלב כמה מילות מפתח וקישורים חיצוניים בתוכן שלך ולצפות לדרג. יצירת תוכן שמדורג במקום הראשון בגוגל דורשת הרבה זמן ומאמץ, וזה משהו שתצטרך להיות מוכן אליו.

למה תוכן 10x חשוב?

תוכן סופר איכותי | seo-up קידום אתרים

תוכן סופר איכותי | seo-up קידום אתרים

הקונספט של תוכן 10x מעודד יוצרים להתמקד באיכות ובחוויית הקורא ולא רק ב-SEO האלגוריתמים של גוגל התפתחו במהלך השנים כדי להתמקד בערך הדף ולא רק באסטרטגיות של מילות מפתח וקישורים חיצוניים.

כאשר אתה משתמש באסטרטגיית תוכן 10x, המטרה שלך חורגת מעבר לדרוג בלבד ומתמקדת ביצירת תוכן שהוא באמת טוב יותר ממה שכבר קיים באינטרנט. כך, אתה מספק איכות טובה יותר לקוראים שלך, מה שיוצר רושם חיובי על העסק שלך ומעודד אותם לחזור לאתר שלך בעתיד.

שיטות מומלצות ליצירת תוכן 10x

# וודא שהתוכן שלך מושך! רושם ראשוני הוא הכל באינטרנט. בשנת 2015, מיקרוסופט ערכה מחקר מצוטט לעיתים קרובות שמצא שלבני האדם יש טווח קשב של שמונה שניות בלבד – ורבים חוששים שזה רק החמיר בשנים מאז. כיון שיש לך רק כמה שניות לתפוס את תשומת לב הקורא, הדף שלך חייב להיראות נהדר ולהיות כתוב היטב, הסתכל על מה שהמתחרים שלך עושים ונסה למצוא דרכים שבהן תוכל לשפר את עיצוב ותפקוד האתר שלך. אפילו שינויים קטנים כמו עיצוב טוב יותר יכולים לעשות הבדל גדול מבחינת רושם המשתמשים.
הצרכנים של היום נמשכים לעיצוב אינטרנט נקי ומודרני. עיצוב אינטרנט מיושן לא רק נראה לא מושך, אלא שהמשתמשים שלך עשויים גם לתהות אם האתר שלך ננטש.
האתר שלך צריך לא רק להיראות טוב, אלא גם להיות קל לשימוש. כלול פסקאות קצרות, כותרות ונקודות בולטים כדי להפוך את התוכן לקל לסריקה. הוספת תמונות או גרפיקה יכולה גם לעזור לשבור את הטקסט, כל עוד הם לא עמוסים מדי. בנוסף, המשתמשים צריכים להיות מסוגלים לגלול ולנווט בקלות לחלקים אחרים של האתר שלך בלי בלבול.

#הצע זווית ייחודית – כיון שהאינטרנט כבר רווי בתוכן, זה יכול לפעמים להרגיש כאילו הכל כבר נאמר בנושא שאתה מתמקד בו. למרות שזה מפתה לשכפל את התוכן שכבר קיים, נסה לפתח זווית משלך במקום.
לדוגמה, אולי החברה שלך מציעה שירותי אבטחת IT ורוצה למקד מילות מפתח הקשורות לחומות אש. כל התוכן שכבר מדורג מתמקד בהתקנת חומות אש באתר ולא מתייחס לעבודה מרחוק או לאתגרים הקשורים בכך. כדי ליצור תוכן 10x, החברה שלך מוסיפה מידע ספציפי לאבטחה מרחוק בעולם שאחרי הקורונה. תובנה זו עוזרת לך להתבלט מול המתחרים שלך תוך מתן ערך שעונה על כוונת החיפוש של המשתמש.

#הדגם סמכות – קול וסמכות הם שני שיקולים נוספים שיש לשמור עליהם ביצירת התוכן. הצרכנים רוצים לדעת שהם מקבלים את המידע שלהם ממקור מוסמך ומהימן, הוספת ביוגרפיה של הכותב היא אחת הדרכים הקלות ביותר להדגים סמכות בתוכן שלך. עם זאת, אתה יכול גם לקחת את הדברים צעד קדימה על ידי הכללת החוויות האישיות שלך בנושא בתוכן שלך.

אם אינך מומחה בנושא, שקול לראיין מומחה או אפילו לשלם למומחה לכתוב תוכן עבורך. דרך נוספת להדגים סמכות היא להוסיף סטטיסטיקות ומידע ממחקרים, אם אינך מוצא את המחקרים שאתה רוצה, שקול לערוך מחקרים משלך.

# אל תעצור בתוכן –  בעוד פיתוח תוכן איכותי הוא החלק החשוב ביותר בפאזל, זה לא אומר שאתה צריך להמעיט בחשיבותם של היבטים אחרים באסטרטגיית ה-SEO שלך. אפילו התוכן המדהים ביותר בעולם עשוי לא לדרג ללא אסטרטגיית קישורים חיצוניים חזקה.
הצלחת לייצר תוכן איכותי? סביר להניח שתקבל קישורים חיצוניים באופן טבעי ברגע שהתוכן שלך ידורג. תצטרך להיות פרואקטיבי בבניית הקישורים שלך כדי להגיע לנקודה זו. שימוש באסטרטגיית תוכן כזו תקל גם על תהליך בניית הקישורים שלך, כי גולשים אחרים סביר להניח שיקשרו לתוכן איכותי.
זכור שמבקרי האתר שלך הם בני אדם עם מטרות משלהם. אם הם מקדישים זמן לקרוא את התוכן שלך, הוגן לספק להם ערך אמיתי שהם לא יכולים לקבל במקום אחר. יצירת תוכן איכותי דורשת זמן ומאמץ לביצוע טוב, ההחזר שווה את זה – הן בדירוגי SEO והן בערך לקוראים שלך.

ניתן לקרוא גם בהקשר הזה על העדכון של גוגל שנקרא ״תוכן מועיל״ שקשור מאוד לנושא הזה של יצירת תוכן שעוזר לגולש, שנותן ערך אמיתי.

מעוניינים ללמוד עוד על מונחי seo – עבור לעמוד מילון מונחים ל seo אצלנו באתר.